Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Härligt att du fått sova! Jag tror du gjorde rätt i att avstå igångsättning, det drar säkert igång ordentligt snart. Hur länge har du haft värkar nu?

Klok du är som valde att inte sättas igång nu. Det låter ju som att det är på gång för egen maskin!
Tycker det är eländigt att det ska "sega sig" igång så här. Jag hade nog krypit ur skinnet, men det är klart - what to do?!
Skönt att du mår bra!! :bump:

Jag har haft värkar sedan fredagsmorse 03:00 ungefär. Det längsta uppehållet har varit 45 minuter. Nu är det förjävligt IGEN med värkar som kommer och går var 5-6e minut.

kl.

En liten uppdatering från mig:

I fredags var vi inne på Huddinges förlossning, jag hade haft som mensvärk sen jag vaknat och sammandragningar under dagen.
+ så hade jag varit kissnödig hela tiden :eek:

Dom ville att jag skulle komma in så dom kunde kolla om det var urinvägsinfektion, det var det inte. Utan bara förberedelser!
Men mitt blodtryck var högt första gången dom tog det när jag kom in och i överkant andra gången dom tog det för att se om det var stress som orsakade det första höga resultatet.
Så jag fick order om att åka hem men höra av mig om det blev värre under helgen, men annars gå till mvc idag och kolla trycket igen. Dom sa att det kunde vara början på en havandeskapsförgiftning med mitt höga blodtryck, eller bara stress :crazy:

Jag var och kollade trycket idag och nu var det som det ska igen! (tack och lov) och jag hade inget äggprotein i urinet heller :bow:
Men jag ska dit imorgon också, men det besöket är ett vanligt varannan vecka besök :) Men det känns skönt att kunna kolla trycket och allt en gång till!

ja jag var ju inne hos mvc ofta i slutet pga trycket också, de vill ju hålla koll, vilket är bra ^^

Jag tycker det är super att dom håller koll!
Känns så tryggt att dom tar allt man säger på allvar och inte tycker man är en dum förstföderska som bara inbillar sig massor av saker.

Men gud vad pirrig jag blev när jag såg hur det såg ut på förlossningen!
Helt plötsligt blev allting på riktigt, där kommer jag vanka runt om några veckor :o
Det var en kvinna som gick runt i korridoren med sjukhusskrud och sånt där gå stöd när jag skulle gå därifrån, läskigt!!!

Här är en bild på våran älskade dotter Isabelle :love:

Allt går bra här hemma och hon är verkligen en liten ängel, vaknar inte mer än 1 gång per natt och vill ha mat och ny blöja och det känns underbart :p

Och hennes storasyster Indra är jätte snäll vid henne och låter henne vara, var lite orolig att det skulle bli avundsjuka m,m men inget sånt allt utan hon vill hjälpa till och allt går bra där med.

Som sakt det var en snabb förlossning och den gick med bra. Första lilla värken fick jag 20:02 och när jag kom in till förlossningen vid tolv på natten var jag öppen alla 10cm och fick tre värkar där inne så hade så fick jag ut hela hinnblåsan (vattnet) som sedan sprack och sedan kom krystvärkarna och efter 3 st var hon ute vid 00:40. Det som förvånade mig mest var att jag KLARADE det enbart med lustgas då det gick så fort att det fanns inget annat jag kunde få. Så att jag klarade det utan är jag supernöjd med. fick bara en liten bristning men gick inte att sy då den var så liten.

304425_506430066035123_581093811_n.jpg

Grattis! Hon är bedårande!
Hur gammal är storasyster?

Låter som ni fått en räkmacka till bebis- så skönt! Man önskar att alla föräldrar fick uppleva det.

"Det som förvånade mig mest var att jag KLARADE det enbart med lustgas då det gick så fort att det fanns inget annat jag kunde få."

:bow: Var stolt och prata med andra om det! Ibland blir jag lite arg på jargongen om att föda barn - visst, det kan vara ett rent helvete också men oftast går det faktiskt bra och man klarar mer än man tror. Därmed inte sagt att man ska plåga sig i onödan .... och att man ska få guldmedalj om man gör på det ena eller andra sättet. (jag hade inte lustgas, tyckte det verkade läskigt :angel:

Hon fyllde 3 år nu den 12 okt, hon är väldigt försiktig och förstående, trodde det skulle bli jätte svårt att ha henne tillsammans med bebis men hon förvånade mig totalt :D

Ja hon är hur snäll som helst och jag tycker det känns skönt då storasystern hade kolik och skrek mest och var hur jobbig som helst så känns det faktist rätt skönt att ha fått en som är precis tvärtom :)

Ja visst sa jag till dom att jag kommer dö om jag inte fick något mer för ont kan jag verkligen säga att det gjorde utan bedövning om jag jämför med första barnet som jag hade bedövning på. Men det gick så fort och kroppen visste precis vad den skulle göra och det var bara att kämpa och stå ut och visst trodde man att nu dör jag av smärta men lever ännu i dag :rofl:

:bow: Var stolt och prata med andra om det! Ibland blir jag lite arg på jargongen om att föda barn - visst, det kan vara ett rent helvete också men oftast går det faktiskt bra och man klarar mer än man tror. Därmed inte sagt att man ska plåga sig i onödan .... och att man ska få guldmedalj om man gör på det ena eller andra sättet. (jag hade inte lustgas, tyckte det verkade läskigt :angel:

Så tycker jag det är om hela graviditeten. Jag blir helt förbluffad över att folk verkar ha inställningen att man SKA må dåligt och SKA ha ont överallt.
ABSOLUT finns det de som har problem och de som tom har JÄTTE problem.. men jag har mött flera stycken som mött mig med lagom underliga frågor och som nästan försökt övertala mig till att noja över att ha ont.

X: När planerar du att sluta rida?
Jag: Oj, jag vet inte, det har jag inte ens tänkt på, det får jag väll se hur länge kroppen klarar av, men inställningen är iaf att jag ska rida så länge som möjligt.
X: Jaaaa, men foglossningar då!?!?
Jag: Ja, men det vet jag ju inte ens om jag får problem med?
X. Fast det är det väääldigt många som får!
Jag: Absolut och jag tar inget förgivet men jag vill inte ha inställningen att jag kommer att få massa problem.
X: Jaaaa, fast... tillslut kommer ju magen vara ivägen så du inte kan rida....
Jag: Ja.. blir magen så stor, så får jag ta det då..

17.07 kom vår lilla tös på 3720 gram och 51 cm lång. Mitt livs sämsta men även bästa dag. Om det blir fler barn så vill jag inte ha en likadan upplevelse. Akut snitt blev det.

Stort grattis till flickan! Vad synd att det blev akutsnitt, hoppas att du/ni mår bra trots omständigheterna.

Grattis till flickan! Ledsen att det blev en tråkig upplevelse med akutsnitt men skönt att du skriver. Jag har tänkt på dig massor!

17.07 kom vår lilla tös på 3720 gram och 51 cm lång. Mitt livs sämsta men även bästa dag. Om det blir fler barn så vill jag inte ha en likadan upplevelse. Akut snitt blev det.

Grattis till bebisen, men jättetråkigt att höra att det blev akutsnitt. :( Se absolut till att få hjälp med bearbetningen om du behöver, det finns jättebra hjälp att få, och det ska man verkligen utnyttja.

Jaaa!! Jag höll på att bli tokig på det förra graviditeten. Min "kalender" i iphonen kallade jag för "veckans krämpor" :D
Sen finns det ju skit msn kan drabbas av. Alla har ju foglossning men alla har inte ont av det- som tur är. Sen finns det ca 10 % som är som jag- får enorma problem och då är man banne mig sjuk. :-/
Ridning är ju otroligt provocerande... :grin:
Man ska nog köra så länge det känns bra men vara lyhörd för vad kroppen säger. Vad gäller höstar är ju sällan tidning det värsta heller, jag har då skadat mi mest i hantering i alla fall:D

Vad skönt att det är "över" nu i alla fall! Tråkigt att det blev så krångligt, du fick verkligen kämpa förstår jag.

Sköt om dig ordentligt nu och njut av bebben. Se till att få hjälp med allt du behöver så du kan vila upp dig ordentligt!

Grattis till tösen. Verkligen skönt att det är över nu, men vad synd att det var tvunget att sluta i akut snitt. Jag säger också att se till att få hjälp att bearbeta det så snart du har orken tillbaka igen.

Hoppas att du återhämtar dig fort och kan njuta lite av bebisen.

Vad skönt att det är "över" nu i alla fall! Tråkigt att det blev så krångligt, du fick verkligen kämpa förstår jag.

Sköt om dig ordentligt nu och njut av bebben. Se till att få hjälp med allt du behöver så du kan vila upp dig ordentligt!

Det tråkiga är ju att om man har fått ett trauma under förlossningen (tyvärr inte ovanligt vid akutsnitt), så är det inte över efteråt, tvärtom börjar det då. Det tar åtminstone några månader innan traumat läker någotsånär, givet att man får vård. Utan vård är risken att det inte läker alls. Minnet funkar väldigt annorlunda vid ett trauma än det gör i vanliga fall.

Men jag hoppas förståss fraggeltess sluppit få ett trauma!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 135
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30