Sv: Höstföräldrar 2012
Var stolt och prata med andra om det! Ibland blir jag lite arg på jargongen om att föda barn - visst, det kan vara ett rent helvete också men oftast går det faktiskt bra och man klarar mer än man tror. Därmed inte sagt att man ska plåga sig i onödan .... och att man ska få guldmedalj om man gör på det ena eller andra sättet. (jag hade inte lustgas, tyckte det verkade läskigt
Så tycker jag det är om hela graviditeten. Jag blir helt förbluffad över att folk verkar ha inställningen att man SKA må dåligt och SKA ha ont överallt.
ABSOLUT finns det de som har problem och de som tom har JÄTTE problem.. men jag har mött flera stycken som mött mig med lagom underliga frågor och som nästan försökt övertala mig till att noja över att ha ont.
X: När planerar du att sluta rida?
Jag: Oj, jag vet inte, det har jag inte ens tänkt på, det får jag väll se hur länge kroppen klarar av, men inställningen är iaf att jag ska rida så länge som möjligt.
X: Jaaaa, men foglossningar då!?!?
Jag: Ja, men det vet jag ju inte ens om jag får problem med?
X. Fast det är det väääldigt många som får!
Jag: Absolut och jag tar inget förgivet men jag vill inte ha inställningen att jag kommer att få massa problem.
X: Jaaaa, fast... tillslut kommer ju magen vara ivägen så du inte kan rida....
Jag: Ja.. blir magen så stor, så får jag ta det då..