Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Det blev för mkt för kroppen. Sömnbrist sedan fredagsmorse. Sista sovdosen hjälpte ej, fick rum som var lyhört och inte alla tabletter som döden innan, somnade inte + att sköterska kom in precis när jag höll på somna. Ks kändes som en lättnad för mig men undersökningarna som skedde innan var oerthört jobbiga + läkaren som gjorde detta var tuff och gjorde dem även under värkarna. Min bm vägrade att göra dem.

Det blev för mkt för kroppen. Sömnbrist sedan fredagsmorse. Sista sovdosen hjälpte ej, fick rum som var lyhört och inte alla tabletter som döden innan, somnade inte + att sköterska kom in precis när jag höll på somna. Ks kändes som en lättnad för mig men undersökningarna som skedde innan var oerthört jobbiga + läkaren som gjorde detta var tuff och gjorde dem även under värkarna. Min bm vägrade att göra dem.

Fanns det någon anledning till att det var så bråttom att läkaren inte kunde pausa mellan värkarna, eller var det bara en okänslig läkare?

Kroppen orkar definitivt inte ha värkar hur länge som helst, sista gången jag kom in hade jag haft värkar i flera dygn, fått sovdos natten innan, och sen haft värkar i 24 timmar, och ont mellan värkarna också. De bestämde sig då för att nu får det bära eller brista, vi sätter epidural. Och med facit i hand var det helt rätt beslut. Jag frågade efteråt varför de valde epidural och inte något annat, typ ännu en sovdos, och läkaren förklarade då att när man har tillräckligt ont biter inte sovdoserna längre, då är det i princip bara epidural som funkar. Och att man måste smärtlindra i det skedet, kroppen orkar inte ha ont hur länge som helst. Får man en paus från smärtan kan man hämta sig, men oavbruten smärta sliter väldigt.

I vilket fall, ta nu ordentligt med smärtlindring så att du är så smärtfri det bara går efter snittet. Tycker du haft ont alldeles tillräckligt!

Kl

Här maratonammas det... Saga måste vara väldans hungrig, för jag har ammat hela tiden idag. Nu har jag ammat i över en timme, och hon är fortfarande inte nöjd.. Det är inte för att få igång produktionen iheller, för där är mjölk kvar... Trött!

Okänslig redan under första testet när man bara skulle se, men andra gången var det väl mindre gött om tid. Fast jag fick dåliga vibbar direkt vid första träff. Annars all heder åt all personal och studenter. Ett plus med de studenter jag fått träffa, de har haft tid att ta lite prat mellan de värsta värkarna. En stackare fick se sitt första kejsarsnitt och en Fraggel som skakade som ett asplöv både innan under och efter kejsarsnittet. Det var läskiht att reagera så. Bättre barnmorskan som jag hade den.sista aktiva delen är min hjälte, hon kom till och med förbi igår trots hon inte var i tjänst.

Känner igen det där. Hon ställer nog in produktionen gissar jag. En del dagar ammar man som en galning men det är för att de behöver mera. Sen rättar det till sig. Eller också är det tillväxtsprång och sånt så hon är extra "snuttig".
Jobbiga dagar det där - kämpa på!

Produktionen behöver inte ställas in, det droppar från brösten när hon är färdig ;) Imorgon ska jag till neonatal och hämta utrustning, sedan ska jag donera mjölk. Hon var nog hungrig igår!

Kroppen hade nog fått nog. Jag fick också frossa under förlossningen, man jobbar så hårt...

Men om man får frossa fryser man väl? Typ huttrar i hela kroppen. Tänkte om det var det fraggel fick eller nåt annat. Jag har fått kramper av smärtan bägge mina förlossningar, det ser ut som ett rejält epilepsianfall, eller havandeskapsförgiftning i sista stadiet, enligt sjukvårdspersonalen. Väldigt skum känsla, låg typ och ryckte i hela kroppen och var inte kontaktbar. Jag är vid medvetande, men kan inte styra kroppen såpass att jag kan prata eller visa att jag förstår vad folk säger. Tänkte om det var ngt liknande, eller mer som frossa.

:p Ok!
Bra att du donerar, jag hade mat för tre jag förra gången, men slängde för jag orkade inte ta tag i det. Nästa gång däremot...

Hjälp, det lät obehagligt.
Jag typ frös/huttrade/skakakde/darrade men jag var helt vid medvetande (som jag tyckte i allafall)

Hur går det för alla små bebisar här inne??

Isabelle är i dag 8 dagar gammal och hon är en ängel. Trodde inte att det skulle vara så hör lugnt hemma när man fått en liten plus att man har en treåring hemma med.

Isabelle sover en hel del och är typ nästan aldrig ledsen och äter bra. Hon har gått upp 315g på 1 vecka och nu börjar storlek 50 sitta bra på henne. Dock så har hon fått ögoninflammation så vi skall strax byta till vinterdäck på bilen (har fått massa snö redan) och åka ner till apoteket och hämta ut hennes ögondroppar.

Det ända vi har lite svårt med är att hon inte vill sova i sängen eller vagnen utan på nätterna måste hon ligga på mig och sova på bröstet annars går det inte. Och på dagarna så somnar hon i famnen och sedan går det bra att lägga över henne i hårdliften men det går inte på natten.

Men skall försöka att luska ut något set att få henne att sova själv för tycker inte riktigt om att hon ligger med oss i sängen för klämmrisk och sånt.

Maja är godkänd för hemfärd. Nu väntar vi bara på att jag ska bli godkänd. Snäll tjej som sover bra hittills. Funkar att mata med flaska och amning är på gång. Tror det blir lättare när vi kommer hem och kan röra oss fritt. Längtar till min tvsoffa, mitt kylskåp, säng och badrum

Min bebis ligger och sparkar på mina revben :p

Tycker att den kan komma ut nu för jag är jäkligt less på att vara så otymplig som jag är!

Klämrisk tror jag det mest är ifall ni lägger er aspackade tillsammans med bebisen, är man inte berusad eller påverkad på något annat sätt så lägger man sig inte på en bebis. Vi har lite koll även om vi sover, det är därför man inte trillar ur sängen när man sover, t ex.

Rulla ur sängen kan man göra om man har en sambo (jag :D) som är väldigt bra på att breda ut sig... :angel:
Nu har vi en större säng så nu händer det väldigt sällan ;)

Maja är godkänd för hemfärd. Nu väntar vi bara på att jag ska bli godkänd. Snäll tjej som sover bra hittills. Funkar att mata med flaska och amning är på gång. Tror det blir lättare när vi kommer hem och kan röra oss fritt. Längtar till min tvsoffa, mitt kylskåp, säng och badrum

Se till att du har recept på smärtstillande med dig hem ifall du behöver, bara.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 135
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024