Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Tror jag befinner mig i universums längsta latensfas! Haft uppehåll i värkarna under dagen, och passat på att vila lite. Nu har det kommit några igen, hoppas att det sätter fast ordentligt snart och kommer lite tätare!

Nä dom behöver inte vara regelbundna sa min bm i dag när jag var där.
Är lite orolig för det själv att man inte skall hinna i tid till förlossningen m,m och hon sa att det viktigaste är att värkarna är 1 min långa och inte mindre då dom värkarna som varar i 30 sek m,m inte gör någon nytta men är dom 1 min långa och kommer hela tiden fast inte e regelbundna så skall man ringa och åka in och kolla.

Har själv gjort en hinnsvepning i dag så får se om det hjälper annars har jag fått en tid den 24 okt kl 7:00 för igångsättning men hoppas jag slipper det :p

Nä, regelbundna behöver de säkert inte vara, men jag har väldigt svårt att tänka mig att det är dags när man har 10 minuter mellan. Under latensfasen öppnas man till 4 cm, och de värkarna varar oftast ca 40 sekunder.

Så var inte min värkar regelbundna, inte ens när jag låg på förlossningen.
de var mer regelbundna i början av öppningsskedet än då jag låg inne haha :p

Jag med... Var inne igår och fick en sovdos, och har fått sova hyfsat inatt. Men nu känns det som att det avstannat lite...

Jag med... Var inne igår och fick en sovdos, och har fått sova hyfsat inatt. Men nu känns det som att det avstannat lite...

Vad bra att du fick en sovdos, det är guld värt att få sova! Min latensfas höll på i fem dagar, jag lider med dig, för det är verkligen asjobbigt att ha ont så länge. Det sägs att om man har lång latensfas har man ofta lite kortare förlossning, det stämde för mig i alla fall, vi åkte in klockan nio och då var jag två cm öppen, och nio timmar senare föddes bebisen, och det är ju ganska raskt för att vara första gången, särskilt som jag krystade i 90 minuter. Så jag håller tummarna för att det blir så för dig också!

Hoppas det blir så för mig med. Just nu känns det så hopplöst att jag nästan börjar gråta... Har inte fått regelbundna värkar igen, utan det kommer bara en då och då. Det känns som om jag aldrig ska få föda, att jag är i vecka 41+5 idag gör ju knappast saken bättre...

Suck, här händer inget nytt... Ringde förlossningen och frågade om man kunde göra nånting, fick svaret att jag fick komma på en överburenhetskontroll på torsdag, innan dess gjorde man inget...

Det sägs att om man har lång latensfas har man ofta lite kortare förlossning, det stämde för mig i alla fall, vi åkte in klockan nio och då var jag två cm öppen, och också!

Stämde inte på mig. Jag höll på i ett dygn ganska precis från start tills dottern var föds, krystade ca 15 min. :)
Det är så mycket som sägs om förlossningar och barn ... ;)

Vad bra att du fick en sovdos, det är guld värt att få sova! Min latensfas höll på i fem dagar, jag lider med dig, för det är verkligen asjobbigt att ha ont så länge. Det sägs att om man har lång latensfas har man ofta lite kortare förlossning, det stämde för mig i alla fall, vi åkte in klockan nio och då var jag två cm öppen, och nio timmar senare föddes bebisen, och det är ju ganska raskt för att vara första gången, särskilt som jag krystade i 90 minuter. Så jag håller tummarna för att det blir så för dig också!

Stämde tyvärr inte här heller :(.. latensfas i tre dygn,sen aktiv fl i 29 timmar varav 1h 45 min krystande.

Hoppas dock att du får det så Tina, att det går fort efter denna startsträckan!

Hörni, jag försökte komma med något uppmuntrande till speciella tina, ingen blir ju gladare av att höra att man plågat sig genom en lång latensfas till ingen nytta. ;)

Och för mig stämde det i alla fall med lång latensfas och snabb och enkel förlossning.

*Kl* Fick rådet att besöka Ikea för det sägs sätta igång. Får väl se om det stämmer för idag har jag varit där.

Mabuse: :o vilken klant man är! Tänkte mig inte alls för. ;)

Fraggel-tess: knepet är att sitta superstilla och alldeles tyst, då kommer bebisen bli så nyfiken på vart "alla tatt vägen" och komma ut! ;)

Vi åkte till Entre och köpte nya kläder till Tuva, det funkade i alla fall! En timme i snigelfart har resulterat i nya värkar. Skönt att de åtminstone är igång igen, även om det fortfarande är långt emellan!

Mabuse: tack för försöket, det hjälpte faktiskt! Fast fem dagar latensfas lät mindre mysigt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 135
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka