Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Hur går det för dig och kotten?

Min sak i magen verkar vilja bo där inne tills tonåren :eek:

Det verkar som det kommer bli vräkning den 24e som det känns nu. Blir så lack! Skulle tagit erbjudandet på FL häromkvällen angående hinnsvepning, men var ju nojjig att det skulle dra igång när sambon var hos ögonläkaren dagen efter...Det enda positiva är att idag när vi var ute och åkte en sväng så kändes det lite som ett tryck nedåt.

Nån dunderkur finns tyvärr inte :( Det är skitjobbigt att titta på och vara med, men det går över. Man vänjer sig också, men räkna med att vara rejält trött efter vaknätter. Huvudet upp på bebisen är bra, så sova halvsittandes eller lyft huvudänden. Sen när de är otröstliga så är det bara att finnas där. De slutar inte att skrika, men åtminstone har de en varm kropp att vara nära och känner att någon trygg är nära och den känslan minns det. De skriker ju för att det är obehagligt/gör ont och tills det är borta så finns det inte mkt annat att göra.

KL

Till er andra. Jag hoppas att era små snart tittar ut, för det är ju betydligt trevligare med bebis utanpå magen än i magen :love:

Mår sjukt mycket bättre nu och t o m fogarna börjar ge med sig en aning. Enda "problemet" är att jag mjölkar värre än en ko, så jag har gjort slut på ett helt paket amningsinlägg/kupor på en vecka och det är mer regel än undantag att jag vaknar i en blöt pöl på natten. Hoppas produktionen stabiliseras snart!

KL:

Nu är vi hemma från BB med vår lilla son som föddes med kejsarsnitt den 10/10 kl 8.40.

Han vägde 3780 gram och var 50 cm lång och är helt underbar :love::love::love:

Allt har gått bra men jag känner mig rätt mörbultad ändå kan jag säga... Ryggbedövningen som jag var lite orolig för kändes inte alls så mycket och jag fick till och med beröm för att jag var så lugn, min puls var tydligen inte alls hög :D

Tackar så mycket för alla lyckönskningar inför snittet :bow::bow::bow:

Nyfiken: är det redan nu planerat med BM om igångsättning den 24:e?
Med mig var det aldrig nån som pratade igågsättning, trots förhöjt BT .. Jag gick 8 dgr över. (jag lyfte inte frågan själv heller eftersom jag inte ville bli igångsatt).

Japp om inget annat inträffar är det 24e som gäller. Fast som det håller på nu i magen börjar man ju undra. Kotten studsar runt som en studsboll. Går snart åt eller rättare sagt mina revben.

både jag och fraggel_tess hade bf den 9 okt och min bm pratade redan om igångsättning på förra mötet.

Och då sa hon att kommer den inte av sig själv blir det den 24 okt här med för igångsättning.

Jag tycker synd om dina revben, gör så ont när dom håller på att krossa dom :p

Själv så har min bebis varit väldigt lugn dom två sista dagarna, inte alls den aktiviteten som varit i flera veckor nu, känner av h*n varje dag men inte alls så vild som den brukar vara.

Skall till bm i mon vid 16:30 och då skulle hon kolla livmodertappen och se hur det ser ut m,m.

Men vi hoppas att både du och jag skall slippa bli igångsatta men visst känns det hopplös just nu att dom kommer av sig själv när man bara går och väntar och väntar :eek:

Usch, det är verkligen jobbigt :( Men nu verkar det vara lite bättre, det är inte alls lika snorigt längre. Och inatt har hon tom sovit bra!! Igår fick vi gå ut pch åka bil typ 3 på natte för att hon skulle somna.. Vilket även resulterade i ett besök på McD och att vi hjälpte en polsk lastbilschaffis på rätt spår.
Det är inte lätt kan jag säga, att förklara vägen för någon som inte förstår vad man säger! Han kunde nämligen inte vare sig svenska eller engelska. Och allt han hade till hjälp var en vägkarta på just svenska. Tycker synd om honom, men vi fick honom rätt. Vilken tur för honom att vår flicka inte kunde sova just den natten!

Giovanna: Grattis till pojken! Vad kul att allt gick bra :) Nu får ni mysa med ert lilla knyte :)

Fraggel o BoR: Allas bebisar verkar rörande överens om att det är alldeles för kallt för att kolmma ut såhär års. Men jag hoppas verkligen att ni slipper igångsättning, det är inte så kul direkt. Men det är ändå skönt att veta att om bebis inte kommer innan så vräks h*n då och har helt enkelt inget val mer än o komma ut till sina längtande föräldrar <3

Men vi hoppas att både du och jag skall slippa bli igångsatta men visst känns det hopplös just nu att dom kommer av sig själv när man bara går och väntar och väntar :eek:

För mig låter det jättekonstigt för jag trodde att man drog på det i det längsta med igångsättning...? Fast det kan ju vara bra.. då blir det ju av. ;) Fast det behöver ju inte vara som att trycka på en knapp också är det igång heller tråkigt nog. :o

Det är döden att gå över tiden. Jag skulle vilja skrota BF-datum. Jag gick 8 dagar över tiden, de längsta i mitt liv. Kvällen innan förlossningen startade (!) gav jag upp, jag satt i köket och storgrät och sa att det aldrig blev av.
Men det blev det u... som tur var. ;)

Ska inte till bm förrän fredag nästa vecka. Igår var Kotten helgalen, men lugnade sig tack och lov när jag gått och lagt mig i sängen efter sådär 10 minuter. Idag har jag faktiskt lite konstig magvärk, kan ju alltid hoppas!

både jag och fraggel_tess hade bf den 9 okt och min bm pratade redan om igångsättning på förra mötet.

Och då sa hon att kommer den inte av sig själv blir det den 24 okt här med för igångsättning.

Hmm, jag har gått över 11 dagar nu, och här är inte tal om någon igångsättning. Har nytt besök inbokat på torsdag, om hon inte kommit då, och då är jag i vecka 42+0. Har inte förlossningen kommit igång än då blir det besök hos förlossningen, där de kollar hur jag och bebis mår. Ser allt bra ut avvaktar man och inväntar att det drar igång av sig själv, och så får jag komma in på kontroll varannan dag.

Igår hade jag en hel del av något som kändes som förvärkar, men det verkar inte hända mer. Har haft en del onda sammandragningar inatt, och förvärkar på morgonen, och så kom det en rejäl blodig flytning för någon timme sedan. Så förhoppningsvis är det på gång, om inte idag så åtminstone i början på veckan!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 135
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023