Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Zandrix, 25 år, första barnet, BF 4 September, Västerås Pojke, född 9/9
Heartstring, 23 år, första barnet, BF 15 september, Östergötland Flicka, född 1 oktober
viv, 27 år, andra barnet, BF 21 september, Varberg Pojke, född 11 september
Speciella_Tina, 27 år, andra barnet, BF 3 oktober, Malmö
Dee79, 33 år, andra barnet, BF 5 ktober, Värmlandsskogarna
Inredningstok, 28 år, första barnet, BF 7 oktober, Småland
Bed_of_roses, 24 år, andra barnet, BF 9 oktober, Mariannelund
Fraggel_Tess, 30 år, första barnet, BF 9 Oktober, Nässjö
Giovanna, 34 år, första barnet, BF 13 oktober, snart ölänning
Imnir, 19 år, första barnet, BF 12 November, Stockholm

Mabuse, visst har du också passerat BF?

Senast ändrad:

Hoppas inte din kotte har lagt sig åt fel håll nu så nära bf.
Du får säga till sen hur det gick.

Ja alla bebisar verkar trivas inne i dom varma magarna. Min har inte viljat komma ut ännu och har bara 5 dar till bf och min bm trodde den skulle komma ut innan men men återstår och se när den behagar att komma ut.

Hade varit lite coolt om den ville komma ut i mon den 5 okt för det var det datumet indra hade bf på men kom ut en vecka senare :p

Kotten är en knubbis :D Syntes knubbiga armar på UL. Och Kotten låg åt det håll som ska vara rätt :) Känns så skönt att få det bekräftat. Trodde hela magen snurrade ett varv igår.

Vad skönt att bebis låg rätt, kotten kanske bara ville vissa extra mycket att jag faktiskt finns här inne och kanske vill komma ut snart :D

Då var min trodda förlossningsdatum borta nu får vi se om sambon har rätt då han trodde den 5-6 okt =)

Men jag tycker faktiskt att våra bebisar kan komma samtidigt då dom har samma bf :p

Ja, det hade varit något med samma BF-datum :) Ska bli spännande och se när det blir dags. Har haft lite mer sd idag, magen blr så spänd ibland.

Å vad skönt att bebisen ligger rätt!

Jag har fått min första riktiga revbens spark idag :crazy: Aj säger jag bara!

Å vad skönt att bebisen ligger rätt!

Jag har fått min första riktiga revbens spark idag :crazy: Aj säger jag bara!

Mm riktigt skönt, men vilken gymnastik den utför nu...GAH det trycks, bökas och stökas rejält. Ja det är något speciellt med de första revbenssparkarna. Just nu har jag antagligen en rumpa som trycker mot mina. Kan nästan tro att Kotten skakar rumpa eller nåt ibland!

Haha ja det är en härlig syn :rofl:

Själv så ligger min bebis bara med rumpan under höger revben så det ser ut som en svullen bula just där och på andra sidan är det som normalt :D

Hur går det för dig & Dee79? nu har ju passerat era bf och Dee79 har väl bf i dag.

I natt trodde jag att min bebis ville komma ut, vaknade av såna smärtor i magen att jag trodde jag skulle dö. Men nu på morgonen hade det lugnat sig men lite ont har jag ännu till och från.

Som sakt bf om 4 dagar så den är mer än välkommen nu :D

Här är det ingen bebis på gång... Inatt sov jag dessutom hela natten på magen, hur nu det gick till! Men för tillfället mår jag väldigt bra i min graviditet, så det är inte så jobbigt. Jag passar på att njuta lite extra med Tuva sålänge, har henne hemma från dagis och hittar på roliga saker. Nu ska vi snart åka och rida!

Jobbigt med falsklarm, hade själv ett som hette duga för en vecka sen!

Det står fel i listan, mitt BF var igår och det händer förstås inte nått. Men det hade jag inte räknat med.

Framfogarna jävlas så jag kan knappt lägga mig ner eller sätta mig upp, men i övrigt är det väl som vanligt. Hemma själv idag med min snart 3-åriga kille. Han tycker att jag är skittrist, med all rätta!

Idag är ingen bra dag, är på krigsstigen rent ut sagt. Fick brev från Kommunen igår angående vindkraftverksuppsättning som grannen vill göra, jag är inte särskilt positiv till det. I övrigt mår jag fint :)

Zandrix, 25 år, första barnet, BF 4 September, Västerås Pojke, född 9/9
Heartstring, 23 år, första barnet, BF 15 september, Östergötland Flicka, född 1 oktober
viv, 27 år, andra barnet, BF 21 september, Varberg Pojke, född 11 september
Speciella_Tina, 27 år, andra barnet, BF 3 oktober, Malmö
Dee79, 33 år, andra barnet, BF 5 ktober, Värmlandsskogarna
Inredningstok, 28 år, första barnet, BF 7 oktober, Småland
Bed_of_roses, 24 år, andra barnet, BF 9 oktober, Mariannelund
Fraggel_Tess, 30 år, första barnet, BF 9 Oktober, Nässjö
Giovanna, 34 år, första barnet, BF 13 oktober, snart ölänning
Imnir, 19 år, första barnet, BF 12 November, Stockholm

Mabuse, visst har du också passerat BF?

Ja, min bf var förra fredagen.

Går inget vidare med förlossningen här, har haft värkar sen i måndags, blivit mer och mer tills jag hade konstanta värkar 24 timmar i sträck, sov kanske 2-3 timmar natten till igår uppdelat i 15-minuterspass mellan värkarna. Igår kväll åkte vi in, orkade inte med smärtan mer när värkarna kom var tredje minut, och det visar sig att jag enbart haft pinvärkar, latensfasen är inte ens påbörjad trots massor av värkar. Fick bricanyl, alvedon och morfin så att jag kunde åka hem och sova, otroligt skönt!

Idag har jag inga värkar, utan bara en konstant, skärande smärta med enstaka smärttoppar, så jag har tillbringat dagen i sängen med värmekudde och alvedon, då är den uthärdlig. Men om jag t ex sitter på en stol en stund eller inte har värmekudden blir den rätt snabbt så stark att det inte går att göra annat än att ha ont, den går inte att ignorera.

men usch vad jobbigt det låter :(

Hoppas att du snart är igång på riktigt, eller att det klingar av och du får vila nån dag minst innan det är dags riktigt.

Usch vad jobbigt, snacka om att känna sig snuvad på konfettin!... Hoppas det drar igång på riktigt för dig snart.

kl.

Ja fick reda på idag att hästen kommer hem imorgon...
Dom kör upp honom så jag slipper hela den biten tack och lov!
Men ja nu är semestern slut, och jag bara längtar :love: Det ska bli så skönt att ha honom hemma igen :laugh:

Skönt att transporten löst sig. Ska snart ut till mina två stollar och ta in dom. Ska bli skönt när man har lite mer rörelseförmåga igen så jag kan i alla fall leda ponnyglada barn, har några som klarar rida själva men inte alla.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 135
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka