Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Sådär nu är spjälsäng införskaffad och madrass. Trodde helt ärligt jag skulle bli galen på plats på Ikea. Galet vad folk det var, ombyggnad pågick och naturligtvis trots att jag kollat lagerstatus så var varan slut. Det fick bli en annan sojälsäng än den som var från början... :)

Nä vården är då rakt inte kul på så vis.
Hemtjänsten ja, hu.. Mitt ena jobb (har två) blev inte glatt när jag inte ville vara där i sommar. Eller ja, samordnaren, alla andra förstod att det inte var optimalt med 4 trappor att springa i + full fart konstant (sådär så man ska vara glad om man får tid att ta sin rast) när man blir tjockare och tjockare....
Nä, jag föredrar det med en trapp och tid för de gamla, så man inte behöver stressa livet ur sig för att hinna det man ska.

Men, det är ändå ingen chans att få fast nu. Dessutom ligger ju några andra timmisar före en i kön eller hur man säger. Surt som fasen.

Om man blir barnskötare, vad kan man jobba med då?

Jag trodde att man var tvungen att läsa till typ förskolelärare för att jobba på dagis! Vilken tur att det inte var så, det underlättar ju för en del :laugh:

Knapp
Är det någon mer som fått en helt annan dygnsrytm nu än vad ni hade innan?

Annan dygnsrytm kanske är att ta i men jag vaknar ofta vid 4-5 tiden och kan inte somna om på nån timme. Lagom tills det är dags att gå upp sover jag däremot som en klubbad säl.

Ska dock bara jobba som vanligt den här veckan, sen blir det lite lugnare. Ser verkligen fram emot semester :love:

Jag vaknar tidigare och är galet pigg när jag vaknar. Min sambo som har semester tycker jag är jätte jobbig ;)

+ Giovanna & Imnir :p

Jag var också sådär morgonpigg förut! Kunde vakna straxt efter kl 4 och känna att "åh, vilken underbar morgon, nu ska vi upp o fixa med det, det, det och det!".
Numera är jag inte så morgonpigg dock.. Har blivit mer kvällsaktiv (kan sambons nya arbetstider hjälpa till tro? 14,50-00,00....). Sömnen är mer uppdelad över dygnet (sover några timmar på dagen och resterande på natten).
Det stör mig egentligen inte, kroppen har liksom själv valt det här mönstret nu och jag har inga problem att komma upp på morgonen egentligen heller, det är bara det att jag måste ställa klockan för att vakna, vilket inte behövdes tidigare i graviditeten.
Jag antar att kroppen ändrar det där igen sen om den behöver ha mer sammansatt sömn.

oja det kan man säga att man fått här med fast inte åt det bra hållet.

går upp vid halv åtta och är så himla trött, visst jag e en morgontrött person i vanliga fall men nu tar det priset, och har alltid varit en kvälls person innan och nu börjar jag gäspa vid 21 på kvällen och sluter jag ögonen då somnar jag i soffan så nu e jag konstant trött :eek: och sambon förstår inte vad det är med mig haha:rofl:

Tänkte på det är det några här inne ännu som har kommit in i perioden att behöva vakna och gå på toa mitt i natten ännu?

KOmmer så väl ihåg hur det var när jag väntade min dotter, att det var så jobbigt att vakna samma tid varje natt för att kissa och sedan blev jag så hungrig att det blev alltid ett nattmål med innan man kunde somna om igen. Men kommer inte ihåg vilken vecka det började sist.

Jag behövde aldrig gå upp och kissa på natten med sonen så jag hoppas jag slipper det denna gången med. Har inte behövt gå på toa mer än vanligt varken nu eller förra grav.

Ni med syskon, ni är väl några med storasyskon som är runt 2-2,5? Har ni tänkt skaffa en syskonvagn?

jag sover så olika nu för tiden från kväll till kväll,, ett tag vaknade jag samma tid varje natt...
VERKLIGEN samma tid, var orolig och kunde inte somna, fick gå upp och ta en macka, då somnade jag på en gång..... hm...?

jag är verkligen inte stor i maten under min graviditet, jag äter som vanligt typ, så därför är det sjukt frustrerande att jag ibland vaknar av extrem hunger :p

ni som fått barn förut, när vände sig ert första och fixerade sig? för jag går snart in i vecka 31 och min ligger med rumpan ner, men än så länge så är det väl ingen panik, men min mormor födde sin första i säte och min kusin fick göra kejsarsnitt pga att hon inte ville vända sig, är det nått som kan gå i släkt? vill verkligen inte göra vändning -_- eller kejsarsnitt.

haha, har ni några konstiga drömmar nu för tiden?

jag brukar drömma då och då jättekonstigt..
igår var det att en kille kastade mitt barn överallt(i drömmen var han nyfödd), jag var så aggressiv och ville försöka rädda mitt barn till varje pris! jag hade kunnat slita ögonen ur honom OM jag inte var för upptagen med att försöka fånga/hämta mitt barn, kanske fått denna hemska dröm från denna babyyoga? :smirk:

och i natt eller nu tidig morgon så drömde jag att jag skulle ringa min sambo, jag väntade och hörde första tonen gå fram och precis då vaknar jag av att sambons telefon ringer! och jag upptäcker att jag håller handen som om jag hade en telefon, så jag fick lite panik och tänke: vad gör jag? ringer jag i sömnen? men det var inte jag som ringde utan jag låtsades i sömnen, men det roliga var att jag drömde det exakt då det verkligen började ringa, så exakt med min första ton och det började ringa i hans telefon..... alltså.. kunde jag känna av strålningen från telefonen i sömnen på nått sätt? :p

gud så skönt för dig att du inte har behövt gå på toa besök mitt i natten, hade gärna klarat mig bra utan det.

Japp indra kommer vara 3 när denna bebis kommer och vi kommer inte köpa någon syskon vagn då hon inte åker vagn själv nu, det slutade jag med i höstas när hon blev två år för hon ville nästan alltid gå själv och hon har varit duktig med att gå långt och allt sånt så vagen ligger i källaren så vi kommer bara köpa nu combivagn åt denna som kommer nu.

Oj nu skall man försöka komma ihåg det haha. När jag vet indra var jätte sen med att vända sig åt rätt håll och jag var orolig för att dom var tvungen att göra ett vändförsök på henne men om jag inte mins fel så var det kanske runt vecka 31-32 som hon vände sig tillslut av sig själv och fixerade sig med huvudet gjorde hon inte fören jag var i vecka 39+2.

Jag drömmer väldigt mycket jag med nu och det har jag gjort ett tag. Drömmer mycket om förlossningen och tiden efter när man precis får hem den lille/lilla och bara ligger och njuter i soffan med h*n i famnen. Och mycket om hur det kommer gå för indra att bli storasyster.

Jag har ingen shoppinglust alls, har handlat något litet bara. Det är ju mycket roligare att handla till Tuva som kan använda det man köper direkt! Dessutom har man ju redan allt, så det behövs liksom inget.

Idag har vi varit på 3D-ultraljud och tjuvtittat lite!

Jag tycker hon är lite lik Tuva när hon var nyfödd!
bebis_2.jpg

Ingen tvekan om att det är en liten tjej därinne
bebis_1.jpg

Ligger man och njuter i soffan när man har en nyfödd bebis??? Det missade jag helt, för mig är det nog snarast nåt man gör innan bebisen föds, sen hade åtminstone jag fullt upp, plus att man ville ut och röra på sig efter att ha varit en otymplig valross sista trimestern. Och nu med två barn att ta hand om blir det nog ännu mindre tid för eventuell soffliggning, tänker jag.

De första två veckorna låg hela familjen nedbäddade i sängen och tittade på tv-serier! Denna gången blir det nog annorlunda, med tanke på att vi redan har ett yrväder hemma!

Ja det var klart man gjorde det, Indra låg alltid på brösten och sov på kvällarna medans man myste framför tvn eftersom man äntligen fått sin lilla tjej, visst nu kommer det inte bli lika mycket av det med tanke på att man redan har en hemma som man måste hålla koll på fast man e ju två om barnen så lite tid varje dag kommer jag kräva att ligga i soffan eller i sängen och njuta av det lilla livet som äntligen kommit.

Jag hade ju inte en svår graviditet alls förra gången och gick ner alla kilon plus ett till bara några dar efter att hon kommit ut så för min del var dte inte viktigt att börja gå och träna utan det kom när man gick ut med hundarna eller till affären m,m.

sedan tyckte jag det var så himla obehagligt att gå för mycket när man blödde så mycket och jag kände mig inte bekväm i bindor så jag tyckte att hemma var bäst att vara den första tiden :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 135
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Inredningstråden nr3
  • Vilket är ert favoritgodis?

Hund, Katt, Andra Djur