Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Ja det blev mycket sånt här med att ligga och mysa, indra hade svårt att sova i sin säng som nyfödd och vagnen fick inte heller om det inte var konstant i rörelse så hon sov mycket på bröstet den första tiden hemma så det var mycket därför med att det blev så mycket liggandes i soffan :rofl:

Himla mysigt att få vara nära den lille när man längtat efter den i så många månader.

fast den första tiden hemma nu kommer nog bli lite jobbigare med tanke på att barnet skall lära sig att sova till en hel vild tre åring som för väsen dygnet runt nästan :D

Aha, sånt bebisstyrt mys! Ja, det blev det ju en del, men det var mer tråkigt än mysigt, tyckte jag, skillnad om man själv valt att ligga i soffan. Iofs har jag för mig att jag avverkade en säsong av Mad men under första veckornas långamningar, det var ju helt ok.;-)

Jag hoppas och ser framemot en massa bebismys. En kompis till mig fick barn inatt tre veckor för tidigt. Blev nästan nervös av tanken, tänk om min kotte väljer att titta ut tidigt också....:eek:

Tjejkompisen i byn här fick en liten tjej för 4 dagar sen och hon var 2½vecka tidig (andra barnet) så för min del gör det inget om våran väljer att komma några dar innan så det blir några fler dar mellan barn nummer 1 & 2 :rofl:

Tecknade en gravidförsäkring för ett tag sedan och spg då att det skulle vara ganska coolt om våran nya höll datumet. För då får den nya bebisen samma nummer i personnummret som min dotter.

Indra kom den 09-10-12
Denna är beräknad 12-10-09

Om du tänker amma så får du nog ditt lystmäte av mys, så att säga. De flesta spädbarn verkar ha större behov av fysisk närhet än sina föräldrar.

Fränt om det blir samma siffror :) Ja jag har nog inget emot en septemberbebis i alla fall om det är i slutet av september.

Min kille vände sig sent. Första noteringen om huvudets läge kom i v35 i journalen. Fast om jag minns rätt så var huvudet både upp och ner och på sidorna innan, dvs ingen risk att rumpan skulle fastna neråt. Fixerade sig gjorde han inte alls, inte ens på förlossningen, så det ska man nog inte hänga upp sig på.

Drömmer gör jag. Mycket och riktigt störda drömmar.

Bebismys i soffan? haha, nä ni, jag tror inte att jag satt ner de första 3 månaderna alls, men allt promenerande med skrikig kolikbebis fick gravidkilona att försvinna i alla fall.

Ser trots allt fram emot att få ut bebis, det är mycket bättre än att vara gravid!

Ja, jag laddar för viktnedgång och massor av promenader sen när "Kotten" har anlänt. Dock har jag inte känt att det är så jobbigt att vara gravid än, men har ju ungefär 15 veckor kvar så det hinner nog ändra sig den åsikten.

Jag behöver inte gå upp på natten o kissa än. Det vet jag att jag fick göra nån vecka eller så precis innan vi plussade (det var enda gravidtecknet o jag kopplade det inte alls till det..) men det gick över efter nån vecka eller två efter plusset sen har det inte hänt. Det är om jag vaknar till av annan anledning, då måste jag kissa också o sen kan jag lägga mig igen men jag vaknar inte bara för o kissa.

knapp
Åh, bebismys! Jag längtar så mycket till det! Och sambom med för den delen :p

Jag går in i v 30 idag, så nu är det bara 10 veckor kvar!! Spännande! Och lite läskigt... Men jag ser fram emot att få träffa lill* Junior! :love:

Angående drömmar.. Jag hade en dröm innan jag visste att jag var gravid som var jättehemsk. Jag drömde att min sambo omkom i en olycka och nån vecka senare fick jag i drömmen veta att jag var gravid. Självklart skulle jag behålla o det blev en pojk. Då ville jag döpa honom till nått sambon skulle ha valt men jag visste inte alls vad han skulle velat döpa honom till!
Den morgonen kom vi fram till ett pojknamn, jag krävde att få veta något så jag hade koll på det och det är det namnet vi har kvar åå pojksidan!

Drömde nyligen att sambon försvann och att jag förlorat honom för alltid och aldrig skulle se honom igen. Han försvann inte självmant utan vi kom ifrån varandra på en tågstation o av någon anledning var det så att när han inte svarade på mobilen (som var vid mig) så kunde vi inte få tag på varandra igen.
Den drömmen var så verklig att jag hade panik, ångest och helt nertårade kinder när jag vaknade. Usch, den känslan vill jag aldrig uppleva igenn! :(

har samma planer, att gå ut och gå mycket =D
dock ska man inte banta i den meningen då man ska amma, men iom att man kommer röra på sig så kommer vikten gå ner automatiskt ^^

jag har inte heller så jobbigt med graviditeten, går in i vecka 31 nu och det enda jag kan känna av att benen blir trött efter långa promenader och att man lättare blir andfådd nu är förut..

jjobbig dröm, känner igen liknande jobbiga drömmar, inte roligt -_-

vi ligger så nära med våra datum, tänk om vi skulle föda samma dag ;)

Ja tänk om vi gjorde det! :laugh: Det vore lite kul. Nu bor vi ju inte så nära varann men det hade varit lite kul om man kommit in på BB samtidigt o klämt fram sin bebis ;) ^^

Vilket datum är du beräknad nu igen?
Jag hoppas verkligen inte att jag går över en massa, men det är ju knappadt omöjligt. Men det vore lite kul om bebis kom den 20 september istället för då fyller vi "i rad" även där.. (Sambon fyller månad 7, jag 8 o bebis antagligen 9. Kommer bebis den 20e istället så fyller jag den 19e, bebis 20e o sambon den 21e.. Det vore lite fräckt!)

+Fraggel_Tess
Även min plan är att promenera rätt mycket när bebis tittat ut. Vi har spåret bakom huset precis så det hjälper ju till, lm inte hösten blir väldigt regnig. Men annars har jag inte ro att bara vara still, så det blir nog en del knallande. Och det vore ju trevligt om man kunde bli av med lite av de här extrakilona man dragit på sig (även innan graviditeten..).

Usch, mina fötter har börjat svullna nu! Inte jättemycket, men tillräckligt. Jag hoppas inte att det blir värre, men det känns ju knappast troligt att det håller sig här.
Annars känner jag bara av den där halsbrännan då o då och trötthet i benen så jag ska inte klaga. Det finns de som har det värre, helt klart.

Hihi, jag fyller år den 20, min bror den 21 och min bror fyllde år den 22!

Mina fötter har svullnat rejält, och mina vader med. Jättetråkigt är det. Annars sväller jag inte så mycket, har bara gått upp 2 kg :) Fast min kropp har nog omfördelat resurserna, för min röv har blivit ännu större än vad den var innan...

Se! :laugh:

Ja, vaderna är lite med men det är än så länge bara nere vid anklarna. Det är ju verkligen assnyggt :grin:
Tja, jag har nog gått upp en del.. 7 kilo sist jag vägde mig, men då var det på mammas våg så jag vet inte hur väl det stämmer.
Jag ser på gamla bilder att det är skillnad, men annars ser jag inte så, även om jag själv märker att jag gått upp.
Det mesta har väl hamnat på rumpan (bror min var så snäll o undrade om jag hade två ungar till fast där bak.. morr), låren och höfterna. Och tuttarna förstås men de ska ju växa lite :p

Köpte ny BH härom veckan med förresten. Från 80 B till 80 D, det är ju inte illa. Min karl höll på att svimma när jag smsa och skrev att 75 C var waay för litet :p Vart ska detta sluta?

herre guuud, klaga inte.. skulle LÄTT byta storlek med dig ;) :rofl:

vet inte om jag lagt upp filmen här, gjorde ju ett ul vecka 27 då jag for in på en kontroll. favorit filmen <3
måste dela med mig :D

http://www.youtube.com/watch?v=SbvI1dtGMsI

Tycker det ser ut som att han har världens sötaste kinder :D

Naaaaw så himla söt :love: Nu blir man så himla bebis sjuk så det inte finns ord till det :D

Okej nu börjar vi alla här inne faktist komma upp i veckorna och redan jag är inne i vecka 27 :eek: och hur går det för er?

Har ni börjat planera namn till lilla livet som kommer ut och har ni redan börjar handla allt som behövs?

Och sedan så vet vi ju alla att vi har magar att visa upp så jag tycker att vi kan dela med oss lite här inne :p Tycker annars det är lite för tyst här inne imellan åt för var så himla van att det pratades mängder varje dag inne på höstmammorna 2009 så känns lite tråkigt att vi inte håller tråden i liv så mycket :p

ps skall be sambon ta ett kort på magen så lägger jag snart in det här.

Visst är det sjukt att vi redan är i vecka 27! Jag har inte införskaffat allt på långa vägar, kläder finns i alla fall till första tiden samt spjälsäng, madrass och täcke. Ska försöka fixa resten nu under semestern...

Har ni börjat planera namn till lilla livet som kommer ut och har ni redan börjar handla allt som behövs?

Jag har föreslagit några namn, men mannen har dissat dem, så nu har jag sagt att det är hans tur att komma med ett förslag. Det var väl någon månad sen, och än har det inte kommit något. :p

Det enda vi behöver handla annars är ett babyskydd till bilen, det fixar vi väl sista månaden eller nåt, känns inte så bråttom. Vet egentligen inte om det behövdes så himla mycket prylar till första barnet heller - skötbord, barnvagn, babyskydd, lite kläder och sele, det var väl det ungefär. Tyckte nog det var lättare att handla när bebisen väl var ute, då visste man ju lite mer vad man hade behov av till just det barnet, det kan ju vara rätt olika.

Visst är det sjukt att vi redan är i vecka 27! Jag har inte införskaffat allt på långa vägar, kläder finns i alla fall till första tiden samt spjälsäng, madrass och täcke. Ska försöka fixa resten nu under semestern...

Är planen att barnet ska sova i egen säng från början, eller har ni mer skaffat spjälsängen för framtida bruk?

Här är en bild på min lilla mage :)

magen.jpg

Vi har inte handlat några bebissaker, har ju allt kvar från förra gången! Namn har vi däremot bestämt, det är en liten Saga som bor inne i magen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 135
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"

Hund, Katt, Andra Djur