Sv: Höstföräldrar 2012
Kl*
Nu var det längesen, igen. Jag skyller det på mycket jobb
Nädå, det är inte så mycket som det kanske verkar, men det tar allt på krafterna numera har jag märkt.
Jag är i v. 31 nu, nu börjar det närma sig!
Angående svullna fötter så har mina svullnat upp nu. De var ju lite smått svulla ett tag, men inte mer än så. Nu har de svullnat rejält och fotryggen ser nästan ut som på en bebisfot, sådär tjock liksom. Anklarna är svullna med och även här lämnar strumpor ett avtryck på benen.... Inte roligt. Inte ont, men obehagligt och ibland lite ömt.
Bebisen rör sig inte mer nu än förut, men den har "kommit på" andra sätt/ ställen att sparka på som ger obehag. Åter igen ingen smärta, men ett obehag som gör att man drar efter andan och hoppas den slutar snart. Jag tror h*n liksom kommer åt insidan av bäckenet på något vis.
Revbenen har h*n börjat nå nu med, om jag sitter ner utan att räta på ryggen.
Hur är det med er och sömnen? Jag har svårt att somna då jag inte vet hur jag ska ligga. Platt på mage går inte (känns helskumt ^^), på rygg går inte (blir inte yr/ illamående, men även där ger det obehag och jag vill bara vända mig om), sidan går men jag måste ha benen på rätt sätt så de ger stöd annars går inte det heller.
Hur sover ni?
Angående detta med namn så har vi två stycken. Det var rätt svårt, men pojknamn var klart fort. Flicknamn däremot... Hu! Det var inte alls längesen vi väl hittade ett som båda gillar, men vilken tid det tog!
Vi har hela tiden sagt att vi inte vill ha något "som alla heter" (typ, Erik, Oskar, Fredrik, David.... Sara, Emma, Jenny.... Ja, ni fattar), men det skulle fortfarande vara ett namn. Inget påhittat som typ Smultron, Tequila eller sånt som man möjligtvis, kanske döper sin hund till.
Jag vet dock inte om jag vill avslöja våra val än
Vi har införskaffat en hel del, faktiskt. Barnvagn, sovkorg, spjälsäng, babysitter, sele, matstol, lite kläder. Bilstol är på G.
Och ja, vi har ärvt rätt mycket av det vi har, men lite ska allt bli nytt med. Skötbord har vi kvar med, eller om vi bara köper en sådan madrass o byta på, egentligen har vi inte mycket plats för ett skötbord. Men det löser sig.
Och så, slutligen! En bild på magen från i helgen (då v. 29+6) som en nära vän, Iza, tagit (
www.izapalm.se):