Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

kl.

Om ni ska skriva om förlossningar i era inlägg, kan ni skriva det överst så jag kan skrolla förbi det :)

Jag har försökt att inte läsa eller lyssna på andras förlossningsberättelser för då skrämmer jag bara upp mig själv. Så om ni kunde varna mig så vorre det underbart! :love:

Ska komma ihåg det (fast någon förlossningsberättelse har jag inte tänkt att delge varken för förra eller för denna förlossningen), men jag tycker att det var tämligen uppenbart redan 4 inlägg tidigare vart diskussionen bar iväg åt och då kan man ju hoppa över att ens börja läsa inläggen. Det var väldigt tydligt även innan några detaljer nämndes i inlägget också.

God förmiddag allesammans!

Hoppas ni mår bra. Nu har ju även solen hittat till mig och i och med det verkar det som jag har fått soleksem främst på hals och början på kind.
Soleksem är det något som man bara kan få när man är gravid?

Nej, jag har haft solexem flera gånger utan att vara gravid. För mig har det (troligen) berott på att jag solat "för snabbt", det brukar komma i början av sommaren när man inte är van vid solen.

Det har som tur är försvunnit snabbt om jag undvikit solen ett par dagar, hoppas det gör det för dig också :)

Kl: Sover ni bra på nätterna? Jag tycker att det liksom kryper i benen och jag måste ändra ställning ideligen och vaknar då ofta. Mycket irriterande, vissa nätter sover jag jättebra men andra känns det som om jag knappt hinner få nån djupsömn alls...

Jag sover alltid dåligt, även om jag sover så känner man sig aldrig utvilad, kan knappt sova på någon sida, inte på rygg.. inte på höger eller vänster sida, f¨år vända på mig HELA TIDEN och det märker sambon mer än väl....

Ddet som ska bli skönt med att grav är över är nog att man kan sova (ja nu tänker väl ni, det kan du glömma) men även om jag har ett barn att ta hand om så somnar jag lätt, har jag alltid gjort kommer nog alltid att göra även om ungen ska skötas och matas titt som tätt.. för då är jag iaf inte gravid!

för jag känner att det är att vara gravid som har stört min sömn, har aldrig haft problem med att sova även om jag hade gerbiler förut som lät som 7 svåra ¨år inne i buren ;)

Jag sover bra på nätterna, men har blivit galet morgonpigg. Vaknar ofta redan vid 5-snåret pigg som en mört.

vaknar också tidigt för det mesta, då måste jag äta nått, sedan kan jag somna igen ^^

kl.

Och här är en som helt plötsligt har börjat sova ryckigt och jätte dåligt :cry:
Sov ingen middag igår och var jätte trött på kvällen, men jag sov ändå piss dåligt :mad:

Hah jag fick igen det jag skrev. Har haft en urusel natt med sammandragningar och magen påminde om en fotboll inatt. Dessutom har jag känt ett litet tryck nedåt idag men det lugnade sig när jag satte mig ned en stund.

kl

gaaah, nu verkar värmen ta ett grepp om vårat land.. fy så jobbigt.. jag hatar verkligen värmen då man är gravid, det är pain -_-

sol i all ära, men det kan ju vara svalt iaf.. en svalkande vind var man än går :P

Jobbigt =/ jag längtar bara tills allt är över, speciellt då man kan ta barnvagnen ut på långa promenader och börja röra på sig igen som man gjorde innan grav.. längtar som fan!

ovanligt lugn krabat i magen idag.. men iof, han är alltid livligare på eftermiddagarna ;P

Tror min kotte har vänt sig, gör nästan ont när kotten sparkar nu. Antagligen därför jag har känt ett tryck också innan...

Min lilla är av den snälla typen, kickar aldrig upp s¨jag får ont utan kittlar mig vid revbenen typ, tror et blir pappas lugna pojke detta ;)

och min pappa som önskar att min blir som jag då jag var liten... jobbig som fan alltså :p

haha så sa min pappa också!
Vi satt och pratade om att jag va pesten när jag var liten och min man inte VA bättre... Men min och min mans teori är att + och + blir minus så därför kommer vi få ett otroligt lugnt barn :D

Min pappa skrattade rakt ut och sa något i stil med: Ni kommer få känna att ni lever med era gener :devil:

Jag och min man lyssnade inte på det örat så vi tror fortfarande att vi kommer få världens lugnaste bebis :p
Men jag har en riktig vilding i magen så vi får se...

Jag hoppas helt klart att "kotten" får många gener från sin pappa. Jag var hemsk när jag kom upp i tonåren :o Dessutom var jag sjukt morgonpigg från första stund...

Varit lite lat av mig att gå in och läsa här dom senaste dagarna :rofl:

Nu har jag börjar sova dåligt på nätterna, är bara för att man inte vet hur man skall ligga jämt för att man skall sova bra, på ryggen går inte för blir lite snurrig i bollen och på mage kan man ju inte ens tänka på vad det gör ont när man försöker och ligger jag nu på höger sida får jag kramp/värk i höger axel :devil: så det blir att ligga på vänster sida som jag inte sover bra på men får ha en tunn kudde under magen för annars är det inte bekvämt alls.

Annars är det inget som stör min sömn så utan mest bara att man inte ligger bra.

Och dessa tre dagar som har varit nu har varit så jobbiga för det är så varmt ute att man avlider känns det som, man svettas mer, känner sig tung och varm hela tiden och blir himla yr och snurrig hela tiden. Klarar knappt av att sitta inne och sedan ha en busunge hemma kör slut på en helt nu känner man.

Var på kontroll hos BM igår och allt såg bra ut och hon tyckte jag hade blivit himla stor redan för att ha gått in i vecka 30...

Men jag fattar inte...vecka 30 redan...vart tar tiden vägen?? kan knappt fatta att det bara är 10 veckor kvar tills den kommer, men första barnet tyckte jag det gick så låååångsamt hela tiden men nu när mna redan har ett barn och men måste tänka på annat än att man har något i magen så springer tiden iväg, känner mig inte förbered på detta :rofl:

Själv njuter jag av värmen för fulla dragar. Avverkar bok efter bok ute i solstolen. Nu har jag dock ingen liten att jaga :) Inte klokt att det är kanske bara 10 veckor kvar. Tiden rusar förbi fortare och fortare känns det som. Dock börjar jag undra hur det blir att gå tillbaks till arbetet v. 32...

Jag tycker också tiden går sjukt fort!:eek:

Innan vecka 15 sniglade sig tiden fram och ingenting hände. Men nu :crazy:
Gick in i v.25 i måndags och jag tyckte inte det var länge sedan jag va i vecka 18 och vi gjorde ultraljudet.
Magen växer hela tiden och det är bara 15 veckor kvar tills knotten kommer ut och visar vad det är för liten filur som ligger där inne :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 135
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård