Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Tycker det är svårt att veta innan, men vill vara förberedd. Håller på att sy ett sånt där babynest nu. Tycker det verkar vara en god idé. Sen har jag nog lite köpmani eftersom det är första barnet :)

Jag har också köp mani ;)

Var nere i småland och gick lös i deras klädlador, kom hem med en hel plastpåse barnkläder för 250 kr :love: Kläderna såg helt nya ut!
Fick en checklista i en mamma tidning som jag följer, det känns tryggt så man inte glömmer något viktigt :)

Och vilken fin mage Speciella_tina :love:

Min mage då och är i vecka 27. Tycker att den är mycket större nu än vad jag var med dottern i samma vecka. Tycker jag känner mig höggravid redan och förstår inte att man skall bli ännu större :rofl:

548200_465174500160680_1071020662_n.jpg

Det är verkligen en fint namn ni valt :laugh:

Dock har jag och sambon inte kommit överens om namn ännu, Jo blir det en tjej skall hon heta Isadora MEN helt omöjligt att prata om killnamn med honom :rofl:

Fin du är!

Angående namn är vi bara överens om ett pojknamn än och det är Alfred.
Flicknamnet jag gillar är Maja, men det avskyr min sambo.

Ja visst är det svårt att prata namn när man inte alls kommer överens :D

Men som sakt jag har några veckor på mig att tjata på sambon haha.

Det känns ju verkligen att man har fått en mage nu när man arbetar, den är lixom ivägen och man känner sig mycket tröttare än innan, som sakt vi har ju översvämningar här i dag så nu e man lagomt seg i hela kroppen.

Nog känner man att magen börjar bli större :) Ja jag tänkte på dig när jag såg bilder och läste om översvämningarna. Jisses...såg några bilar som stod och det var vatten upp till rutorna.

kl.

Vad bra jag har det! Min man tyckte mina namnförslag var jätte bra :laugh:
Om det blir en tjej blir det en liten Viola, och om det blir en kille ska han heta Theo :love:

del kl

Vi har inte diskuterat namn alls förutom under nån minut i början.

Det enda vi är på det klara med är att vi inte vill ha ett "gammalnamn"

Vi hade heller aldrig kunna bestämma ett namn innan bebisen är ute, jag kan liksom inte föreställa mig att döpa någon som man inte ens har träffat ännu..

Naaaaw så himla söt :love: Nu blir man så himla bebis sjuk så det inte finns ord till det :D

Okej nu börjar vi alla här inne faktist komma upp i veckorna och redan jag är inne i vecka 27 :eek: och hur går det för er?

Har ni börjat planera namn till lilla livet som kommer ut och har ni redan börjar handla allt som behövs?

Och sedan så vet vi ju alla att vi har magar att visa upp så jag tycker att vi kan dela med oss lite här inne :p Tycker annars det är lite för tyst här inne imellan åt för var så himla van att det pratades mängder varje dag inne på höstmammorna 2009 så känns lite tråkigt att vi inte håller tråden i liv så mycket :p

ps skall be sambon ta ett kort på magen så lägger jag snart in det här.

iiih, man längtar såå :D:D:D
Ja, jag går in i vecka 32 idag
i förrgår köpte vi ett skötbord, hittade ett som man hänger på väggen, begagnad men bara två månader gammal, så där fick man en till sak som var så gott som ny, påsen med lite pluppar satt kvar på skötbordet :p

ska se om jag kan slänga in en bild på min mage, tog en, men jag hatar att visa mig själv på bild då man är lite.. t.j.o.c.k ;D

har funderat på namn, men vill heller inte ta nått beslut innan han är här, han kanske inte passar i det vi valt ens :eek:

igår kom åskan förbi :D

blixt-2_4ffc35f69606ee72390000ac.jpg

Sa till lillen i magen att nu får du allt vänja dig, detta blir en återkommande sak då mamma älskar åskan :D:D

magen har blivit större, och man känner lillens rörelser otroligt mycket nu! han andas och hickar typ :O :D

Om det k'nns såhär bra nu, vad gör det då inte senare? hehehe

de säger ju det att ungarna blir van ljud som de får höra när de är i magen. min kommer ju bli allt för van vid fågelkvitter, då mina undulater babblar hela tiden ;P
Dock skäller aldrig våran hund, så hundskall kommer han inte vara van vid :rofl:

vilka ljud kommer era att bli van vid?

ah, nu blev det många inlägg efter varandra, men jag tror att jag börjat samla på mig lite vatten i fötterna, känner mest vid tårna, som ett tryck, försvinner oftast då sambon masserar och under natten, men det ser d¨å inte svullet ut iaf.
kan det vara vatten? ni som har varit med om detta förut?

vår kommer vara van vid skrik.. ljudnivån på dottern är inte nådig :S Vår hund skäller heller aldrig så det blir nog nytt för den :)

Vilken fin mage du har Zandrix!

Här är en på mig, från förra veckan då 35 :)

phpee2vrk.jpg

Du har inte så stor mage för att vara i 35 på bilden, tycker jag. det är inte långt kvar för dig, för från vecka 37 är det Ok för dem att komma säger de ;)

Ja 38 (37+0)är de fullgångna sägs det :)

Haha jag är lika stor nu som jag var när dottern kom så jag känner mig enorm :D

Men jag räknar stenhårt med att gå över nästan två veckor denna gången med, känns inte alls som att det ens är i närheten av bf ens haha

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 135
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"

Hund, Katt, Andra Djur