Sv: Höstföräldrar 2012
Nä, timvikarie är inget vidare egentligen. Det funkar ju någorlunda nu, men när man får en liten att ta hand om också så vill man ju gärna veta att man har en viss summa var månad. Och inom vården är det ju blandade tider, vilket inte alltid underlättar.
Fördelen med att plugga till uska är ju att man kan läsa på distans (tja, jag ser det som en fördel
) och att man får mer betald om man är utbildad. Men jag vet inte om det är lättare att få något fast för det, tyvärr. Chanserna ökar väl, men jag har bara blivit erbjuden timvik. Har sökt fasta tjänster med men utan resultat och nu känns det som det är lite sent.
Jag har funderingar på att söka jobb på sambons jobb när mammaledigheten är över, fast på dagskiftet. Det är inget kul jobb (packa kött), men om det skulle ge en fast tjänst så är det ändå värt mera. Samt att det är fasta tider.
Annars föreslog sambon att jag kunde läsa en ny inriktning som uska (om de inte ändrat så är det en termin, på distans) för att få större chanser till arbete inom detta, men vi får se.
I så fall är det barnsjuskvård som är mest intressant, men på skolan där jag läste är det också den inriktningen med mest press på sig (läs: minst antal platser) så det blir kanske svårt. Annars är det nog vanlig sjukvård som gäller.
Läste mot psykiatri först och det är jätteintressant, men jag har åldern lite emot mig där. De vill ofta att man är över en viss ålder för att man ska arbeta på platsen, och jag har förstås inte kommit till den åldern än.
Men för att få en fast tjänst känns det lite som man bör läsa till något annat/ till något mer.
Det behövs folk inom vården, men det är inte många som har fasta tjänster ute
Det är väl dessvärre smidigare/ billigare att ha flera timmisar istället.