Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Ja sån kramp får jag med på nätterna, det gör så ont att jag börjar gråta och det känns som någon hugger av vaden med en kniv eller nått, och det ända som hjälper här med är att ställa sig upp så går det över fast det känns stelt i vaden ett par minuter efter det. Jag kan ju känna när det är på väg och då är det bara att ställa sig upp mitt i natten och se glad ut :rofl:

Tack alla ;) Jag vet att jag inte är onormalt gammal, men jag hade velat vara "klar" med barn innan 30. Den planeringen sprack :o :D Och jag verkar ju vara äldst i gänget här.

Igår kom en inbjudan till föräldrautbildning. Jag gick ju med min förra, så jag står lite i valet och kvalet om hur jag ska göra. Ena sidan tycker att de kommer ju inet att ta upp något som jag inte redan hört. Andra sidan tänker att jag kanske kan knyta några bra kontakter, men då kommer åldern in igen. Med förra barnet hade jag inte ens fyllt 30, men alla andra föräldrar var så mycket yngre att det var ju ingen som kände för att hänga med mig och min bebis när den väl kom ut. Och det kändes som att det var väldigt relaterat till min ålder.

Och nu är jag ju inte yngre precis.

Jag är jätteglad att jag inte haft så många nattkramper än, men jag misstänker att det kommer snart. Jag brukar spjärna mot sängkanten så att foten vinklas uppåt och vaden sträcks ut, då brukar det släppa. Men slappnar jag av för tidigt kommer krampen tillbaka igen :mad:

Det där har jag med lite svårt för att bestämma hur vi skall göra där.
När jag väntade mitt första barn så fick jag inte på någon föräldrargrupp alls för var ensamstående och skämdes så att komma ditt själv och se alla ha med sig sina sambos och jag ville inte sitta där själv.

Men jag klarade av att födda utan problem och känner inte att jag har behov att gå nu heller fast det kan vara både kul och spännande för sim sambo som detta skall bli hans första barn att få vara med lite och prata om det innan det är dags för bb :p

Men han säger att det spelar ingen roll för honom så jag måste bestämma det själv om vi skall gå eller inte, men men jag får se hur schemat ser ut när det är dags för det.

Och nu ligger min tjej kompis på Växjö bb och föder barn :banana: jag vill med ha våran lille snart, jag hatar att vänta haha

KL: Kom på att jag inte lagt in mig på listan än:

Zandrix, 25 år, första barnet, BF 4 September, Västerås
Heartstring, 23 år, första barnet, BF 15 september, Östergötland
viv, 27 år, andra barnet, BF 21 september, Varberg
Dee79, 33 år, andra barnet, BF 5 ktober, Värmlandsskogarna
Speciella_Tina, 27 år, andra barnet, BF 5 oktober, Malmö
Inredningstok, 28 år, första barnet, BF 7 oktober, Småland
Bed_of_roses, 24 år, andra barnet, BF 9 oktober, Mariannelund
Fraggel_Tess, 30 år, första barnet, BF 9 Oktober, Nässjö
Giovanna, 34 år, första barnet, BF 13 oktober, snart ölänning
Imnir, 19 år, första barnet, BF 18 November, Stockholm

räcker det inte att vinkla upp foten bara för dig? "som att du står upp" fast du ligger ner. om du förstår :p

Jag tycker du ska gå till föräldrautbildningen, även om det inte är ditt första! för du kanske kan lära de mindre nått ;)
jag skulle iaf tycka att det vore trevligt om det var blandad ålder då jag ska på min utbildning! inte bara de i samma ålder, så jag tycker du ska gå dit ;)

åååh, lycko, man blir lika avundsjuk då man hör att alla redan ska föda :D kan du smuggla med en bild hit på bebben? ;)

då jag var på förlossningen i söndags hörde jag några skrik, det fick en att bli lite orolig då det är min tur, vill inte att det ska göra så ont :D
:p

Idag är jag lite hysterisk. Jag arbetar ju som förskollärare och spenderar ofta tid i sandlådan = toxoplasmo tankarna dyker upp. Försöker givetvis alltid tvätta händer noggrant efteråt men ibland kanske man råkar missat det. Fy mår skit nu när jag insåg att jag hjälpte på ett barn med skorna som tappat dem ute och sen tror jag inte eller jag minns inte om jag tvättade händerna innan lunch. Äter dock inte med händerna, men nojjig blir jag...

förstår att du blir nojjig, men det är inte säkert bakterierna finns där, de kan ju finnas där..

kl

Kramp i vaderna nästan varje natt här, och det räcker inte med att sträcka upp tårna utan jag måste ställa mig upp. Men 100000 gånger hellre det är att ha det som förra grav, då fick jag kramp i sidorna och kunde varken andas eller röra mig förrän det släppte.

För att slippa kramper kan man äta kalciumrik mat, kaviar, dricka mycket vatten eller äta magnesiumtabletter :)

Känns skit rent ut sagt, men samtidigt har alltid haft katt sen barnsben och påtat runt i jord och annat utan handskar. Borde väl fått det då...

Jag tror att man ibland är överdrivet försiktig då det gäller bakterier.. jag är nog det nu, än vad jag var förut.. jag har också alltid haft katt, det är nu för första gången som vi inte har katt.. katten vi hade flyttade till min bror, men nu när jag blev gravid har jag inte rört kattlådan alls! håller mig långt ifrån den, tvättar ofta händerna (därför de är torra) :p

som sagt, tror nog man är för försiktig.. men det är väl lättare sagt än gjort ;p

förresten... är det bara jag? eller är det fler här som inte är överdrivet hungrig?

har ju gått in i tredje trimestern nu och jag har inte ätit så mycket idag.. åt macka och ägg till frukost, två skedar gubbröra till lunch och en macka som mellanmål, jag borde vara hungrig nu, men känner ingen hunger.. dock, skulle jag göra mat nu (som jag snart ska) så kommer jag äta, så klart. men alla beskriver sina graviditeter med att de åt som tokar och gick upp massa kilo och bla bla..

är det normalt att vara såhär lite hungrig? de säger ju att man ska äta mer under tredje trimestern, men jag äter nog mindre nu än förut =O
iom att jag glömmer bort att äta. kan det vara skadligt för barnet?
jag brukar googla allt, men hittar inget om detta direkt, läser bara om hur hungriga alla är :p

tror det var i början av veckan som jag inte åt på 8h. i know.. skämms.. men det är samma sak där,, glömde bort för att jag inte kände någon hunger!

kl.

Jag har en skitbebis i magen!
Vi va på ultraljud idag, och både jag och min partner VILLE veta vad det är för kön. Men "den" behagade inte att vända på sig så nu får det bli en överraskning :mad: (jag hatar överraskningar :p )
Men det viktigaste är ju att allt ser bra ut och det gjorde det :love: och det bästa av allt är att jag blev framflyttad till den 12/11 som BF istället för den 18/11 :laugh:

härligt! synd att ni inte såg könet =)
men som du säger, att det såg bra ut är det viktigaste!

vet inte om jag skrev det förut, men då vi var på vårat rul så sa inte bm va det var för kön, utan hon lät oss gissa först och sa om vi gissat rätt eller fel ;p

Jag tror nog att folk överdriver lite när det gäller bakterier och sånt, asså är så försiktig att man måste springa och tvätta händerna hela tiden för att det kan finnas en risk.

Menar folk vet ju inte hur mycket dåliga bakterier man får i sig varje dag som genom avgaser och mat m,m som inte är särskilt bra för fostret så jag tycker man skall leva som innan och fast lite ner tänksam bara vad man gör.

Nu kommer ju säkert en del klaga men jag är ju gravid och dricker FARLIG mjölk och det har även granntjejen gjort med under sina graviditeter och hennes barn har överlevt och jag kommer inte sluta dricka opastöriserad mjölk direkt från kossa mun som vi gör här hemma. För risken är såpass liten att man får dåliga bakterier av det.

Ja det är jätte jobbigt, det är många av mina vänner som fått barn dom senaste två månaderna nu och jag blir knäpp i huvudet av att jag skall behöva vänta så länge till innan våran lille skall komma.

Sitter och tänker på hur det kommer vara när den äntligen kommer, bara ligga och gosa och lukta på bebis så mysigt, länge sen man kunde mysa så med mitt stora troll jag har hemma nu :rofl:

Jo jag tror att man många gånger skrämmer upp sig själv. Ikväll har jag bara räknat löst hur många gånger jag råkat få några sandkorn i munnen när barn har skakat av sin jacka/tröja eller råkat kasta fel med spaden senaste tiden :eek: Samtidigt så känner jag ju att jag borde va ímmun (Uppväxt på landet med får, katter, haft med en och annan vildkatt och göra, alltid planterat och grävt i jord ofta utan handskar).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 135
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka