Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Ja här har vi nästan bara grusvägar och ganska mycket sten blandat i gruset runt hela ladugården så man vill ha något som håller och inte krånglar.

Jag lånade tjejkompisens vagn dom har två snurrande hjul framtill när indra var liten och man fick ju spader när den inte gick som den skulle på grusiga vägar så nej tack det är inte heller något för oss bönder :rofl:

Tråkigt för er att hon var lite märklig, jobbigt när man träffar personer som är det när man själv är possetiv och glad och vill veta vad det är.

Hon som gjorde det sista ul på mig kunde se vad det var men vi har valt att låta det bli en överraskning på förlossningen :D

kl

hej alla! jag brukar vänta med att ställa mig på vågen till man är hos bm, men gjorde det då jag var i norrland förra veckan, hade inte gått upp nått :D
hoppas det fortsätter så :p
ska på kontroll nästa vecka.. får man lyssna på hjärtat vid varje besök nu?

Ja nu borde du få lyssna på hjärtat varje gång :)

BoR: är du med i loppis kalmar-ölandgruppen på FB? Ligger en briovagn ute nu billigt som såg rätt fin ut :)

Här har bebis sjunkit längre ner så jag känner hickan (som kommer typ 8 gånger om dagen) i rumpan. Skitläskig känsla! Var likadant med dottern och då vaknade jag av det i slutet på nätterna.

Ännu nåt otrevligt är att jag fått hemorrojder, SUPERhärligt!!

Jag tycker att vara gravid är så mycket lättare än att ta hand om en nyfödd. Min förra graviditet var som en dröm och hade inte något problem alls utan märktes inte för fem öre att jag var med barn föruton att magen växte.

Denna graviditet än så längre har inte varit lika snäll med fortfarande inte jobbiga problem.

Min dotter hade kvällskolik och sov inte alls så mycket som en nyfödd skulle göra och var ganska jobbig, det var tills i ett års åldern allt blev lättare.

Men alla tycker ju olika som tur är :laugh:

Fast återigen, en bebis med kolik är ju inte frisk, så att säga. Vi tycker nog inte alls så olika, för en kolikbebis tror inte jag heller är lättare än att vara gravid. Och visst, nyfödda sover kanske inte så lång stund i sträck (det dröjde till över året innan vårt äldsta barn sov mer än tre timmar i sträck), men hur gott sover man i regel som höggravid då? :angel: Och de nätterna kan man ju inte dela på.

Nice, för det är väl så de upptäcker om nått är fel, att deras puls försämras eller liknande, måste spela in ljudet i sånna fall denna gång <3

Nej det har jag helt missat men har hittat några som kanske kan funka för oss.

Är ju inte riktigt dags ännu men ändå bra att hålla lite koll =)

Hemorrojder innebär att analkuddarna, som är små kuddar av bindväv och blodkärl i analkanalen, blir förstorade.

Hemorrojder är ett vanligt besvär. Minst hälften av alla personer, män som kvinnor, får hemorrojder någon gång i livet. Det är dock något vanligare hos gravida. Det är ofarligt men kan göra mycket ont eller klia.

Det är inte helt klarlagt vad som gör att man får hemorrojder.
Symtom

Om man har hemorrojder är det vanligt att:

man blöder från ändtarmen, oftast upptäcker man det genom att pappret blir rött när man torkar sig efter toalettbesök
det kliar och svider runt ändtarmsöppningen
lite avföring eller slem läcker ut
man känner något som buktar ut vid ändtarmsöppningen.

ÅÅÅHH hoppas jag klarar mig denna gången med från detta :laugh:

*KL*

Är extra gnällig idag. Fick ont igårkväll igen vid muskelfästet (Revbenen typ). Har väl burit och lyft för mycket på jobbet och det hade väl inte gått över helt. Igårkväll fick i alla fall sambon känna en spark (första gången för honom).

Jag märkte det genom att det kändes mysko när jag torkade mig och när jag kände efter satt det en knöl stor som en kidneyböna där...! men lite salva har redan hjälpt, nu är den väl ½ så stor :)

Här är det smekmånad så det heter duga, förutom sammandragningar när jag rör på mig mycket mår jag helt prima! Den lilla i magen verkar också må helt prima, i alla fall med tanke på hur mycket hon rör sig i magen :) Nyss sparkade hon så det dallrade till i fläsket på mig hahaha!

kl.
Här är en till som ska ha barn i höst :)

Det är mitt första barn och jag är beräknad den 18 november :love:

Jag och min sambo är så glada och förväntansfulla och önskar att man kunde höja värmen i magen så att "jäsningstiden" går fortare! ;)

Jag märkte det genom att det kändes mysko när jag torkade mig och när jag kände efter satt det en knöl stor som en kidneyböna där...! men lite salva har redan hjälpt, nu är den väl ½ så stor :)

aah, det finns hjälpmedel iaf som tur är :D

Jag åkte in till förlossningen i söndags för en kontroll, blev otroligt orolig då jag kände minskade fosterrörelser, det ska man tydligen ta på allvar, de sa på förlossningen att man får mer än gärna åka in en gång för mycket.
men allt såg bra ut, då vi var på en kontroll så kollade de lillen på ultraljudet, ni anar inte vilken lättnad det är att få se han på bild, hur han har vuxit, hur han lever loppan inne i magen, gav oss en blink också <3
tänk tt han har öppnat ögonen, man blir så glad :D:D

Härligt att få se :) Ja jag tycker jag känner mer och mer för varje dag som går särskilt precis när jag har lagt mig i sängen.

Jo absolut, det har jag gjort hela tiden ett tag nu, känner han konstant, men just i söndags, då blev det så lite.. man blev orolig direkt.. men han hade nog bara en lugn dag hela enkelt, eller var vänd åt et annat håll ^^

Jag tycker det är rätt skönt med de där lugna dagarna, så bekvämt är det inte att ha nån som leker boxboll med inälvorna.;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 135
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023