Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Vad skönt att allt såg bra ut, visst är det härligt!? Man kan (i alla fall jag) börja njuta på ett helt annat sätt!

Vad skönt att det såg bra ut, man e alltid lite nervös att det skall vara något fel.

Var som sakt på ul efter dig i dag och även här såg allt bra ut och växte bra, Låg en dag plus sa hon men jag skulle ha kvar det gammla BF ändå.

Jo men nu kan jag iallafall börja njuta av resten av tiden.

Det är dom 20 första veckorna för mig som e jobbiga för man tror att man skall få missfall och inte allt skall se bra ut men nu när man vet hur det är så känner man sig mer avslappnad. så var det iallafall med första barnet så tror det kommer vara så nu med

Kl
Här är jag igen, varit lite frånvarande känns det som, är inne på min 24e vecka nu och idag var jag hos bm för en kontroll. Alla värden såg bra ut, behöver inte ens järntillskott ^^
Det bästa är att jag bara fått upp 4kg!!! Låg under medel vilket jag blev så nöjd för med tanke på att jag redan är överviktig ^^

Fick höra lillens hjärta idag, det lät helt normalt! Sådan lättnad att få höra den lilla <3

Jag kände min för första gången vecka 13-14, för att vara första barnet är det extremt ovanligt, bm gissade på att han gjorde en helomvändning eller liknande, för det var samma känsla som jag sedan kände i vecka 18. Jag skulle beskriva det som en två muskelryckningar inuti lixom, fick en kall känsla i kroppen, för det var tydligt någonting jag aldrig känt förut. Dock kände jag bara den gången fram till vecka 18 typ, sedan dröjde det till vecka 20, då kände jag honom varje dag. 20+3 kände sambon honom för första gången :)

Hoppas alla mår fint!!! Igår blev jag helt färdig efter en språngmarsch i jakt efter två ponnier som var på rymmen. Återhämtade mig dock rätt snabbt, men nog känns det att man blivit större!

kl

Fick just meddelande från min bästa kompis, hon fick sig en liten grabb i morse! Underbart söt, nu längtar man ju ännu mer!

Visst blir man bäbis sjuk igen? min tjej kompis fick med en liten pojk för några dagar sen och man vill bara sno hem han haha.

Alla mina kompisar som har fått sitt andra barn säger att man får jätte svåra eftervärkar som kan hålla från några timmar till två dar efter att man fött sitt andra barn och att det inte var vanligt att man fick det efter sitt första.

Undra igentligen vad det beror på för nu e man lite nervös för det :rofl:

usch ja eftervärkarna ser jag inte fram emot.. jag hade det förra gången, kom mest när vi ammade (försökte) första dagen. Gjorde rätt ont och så kom det en flod av blod varje gång , USCH haha!! Och lukten.. jag har börjat komma ihåg mer av mer av förra gången och en av de sakerna är lukten av avslaget :crazy: längtar inte..

Min Bm sa att man känner alltid av eftervärkarna mer andra gången än första. Lugnande!

Igår började jag göra i ordning i vårt sovrum. Saken är den att vi håller på att totalrenveraövervåningen, så vi sover alla i husets "finrum". Visserligen är det rätt stort, ca 5*8 meter, men då har dottern ett "rum" och så har vi grejer och möbler staplat från golv till tak. Men nu började jag röra så bebis ska få sig ett hörn, var och köpte nytt bäddset och en sänghimmel till sängen, tvättade upp spjälskyddet och satte ihop sängen igår :) Så himla mysigt, snart ligger det någon där i!

Eftervärkarna är livmodern som drar ihop sig, så det är ju bra egentligen att man har dem.

Ja det är ju bra att man har dom men just det att jag inte kände något av det när jag fick mitt första barn och alla säger att efter andra barnet och fler blir det värre det är just det som är lustigt, igentligen borde man känna av det mer som första föderska =)

Jag kände inte av det allls efter att indra kom, har en tjejkompis som skall ha sin fjäde dotter vilken dag som helst och hon säger att det är ett rent helvete efter att andra barnet kommer och alla som kommer efter det så e lite nojjig haha.

Ja visst är det jobbigt när huset ser ut som en byggnadsplats, så är det hemma här med. Övervåningen är snart helt klart bara hallen som skall målas och nya golvlister, under våningen skall det läggas nytt golv och nya tapetter och man hinner inte med så mycket när man har så mycket annat att göra samtidigt men vi har sakt att innen oktober måste allt vara klart för jobbigt att ha massa saker att göra när bäbis kommer, och inte nog med det så håller vi på att byta alla fönster i hela kåken så här är det med ganska rörigt just nu och vill med börja ta fram söng och så men det får nog vänta ett litet tag till :p

lät lite lugnande först att man kanske inte känner efter första barnet.... (funderar på vad jag ska skriva, tappar koncentrationen då jag har två undulater som varndrar på mitt huvud :rofl:)
.... för eftersom att det är mitt första så kanske jag inte känner dem om jag har tur då, fast... låter kanske dum om jag säger att jag vill känna dem, för då vet man att allt är som det ska lixom ;)

undrar om undulaterna kollar på tangentbordet haha XD

Skönt att du tycker tiden går fort, själv går det dööööööööööööööööösaaaaaaaaktaaa!

Var hos BM idag 29+4
tryck 110/60
SF 29cm
vikt + 5 kilo
Hjärta runt 140
Socker 5,6
järn 125

Känns väldigt skönt att jag fortfarande slipper äta järn, min mage är i olag som det är..

Bebis vände sig igår (BIG AJAJAJ!) och ligger med huvud ner, hoppas hon stannar så.
Jag sa att denna känns mycket större än den förra, och hon tyckte också att den känns stor för veckan, så nu ser jag framför mig hur jag ska klämma ur en 5 kilosklump :o
Men antagligen har hon bara haft en växtfas nyligen och lugnar sig lite

Äter hemofer denna graviditet, och märker knappt nåt på magen alls. Stor skillnad mot niferex som jag åt förra graviditeten!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 135
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka