Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

jo visst, men låg aktivitet kan betyda att nått inte är som det ska, kan! det är ju som sagt inte alltid så, så jag tog det säkra och for in :)

Någon mer än jag som har sendrag i typ vaderna? Det är väl någon gång i veckan. Det låser sig en kort stund och gör skitont, känner sen ingenting för dagen efter...Känns som muskeln blivit kortare typ!

Nej det har jag inte känt av, jag känner bara av den förbannade krampen man får i vaderna, har det i normala fall med fast nu kommer det lite oftare. fast det är bara på ett och samma ben hela tiden.

Skit jobbigt att vakan på natten och känna att det är på g och då får man springa upp och ställa sig upp för då försvinner det

visst blir man lite orolig om man inte känner några foster rörelser, fast när jag väntade min dotter var det som hon hade vissa dagar då hon var lugn. Kanske var tredje fjärde dag kände jag inte av henne så nu denna graviditeten är jag ganska lugn om jag inte känner h*n en dag :D

Grattis :banana: och välkommen till tråden

Ja men visst vill man att det skall gå fortare =) jag längtar så mycket efter att få hålla den lille i famnen att jag dör snart :p

Vaknat tre dagar i rad att jag drömt om att ha haft bäbis hemma och man blir ju galen när man ser att det inre stämmer, För min dotter är lite förstor för att vilja bli pussar och kramad på hela tiden för hon har fått en egen vilja av stål :D

Eftersom det är några nya här inne sen vi skrev i våran lilla lista så kopierar jag in den här igen så man kan skriva till sig så vi vet vilka tjejer ni är :D

Zandrix, 25 år, första barnet, BF 4 September, Västerås
Heartstring, 23 år, första barnet, BF 15 september, Östergötland
Speciella_Tina, 27 år, andra barnet, BF 5 oktober, Malmö
Inredningstok, 28 år, första barnet, BF 7 oktober, Småland
Bed_of_roses, 24 år, andra barnet, BF 9 oktober, Mariannelund
Fraggel_Tess, 30 år, första barnet, BF 9 Oktober, Nässjö

Imnir, 19 år, första barnet, BF 18 November, Stockholm

Oj vad jag känner mig gammal plötsligt :o

Dee79, 33 år, andra barnet, BF 5 ktober, Värmlandsskogarna

jo det kan jag förstå, om man har varit med om det förut, men som jag, då detta är min första så blir man lätt orolig.. men som bm sa till mig idag att man lär sig känna barnets mönster, dess livliga tillfällen och när de är lugn osv..

idag märkte jag tydligt då han sov och då han var vaken, var helt dött i magen, så helt plötsligt började han sparka som en tok :D

ska du inte känna, har knappt lagt märke till vad alla har för ålder, när alla ska föda är roligare att hålla koll på ;D

ja som sagt så var jag på mvc idag, allt var bra med mig och lillen i magen, ligger med rumpan ner säger de ^^
men det är en bit kvar så han har tid att vända på sig. trots att man är överviktig så har man inte drabbats av alla dessa problem som man har större risk att få som överviktig ;)
känner mig knappt gravid ibland... men man vet aldrig, det kan väl slå tillbaka vilken dag som helst, man ska aldrig säga aldrig, men än så länge njuter man av graviditeten i fulla drag :)

har knappt problem med det, någon enstaka gång bara... kommer dock ihåg första gången jag fick sendrag i vaden, låg och visste inte hur jag skulle bli av med det, gjorde så ont så man började grina och så skulle jag kliva ur sängen för att be någon om hjälp, så fort jag klev upp så försvann det, sen dess glömmer man aldrig hur man blir av med det! haha XD

viv, 27 år, andra barnet, BF 21 september, Varberg
Dee79, 33 år, andra barnet, BF 5 ktober, Värmlandsskogarna

har knappt problem med det, någon enstaka gång bara... kommer dock ihåg första gången jag fick sendrag i vaden, låg och visste inte hur jag skulle bli av med det, gjorde så ont så man började grina och så skulle jag kliva ur sängen för att be någon om hjälp, så fort jag klev upp så försvann det, sen dess glömmer man aldrig hur man blir av med det! haha XD

Vaknade av sån kramp i vaderna idag. Inte skönt. Har haft känningar hela dagen i vaderna, nästan som träningsvärk. Mitt knep är att vinkla foten lite uppåt utan att spänna vaderna, då släpper det direkt på mig.

ah, jo.. det lärde jag mig iom att jag ställde mig upp den gången, så nu för tiden kommer det och försvinner på en gång iom att jag vet hur jag ska göra, bara vinkla upp foten :D

Nej du är verkligen inte gammal :laugh: känner många som har fått sitt första barn som är några år äldre än dig. Som mannen här hemma säger som är 36 år, man lever dom bästa åren mellan 30-40 :p

Ja man lär sig ganska fort hur dom små liven har det i magen, denna bullen som är i ungen nu verkar vara mycket vaken på morgonen och på kvällen sedan är det rätt lugnt med alla sparkar, lite enstaka buff på dagarna :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 135
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023