Sv: Höstföräldrar 2012
Det är så mycket man inte får göra/ äta när man är gravid tycker jag. Inte löskokta ägg, inte brieost, inte ditten och inte datten.
Mjölk direkt från tanken måste ju vara förenat med ren livsfara!
(
)
Själv är jag försiktig med fisk (kvicksilver o sånt) men annars är jag inte så lydig. Det är för mycket att hålla koll på liksom.
Jag brukar tänka som så att det finns de som inte vet att de är gravida förän bebisen tittar ut - de äter "som vanligt" under graviditeten och lyckas ändå få friska barn. Då kan det inte vara så farligt om jag äter löskokt ägg ibland eller brieost som jag åt när jag var på 40årskalas.
Förhoppningsvis dör inte bebis av att jag inte åt folsyra de första 12 veckorna heller (vilket verkar vara superviktigt enligt BM).
Bakterier är jag inte mer rädd för nu än innan (var tvungen att slå upp toxoplasmos för att veta vad det var ens). Men visst tvättar man ju händerna, men jag gör det inte mer nu än förr.
Kl*
Angående den där krampen... Den brukar jag få i vaderna på morgnarna ibland - så obehagligt det är! Lyckligtvis försvinner den snart om jag pekar upp med tårna som ni skriver, det vore hemskt annars.
Annars mår bebisen bara bra
Lever rövare där inne i magen och brukar sparka pappan i rumpan/ ryggen om kvällarna när jag håller om honom. Ni skulle sett hans min första gången det hände och han insåg att det var bebisen som sparkade så hårt
Och förutom halsbränna så lider jag inte så värst heller. Jag blir lite tröttare i benen än vanligt och de svullnar upp lite om jag "sprungit runt" på jobbet för mycket men annars så.
Jag har installerat en app på mobilen med som räknar ner till eget valt datum. Gissa vilket datum som mitt är inställt på?
Jovisst, BF såklart och idag är det 92 dagar kvar! Sista tredjedelen är det bara kvar snart.. Woohooo! Inte alls så länge kvar, ändå är det en evighet.....