Horsereality XV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känns som att jag spammar nu.
Men är det någon som har en rabicanohingst med G+ på posture, head och shoulders?
Och helst inte har Aytac eller Nelaira i den synliga stamtavlan (eller att de försvinner ur fölets stamtavla)
Till den här damen https://www.horsereality.com/horses/1121943/wahila

Jag har en med VG på posture och head. Aytac på sista raden, så den försvinner på fölet. Duktigt inavlad är han dock :D

https://www.horsereality.com/horses/960071/lightning-eagle

Vad sägs om den här då! Vilka siffror! I Akhal-Teke servern på discord är 370 rekord för show jumping, så han delar den platsen :p https://www.horsereality.com/horses/1130714/gp747-291
Screenshot_20190802-065721.webp

Fölmorgonen var väl ingen fullträff direkt.

Ett arabstoföl e. min El Mareez-hingst u. ett Baariq-sto som bara är leverbärare. Fick mycket lägre GP än bägge föräldrar och ett A blev kvar. Får se om jag skickar iväg henne på spa. Håller mest på att testa honom på mina lever- resp. rabicanoston.

Ett trakstoföl med 273 för dressyr och 94 i balance men tyvärr tog hon med sig både mammas och pappas varsina A.

Ett annat trakstoföl med 267 för dressyr vilket visserligen var ett uppsving från mamman men 12G där mamman har 3VG och pappan har 5...

Och ett sista trakstoföl som tappade väldigt mycket gren-gp från mamman och dessutom fick ett oväntat A.

Ingen idé att få ston om de suger :(

Fick ett NC-föl nu på morgonen jag inte vet vad jag ska göra med. Jag måste betäckt i nattmössan för den är inavlad (samma mormor/farmor).
Mamma har 361 i körning och pappa har 357, fölet fick 378 :arghh: Han har Good/Excellent på hälsa. Vad göra? Jag vill egentligen behålla..

Han är även bara 639 i totalGP så är väldigt bra fördelade siffror :o

Senast ändrad:
Fick ett NC-föl nu på morgonen jag inte vet vad jag ska göra med. Jag måste betäckt i nattmössan för den är inavlad (samma mormor/farmor).
Mamma har 361 i körning och pappa har 357, fölet fick 378 :arghh: Han har Good/Excellent på hälsa. Vad göra? Jag vill egentligen behålla..

Vill du inte ha henne så kan hon flytta hit 😁
Jag tänker såhär, att den inaveln försvinner ganska snabbt på fölen sen? Och med dom siffrorna så lär hon ju vara en utmärkt tävlingshäst

Vaknade till det här stofölet efter Mad Hatter. Kolla in balance! 89+93 blev plötsligt 97?! :D Tror nästan jag skulle vilja göra om den kombinationen @Hedinn

Visa bifogad fil 34226
Nice! Mad Hatter har VÄLDIGT ojämna siffror på balance, så det inte ovanligt att han ger runt 95 där. Det är dock minst lika vanligt att han ger runt 85, och till och med under, så bara du är medveten om att det kan slå åt andra hållet, så. :D Det är lite chansning med honom, men de som blir bra blir BRA och det är sällan några tveksamheter om vilken siffra som ärvdes ned. ;)

Dock tänkte jag, för första gången sen jag skapade kontot, undvika att logga in idag, då jag har fullspäckad dag och ska bort ikväll, så kommer inte ha tid att sköta om hästarna. Så är det okej imorgon?

BEHÅLL! Om inte exteriören är katastrofal. Det är ju bara en halvsyskonparning jue ;) det syns inte om några generationer :D och är det en hingst med några VGn lär jag vilja använda honom

Vill du inte ha henne så kan hon flytta hit 😁
Jag tänker såhär, att den inaveln försvinner ganska snabbt på fölen sen? Och med dom siffrorna så lär hon ju vara en utmärkt tävlingshäst
BEHÅLL! Om inte exteriören är katastrofal. Det är ju bara en halvsyskonparning jue ;) det syns inte om några generationer :D och är det en hingst med några VGn lär jag vilja använda honom

Är en han :p Har tyvärr ett A men 3VG och 3G+ blunder-boombolt
Lutar åt att behålla, kan ju ha honom bara till mig själv och bukare tills inaveln försvunnit.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 884
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
69 194
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 083
Senast: igbest
·
  • Låst
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
64 638
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V