Läge att shoppa?Jag har 6 lediga stallplatser![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Läge att shoppa?Jag har 6 lediga stallplatser![]()
![]()
Verkar som detLäge att shoppa?![]()
Nu är du ju en bra bit före mig i AT-aveln men jag har mamman till den jag precis betäckte med Amyr.Verkar som detmen har inte hittat några AT jag vill ha...
Jag kan ta stoet och sen fölet sen när det är avvantNu är du ju en bra bit före mig i AT-aveln men jag har mamman till den jag precis betäckte med Amyr.
Ayal Pikira
Och det här stofölet med 320 för endurance och 3VG
Vad roligtJag kan ta stoet och sen fölet sen när det är avvant![]()
Det där fick mig att betäcka om mitt enda hoppsto med Artaxerxes...
Jag verkar ju få mer och mer hoppehästar just nuDet där fick mig att betäcka om mitt enda hoppsto med Artaxerxes...Hen hade åtminstone sänkt från 500 till 350 DP...
Men blä. Om det är så så är det ju jättefult. Är hen rädd för konkurrens eller vad hände?Jag verkar ju få mer och mer hoppehästar just nu
Jag är lite besviken på hen, misstänker att hen medvetet höjde från 500DP till 1000DP några dagar bara när jag skulle betäcka om ett av stona. Så just nu bojkottar jag hens och åtminstone en till spelares hingstar. Kan inte med att stödja spelare som uttrycker sig på vissa vis.
Vill ju dock åldra denna fröken NU men har mest troligen inget alls vettigt att betäcka med då...
Mmm, frågade hen personligen som sa att hen hamstrade DP men det är ju väldigt misstänktsamt när hingstarna kostade 500DP bara några dagar innan och när stoet sedan var ombetäckt på 500 igen. Jag visste att hen visste att stoet fölat (avkomma efter hens hingst) och att stoet därmed skulle betäckas om. Hen har uttryckt sig (i mitt tycke) nedlåtande om spelare som inte avlar för NIB, så det kan handla om det också. Eller konkurrens. Eller att hen försökta vaska mig på DP. I dont know. Eller bara jag som läser in något som inte var.Men blä. Om det är så så är det ju jättefult. Är hen rädd för konkurrens eller vad hände?
Men jisses. Tror hen tjänar mer DP på att sätta ett liiite lägre pris än 1000DP i vilket fall. Ingen betäcker väl för det, eller?Mmm, frågade hen personligen som sa att hen hamstrade DP men det är ju väldigt misstänktsamt när hingstarna kostade 500DP bara några dagar innan och när stoet sedan var ombetäckt på 500 igen. Jag visste att hen visste att stoet fölat (avkomma efter hens hingst) och att stoet därmed skulle betäckas om. Hen har uttryckt sig (i mitt tycke) nedlåtande om spelare som inte avlar för NIB, så det kan handla om det också. Eller konkurrens. Eller att hen försökta vaska mig på DP. I dont know. Eller bara jag som läser in något som inte var.
Jag brukar inte vara så tjurig av mig och är ju här för att det är kul men just nu känner jag iaf att det får vara. Extra gött att norpa första platsen för GP från hen dock
Okej, stoet är vuxen. Vilken av hingstarna ska jag välja?
https://www.horsereality.com/horses/655985/iw-gemologist
https://www.horsereality.com/horses/656638/nostradamus-1115
Målet just nu är mest att klå 770+, enkelspårig ja visst (nä, vill egentligen inte tumma på dressyr- och hopp-stats men hon kan gärna få spotta ut en hingst med hög GP
)
Nä och det är delvis därför jag som sagt misstänker att hen inte ville att jag skulle betäcka med dem. Det handlade om typ 3-5dagar de låg uppe för 1000DP (mig veterligen). Eller så är det bara jag som tog det personligen. Kände bara att hen inte kunde ge en vettigt svar när jag frågade.Men jisses. Tror hen tjänar mer DP på att sätta ett liiite lägre pris än 1000DP i vilket fall. Ingen betäcker väl för det, eller?
Jag hade tagit Gemologist. 83 i agility, som den andra har, känns lite väl dåligt tycker jag...![]()
Lever är väl typ recessivt. Eller inte riktigt, men i HR-praktiken tror jag att en fux behöver två leveranlag för att bli lever. Så det beror ju på om stoet har en eller två upplagor. Det blir ju lite klurigare att veta med en brun häst eftersom det inte syns lika tydligt. Om stoet var ”normal-brun” som föl och sedan mörknade mycket som vuxen har hon nog två, annars en. (Är inte heeelt säker på det här sista nu, någon annan har säkert bättre koll...)Om jag betäcker ett sto som bär lever och flax men är mörkbrun, t ex denna - med en leverflaxfux och den får ett flaxföl - kan jag vara säker på att fölet bli lever som vuxen eller kan de bära "vanlig" fux också?