Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Mumfie , jag har två damer som gärna skulle vilja dejta Bounce Beat vid tillfälle
Absolut! Nu?
Gärna!Absolut! Nu?
Alltså. TACK![]()
Och DP så att man kan snabba på processenTycker det här med AT rabicano verkar svårt. Kikade igenom Nelaria och det finns massor med inavel från första början, även med Asdon och Aytac inlandat.
Mango är Asdons fjärde avkomma i spelet och ändå först nyligen som det blev rabicano från honom.
Så jag vet inte riktigt vad man ska gå efter. Alla är inavlade, och alla kommer med varandra flera gånger.
Tror det behövs större mängder hästar att testa.. Och så var det stallplatser.
Inga problem, bara trevligt när någon vill använda någon hingst![]()
Jag är jättenöjd med min första avkomma efter honom och skulle gärna vilja ha en likadan till
https://www.horsereality.com/horses/664825/bouncing-apple
Jag har den här skimmeln som jag försöker övertala mig själv att skiljas ifrån. Ingen jätteimponerande GP men en bra avelshäst tror jag iom 55 på styrka, Galopp GP297@Laa och @inverterad - hingstar har jag på tok för många tyvärr.
I ston är jag intresserad av lever/leverbärare (helst utan baariq eller med honom långt bort. gärna lite ovanligare härstamning) och/eller bra gp för race eller i andra hand endurance. Nåt A gör inte så mycket beroende på häst. Sneglar även på potentiella rabicanobärare.
Welshar letar jag efter ston med hyfsat hög GP (minst 640) utan HPA i stammen (kanske ok i sista led) och utan A i confo. Gärna med något VG.
Det är svårt. Om vi betäcker två hästar som har en bärare som förälder vardera som inte tidigare visat att de själva bär anlaget så är chansen till rabicano nere på 6,25%. Betäcker vi en Rabicano med avkomman till en bärare (även här utan att man vet om den bär anlaget) så är chansen 25%Tycker det här med AT rabicano verkar svårt. Kikade igenom Nelaria och det finns massor med inavel från första början, även med Asdon och Aytac inlandat.
Mango är Asdons fjärde avkomma i spelet och ändå först nyligen som det blev rabicano från honom.
Så jag vet inte riktigt vad man ska gå efter. Alla är inavlade, och alla kommer med varandra flera gånger.
Tror det behövs större mängder hästar att testa.. Och så var det stallplatser.
Det är svårt. Om vi betäcker två hästar som har en bärare som förälder vardera som inte tidigare visat att de själva bär anlaget så är chansen till rabicano nere på 6,25%. Betäcker vi en Rabicano med avkomman till en bärare (även här utan att man vet om den bär anlaget) så är chansen 25%
Det är därför jag funderar på om man ska skapa ett konto på NL servern bara för att rota runt lite i det här och få en tydligare bild av det hela. Det känns lite som om vi famlar i blindo trots att vi har en rabicanohingst att testa mot.
Jag pensionerade bla ett welsh sto med 660+ och CR RN Z idag. Och ett DC sto med 6VG och high score 87+@Laa och @inverterad - hingstar har jag på tok för många tyvärr.
I ston är jag intresserad av lever/leverbärare (helst utan baariq eller med honom långt bort. gärna lite ovanligare härstamning) och/eller bra gp för race eller i andra hand endurance. Nåt A gör inte så mycket beroende på häst. Sneglar även på potentiella rabicanobärare.
Welshar letar jag efter ston med hyfsat hög GP (minst 640) utan HPA i stammen (kanske ok i sista led) och utan A i confo. Gärna med något VG.