Horse Reality III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan vara värd att behålla, svårt att säga., Folk borde vara intresserade iom att afrikanskt blod inte är så vanligt men många avlar väldigt hårt på roliga färger (märks på min svettfux som iofs är rätt bra)
Är flax en av de roliga färgerna?

horserealitydocpic.webp

Min progress i mitt exceldokument :cool: Jag fick zooma ut rätt rejält för att få plats med alla kolumner :rofl: De längst ut till höger är ett pågående arbete där jag lägger in confons medeltal och sedan adderar det och GPns medeltal (resultatet från det syns intill GPns medeltal till vänster) :p Procenten med hur viktiga de två olika sakerna är, är inte medräknad - jag har inte funnit något sätt att kunna räkna ut 75% av GPmedelvärdet och 25% av confomedelvärdet direkt till ett resultat. (Jag vill helst slippa göra flera kolumner :rofl:)

Visa bifogad fil 22703
Min progress i mitt exceldokument :cool: Jag fick zooma ut rätt rejält för att få plats med alla kolumner :rofl: De längst ut till höger är ett pågående arbete där jag lägger in confons medeltal och sedan adderar det och GPns medeltal (resultatet från det syns intill GPns medeltal till vänster) :p Procenten med hur viktiga de två olika sakerna är, är inte medräknad - jag har inte funnit något sätt att kunna räkna ut 75% av GPmedelvärdet och 25% av confomedelvärdet direkt till ett resultat. (Jag vill helst slippa göra flera kolumner :rofl:)
Snyggt jobbat! Det blir lite suddigt när man zoomar in så lite svårt o se exakt allt men hur räknar du ut medel för confo? Får du en siffra då? Jag har tänkt en del förut att jag skulle vilja räkna ut men vet inte hur jag ska konvertera till siffror :)

Jag har visst varit lite orättvis mot ett par av mina hästar. :o Två islandsston, där den ena hade väldigt ojämna resultat både över och under 80 %-strecket, och en som förlorade sin stjärna och aldrig kom över 80 igen. Ja, tills de fick varsin grimma, vill säga. :angel: Nu kommer de över 80 båda två. :D

Whäää. Jag fick ett ganka skräpigt A-T-föl imorse. Hade höga förhoppningar, och jag blev superglad att det skulle bli ett sto. Mamman har 720 i GP och pappan 709. Fölet fick 690 och kassa endurancepoäng... Dessutom fick hon ett A på canter. :arghh:

Det kommer tre föl till idag. Hoppas de blir finare... :p

Jag är sjukt irriterad på att allt är oordning med mina stjärnor nu :D:cautious:
Behöver verkligen ta tag i det, och utrustning för hästarna, och sälja av några hästar... Men det känns så suuurt att ta bort stjärnor ju. Sälja har jag aldrig haft någon tur med så det gör mig bara irriterad. Jag känner mig ovanligt HR grinig idag.

Har de ökat chansen att vinna dp som Day champion nu? Tycker jag vinner det hela tiden, två gånger hittills bara idag, väldigt välkommet :D

• Gilla
Reactions: Laa
Är det någon som är intresserad av mustanger?
Har ett gäng som jag skulle vilja sälja, blandad kompott :) Behöver mer plats i stallet :D

Hingst, Cream, alla G, GP659, Star
https://www.horsereality.com/horses/230466/caster

Fuxhingst med blå ögon (OLW), 1VG 8G 3A, GP663, 1x1st
https://www.horsereality.com/horses/235472/chack-zedant

Roan-hingst (E/e A/a), 9G 3A, GP660, 12x2nd
https://www.horsereality.com/horses/230465/chip

Hingst, svart med dun (E/e A/a D/nd2), Star (84,85 som bäst), 2VG 9G 1A , GP639
https://www.horsereality.com/horses/230464/chunky-bite

Sto, E/e A/a D/nd2, 11G 1A, GP660, 13x2nd (79,25 som bäst)
https://www.horsereality.com/horses/184922/cimona-cello

Hingst, E/e A/a CR/n, Alla G, GP 653. 2x1st, så nästan Star
https://www.horsereality.com/horses/205843/creamy-ziggy

Idag har jag tjänat 60DP i hingstavgifter. 10 av dem för en hingst om även ligger ute för HRC. Har folk så dåligt med pengar? De 50 kvarvarande är för en hingst jag endast lagt upp för DP då han A. Har ovanligt hög GP och B. precis hankar sig över de där 80 vilket gör att jag vill att man ska tänka en vända extra och inte slentrianbetäcka (givetvis får bukefolk ett HRCpris på honom)
Visa bifogad fil 22693
Det var jag. Heter Mli på HR. Jag började spela för bara ngr veckor sedan och har ingen chans i tävlingarna då jag ligger efter träningsmässigt. Får bara in pengar på att levla upp och mocka ridskolan. Så ja, jag har så dåligt med pengar. Hade självklart kunnat vara mer strategisk men jag har inte tid att spela så mycket. Jag tar det inte så allvarligt utan har nu de sista dagarna siktat in mig på araber med hög GP. Kul att se hur hög GP avkomman får å sen kunna avla vidare på det. Det är anledningen.

Det var jag. Heter Mli på HR. Jag började spela för bara ngr veckor sedan och har ingen chans i tävlingarna då jag ligger efter träningsmässigt. Får bara in pengar på att levla upp och mocka ridskolan. Så ja, jag har så dåligt med pengar. Hade självklart kunnat vara mer strategisk men jag har inte tid att spela så mycket. Jag tar det inte så allvarligt utan har nu de sista dagarna siktat in mig på araber med hög GP. Kul att se hur hög GP avkomman får å sen kunna avla vidare på det. Det är anledningen.
Som Buke medlem har du en bra rabatt så hör av dig om du vill använda hingst någon mer gång :)

Snyggt jobbat! Det blir lite suddigt när man zoomar in så lite svårt o se exakt allt men hur räknar du ut medel för confo? Får du en siffra då? Jag har tänkt en del förut att jag skulle vilja räkna ut men vet inte hur jag ska konvertera till siffror :)
Confon löste jag själv genom att helt enkelt ge dem olika värden VG = 4, G = 3, Av = 2, BA = 1 :D Det funkar faktiskt, och sedan när man räknar ihop med GPn så räknar jag också ut medelvärdet där, tex 55 + 3 / 2 = 56,5. Det går såklart inte att jämföra med andra personers siffror om de inte har gett likadana poäng på confon. Men att själv jämföra mellan sina hästar går utmärkt!

• Gilla
Reactions: Laa
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 861
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 086
Senast: Laa
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
69 132
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
65 947
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar