Horse Reality III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså om någon går in på en av mina hingstar och kollar showerna så måste det se desperat ut. Han har tre 1or av 23 shower. Verkligheten är att han har två 1or på 12 shower men en av en räknades dubbelt.

Dressyr vet jag inget om men fälttävlan har jag läst något om som antydde att det var lotteri där med. Jag har dock ingen egen erfarenhet alls.
Eventing är rätt mycket lotteri, dressyr är väldigt träningsbaserat.

Aha okej! Tack för info!
Då var väl hingsten bara kass jämfört med de andra. :p

Det är mest eventing jag provat innan, och eftersom jag inte förstod vad som spelade in med tanke på att resultaten var heeeeeelt annorlunda gång från gång så gav jag upp tävlandet rätt omgående. :p Men då vet jag varför iaf :p

Aha okej! Tack för info!

Det är mest eventing jag provat innan, och eftersom jag inte förstod vad som spelade in med tanke på att resultaten var heeeeeelt annorlunda gång från gång så gav jag upp tävlandet rätt omgående. :p Men då vet jag varför iaf :p
Jag har mer eller mindre gett upp reiningen. Det brukar bli max en start per träningsnivå och det bara för att det känns idiotiskt att träna dem men inte tävla.

Köpte upp mina sista två stallplatser för pengar och har en plats ledig. Dags att hitta en PRE med cream eller pearl och okej GP innan nåt föl växer upp. ;P

Aha okej! Tack för info!

Behöver inte vara kass, 97% träning är rätt lågt för dressyr, de flesta kräver 99-100 för maxprestation. Innan dess är det i regel ingen idé, för många bra hästar i den grenen. ;) Sen varierar det ju lite från gång till gång, s.k ”dagsform”, så träna lite till och ställ upp i fler tävlingar innan du dömer ut hästen som kass. Generellt brukar mina bästa variera mellan 92-95% i dressyrresultat, där det övre brukar kunna ge vinst men det nedre ingen placering alls. Händer även att mina PRE:er slår till med 94% och vinner tävlingar emellanåt, och de ligger bra mycket lägre än trakehnarna i GP. ;)

Efter fixen av showerna så är det så mycket mer logiska resultat. Förut hade jag två föräldrar som var rätt bra i show men deras unge var inte i närheten av en stjärna nu har den ena förlorat sin stjärna rejält och den andra sjunkit till precis över 80. Inte konstigt att det vara svårt att få igenom ungen.

Åh, de var inte helt fel! Och Constanza är inte släkt med hingsten jag fick tag på tidigare. Vad har du tänkt dig för henne? Har dålig koll på marknaden . :)
Marknaden är inte på topp direkt, verkar det som (å andra sidan har jag mest försökt sälja hingstar eller ston med "tråkiga" färger). Hon är ju "tyvärr" redan dräktig dock (men med en bra hingst). Funkar 8000? Då får jag tillbaka inköp + betäckning. :D

Så får du väl hojta om/när du får mer plats i stallet och vill ha fler, för det kan vara så att de här två ska säljas så småningom också:
https://www.horsereality.com/horses/34370/quanta
https://www.horsereality.com/horses/170769/peonia

Men de kommer få vara kvar till sist, för jag vet inte om jag vill sälja dem egentligen. Men till en bukefalist skulle det nog kunna vara okej. :D

Behöver inte vara kass, 97% träning är rätt lågt för dressyr, de flesta kräver 99-100 för maxprestation. Innan dess är det i regel ingen idé, för många bra hästar i den grenen. ;) Sen varierar det ju lite från gång till gång, s.k ”dagsform”, så träna lite till och ställ upp i fler tävlingar innan du dömer ut hästen som kass. Generellt brukar mina bästa variera mellan 92-95% i dressyrresultat, där det övre brukar kunna ge vinst men det nedre ingen placering alls. Händer även att mina PRE:er slår till med 94% och vinner tävlingar emellanåt, och de ligger bra mycket lägre än trakehnarna i GP. ;)

Men jag vill att det ska gå bra hela tiden, varje gång! :arghh::arghh: :rofl: Jag har allt tålamod med riktiga hästar och dagsform, men virtuella sådana? Niet! :D

Men okej, sikta på närmare 100 och ha lite tålamod. Jag ska göra mitt bästa. :D

Marknaden är inte på topp direkt, verkar det som (å andra sidan har jag mest försökt sälja hingstar eller ston med "tråkiga" färger). Hon är ju "tyvärr" redan dräktig dock (men med en bra hingst). Funkar 8000? Då får jag tillbaka inköp + betäckning. :D

Blir toppen, för sen ska jag bara jobba på ridskolan och spara ett tag ändå. ;)

Kan ju vara bra att lägga till att jag har samma namn där, Linda_A.

Hm. Jag skulle vilja ha en körhäst... :idea: Ni som håller på med körning, vad är bra GP? Vilken ras är bäst? (Jag vill vinna alla tävlingar såklart! :angel::rofl:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 861
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 086
Senast: Laa
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
69 132
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
65 947
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30