Horse Reality III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittade min första champagne-quarter på foundation nyss :D Hingst, inte katastrofdålig (1VG, resten G. 651 GP) och väldigt söt :love: Borde kunna få en stjärna, första utställningen gav dryga 79%. Vet dock inte om jag ska behålla på längre sikt, vet inte heller hur marknaden ser ut för CH-hästar? :confused:

https://www.horsereality.com/horses/324472/under-pressure
Spännande! Jag har inte sett någon förut men har iof inte koll på quarter.
Såg förresten att du använde två av mina hingstar. Vad roligt :) Hoppas de blir fina, säg gärna till när de fötts. Jag gillar den svarta ffa. 😊

Spännande! Jag har inte sett någon förut men har iof inte koll på quarter.
Såg förresten att du använde två av mina hingstar. Vad roligt :) Hoppas de blir fina, säg gärna till när de fötts. Jag gillar den svarta ffa. 😊
Åh, hade inte koll på att det var du som ägde dom! Ska bli mkt spännande när fölen kommer, fastnade också för den svarta men ansträngde mig för att hitta olika hingstar till mina donnor i stallet :D

Visserligen har jag ibland fått dubbla priser i utställningar, men det här är nog det värsta (bästa?) jag varit med om :confused::rofl:
Skärmavbild 2019-01-06 kl. 16.05.54.webp

Åh, hade inte koll på att det var du som ägde dom! Ska bli mkt spännande när fölen kommer, fastnade också för den svarta men ansträngde mig för att hitta olika hingstar till mina donnor i stallet :D
Svarta får ju inte lika mycket ston som cream hingsten pga sin färg tyvärr men den presterar fint så ska verkligen bli kul att se. 😊
Min avkomma efter din hingst verkar gå o pappas fotspår som day champion. Tyvärr lite låg gp så han ska säljas men en väldigt fin häst!

Texten stämmer nog rätt bra även om jag struntar i den ibland. Den räknar även med exteriören vilken man ju missar med GPberäkningar. Det den inte tar med i beräkningen är att det är färre exteriörkrav för tex distans än för galopp. Det gör att det är mindre chans att få galopp föreslaget även om hästen har betydligt bättre GP för den och det här gäller givetvis alla hästar. En annan sak den inte tar med i beräkningen är att det kanske är lite halvtrist att ha 10 hästar som blir vuxna samtidigt som rekommenderas till samma gren som då står på samma nivå i träning och sedan konkurrerar mot varandra på tävling. Jag sätter alltså ganska ofta andra grenar.
Jag för inte in siffrorna i excel annat än för hästar jag har i stallet och ska behålla. Resten räknar jag ihop aktuella siffror för i huvudet eller på mobilen.
Vill bara tillägga @Riru - att rasen kan spela in också. Tex om man får en eeehh gypsy med dressyr som föreslagen bästa gren så får man ju tänka på att även om det kanske är dess bästa gren så kan den antagligen inte konkurrera med siffrorna från trakehnarna.
Men annars vad jag har märkt, jag har räknat ut mina siffror på mina hästar, så händer det inte så himla ofta som en annan gren kan passa bättre. Och inte så helklart, det kan skilja bara ett par siffror mellan grenarna. Så oftast så stämmer det rätt bra.

Kul! Men du kunde fått rabatt ju! Definitivt fri ombetäckning!
Jag tänkte nog faktiskt ge mig på att ta fram fler sådana som ett lite kul projekt.
Har som sagt redan gjort om kombon som gav Tanijz. Det borde gå att få en med samma gener och bättre egenskaper.
Om det blir ett sto så kanske du kan få köpa den om du vill :angel::p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 860
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 075
Senast: Laa
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
69 128
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
65 942
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Äldre hund ändrat beteende
  • Akvarietråden V