Horse Reality III

Status
Stängd för vidare inlägg.
När man inte väntar/fått några föl på ett par dagar och inga hästar växer upp på några dagar och man har inget behov av fler hästar (tvärtom) blir det lite segt ibland :cool: fan jag måste skaffa fler avelsston alltså...

• Gilla
Reactions: Laa
Nu på morgonen kom mitt för med OLW syndrome så nu har jag en död liten sötnos på mitt samvete. Jag visste att det skulle hända, kom på det på samma sekund som jag tryckte på betäck, så jag har bara gått och väntat på det. Nu kan jag äntligen betäcka om med något annat :angel:

Vad menad med ”Rabicano carrier”, gissar på färg? Men inga tester har gjorts på hästen.
Att man vet (eller tror :cautious: ) att hästen bär på anlag för rabicano-tecknen (vita hårstrån i ljumsken och vitt kring svansroten, sk skunksvans)
Rabicano går inte att testa för, men nedärvs recessivt, så enda sättet att veta om hästen har anlag är om:
hästen själv visar tecknen,
hästens ena eller båda föräldrar har tecknen, eller
hästen har en avkomma med tecknen.

Eftersom dessa tecken är lite ovanliga än så länge så är de en bra marknadsföringsgrej och prishöjare, vilket gör att folk glatt skriver ut att hästen har eller kan ha anlaget. Sen om det är sant eller inte...

Det finns (för mig) sex kända anlagsbärare för rabicano (hos araber, jag vet inte om det finns hos andra raser): Jalal, Asya, Saliha, Yameen, Nadiyya och Shayma.

Nu på morgonen kom mitt för med OLW syndrome så nu har jag en död liten sötnos på mitt samvete. Jag visste att det skulle hända, kom på det på samma sekund som jag tryckte på betäck, så jag har bara gått och väntat på det. Nu kan jag äntligen betäcka om med något annat :angel:
Nej vad tråkigt ändå :cry: Hur stor är risken egentligen? Borde väl "bara" vara 25%?

Nej vad tråkigt ändå :cry: Hur stor är risken egentligen? Borde väl "bara" vara 25%?

Jag vet inte, men i mitt fall så var både stoet och hingsten OLW tecknade och hade båda varsin förälder i full teckning. Så det var så mycket OLW det bara kunde i den släkten :rofl:

• Gilla
D
Jag vet inte, men i mitt fall så var både stoet och hingsten OLW tecknade och hade båda varsin förälder i full teckning. Så det var så mycket OLW det bara kunde i den släkten :rofl:
Det är 25%. En häst kan inte få bli OLW utan att en förälder är det så är bägge föräldrarna tecknade så måste det finnas både mor och farförälder som är tecknad.

• Gilla
Att man vet (eller tror :cautious: ) att hästen bär på anlag för rabicano-tecknen (vita hårstrån i ljumsken och vitt kring svansroten, sk skunksvans)
Rabicano går inte att testa för, men nedärvs recessivt, så enda sättet att veta om hästen har anlag är om:

Eftersom dessa tecken är lite ovanliga än så länge så är de en bra marknadsföringsgrej och prishöjare, vilket gör att folk glatt skriver ut att hästen har eller kan ha anlaget. Sen om det är sant eller inte...

Det finns (för mig) sex kända anlagsbärare för rabicano (hos araber, jag vet inte om det finns hos andra raser): Jalal, Asya, Saliha, Yameen, Nadiyya och Shayma.

Hästen var redan borta från market så kan inte kolla om tecknen fanns där. Så ja, det funkar tydligen som marknadsföring!

Budade på en häst i sista sekund, när jag lagt budet stod det att auktionen var expired men det drog pengar iaf. Får jag tillbaka pengarna?

Budade på en häst i sista sekund, när jag lagt budet stod det att auktionen var expired men det drog pengar iaf. Får jag tillbaka pengarna?
Gå in på market och titta under "My offers" så ser du vilka auktioner du deltar i. Du kan mycket väl ha vunnit auktionen. Hästen kommer i så fall till ditt stall klockan 12.00 (transaktionerna sker varje halvtimme)

Absolut, Rammstein är fin! Nästan imponerande att fölet lyckades bli bara svart :D
fick en efter Elvis häromdagen också om jag inte minns fel, blev klart godkänt och stoet jag använde nu är bättre än det förra. Ska bli kul att se var det blir :)
Nästan var ordet.. :cautious::rofl:
Skoj! :up:

Nu måste jag spara pengar, så har köpförbud. Tog tillbaka mina pensionerade hästar så jag inte har några lediga stallplatser längre. Blir svårare att göra dumma spontanköp då :p

• Gilla

Kan man se detta på föl om de har det? Eller syns det bara på vuxna hästar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 860
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 075
Senast: Laa
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
69 128
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
65 942
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar