Horse Reality III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan man se detta på föl om de har det? Eller syns det bara på vuxna hästar?
Det syns bara på vuxna. Samma med lever/sooty.
Nu pratar jag bara araber, för det är den enda rasen jag kan. Eller, jag vet att roan (konstantskimmel) bara syns på vuxna också, men det kan finnas en hel massa andra anlag i andra raser som beter sig likadant.

Dagens enda föl är fött och vilket misslyckande. Den stackars kraken har ärvt mammas A plus att han skaffat sig ett eget. Mammas GP på 638 och pappas på 661 räckte till 628. Han har tappat förmåga inom alla grenar jämfört med bägge föräldrarna och så är han som sagt hingst också.
Den stackars kraken lyckades bara skrapa ihop 72,84 på sin första show.
Jag tror han kommer må bäst av att få skrota i Giselas hagar resten av livet.

Vad är bra dressyr och hopppoäng?
Började precis med att räkna lite på mina hästar och kom nu till en Trakehner med 250 i dressyr och 374 i hopp. Caroll rekommenderar dressyr.

Kollade nu Oldenburgstoet jag köpte idag då jag tänkt börja med lite hopphästavel, denna rekommenderar Caroll hoppning till, och den har 369 poäng..

Spelar rasen in också även om poängen är bra?

Senast ändrad:
:eek::eek::eek:

IMG_3874.webp

:bow::bump::banana::bump::banana::bump::banana::bump::bow:

Hörrni, islandsfantaster.
Råkade köpa ett silversto (Z/z E/e) på Foundation, 7VG och 5G (86,05 som bäst på utställning hittills), GP594. Lade upp henne med startbud 10000 och fick typ direkt ett meddelande om en som ville köpa henne privat. Vad borde jag begära?

Jag fick också en fin AT idag! https://www.horsereality.com/horses/322345/izlayon Endurance-GP på 319 och 5VG och resten G. :up: Det hade iofs sett snyggare ut om totalGPn orkat över 700, men 692 är ändå bättre än mamman och det är helt ok ändå!

Sedan fick jag en söt welshhingst också, som iallafall färgmässigt är ungefär vad jag hoppats på - E, CR och Z. 12G och ok totalGP på 647, men lite sämre dressyrpoäng än jag hoppats på. Det blir nog mammans sista föl hos mig (hon är den sämsta dressyrmässigt av mina ston), så kanske att han får stanna ändå... Får se helt enkelt. https://www.horsereality.com/horses/323007/picellwyr-wynebwyn
Nu orkar jag inte läse igenom 5 sidor men om du ska sälja honom köper jag gärna!

Råkade köpa ett silversto (Z/z E/e) på Foundation, 7VG och 5G (86,05 som bäst på utställning hittills), GP594. Lade upp henne med startbud 10000 och fick typ direkt ett meddelande om en som ville köpa henne privat. Vad borde jag begära?

Sälj henne till mig för 30000? :D du kan dock antagligen få mer på öppna marknaden.

Jag kan köpa! Hur mycket vill du ha? :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 860
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 075
Senast: Laa
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
69 128
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
65 942
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar