Horse Reality III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo, var för att det är de jag har koll på som är dubbelgula, då jag fött upp båda. ;) Men jag har sett variationer i färg inom samma raser också, och om man ska ha exempel från A-T så är det ju bara att kolla i stamtavlan för den länkade dubbelgula som kommer skimla av. Fölets mormor är dubbelgul och har en annan färg än vad skimlarna i stamtavlan har.
Nu förstår jag inte, klart att en dubbelgul(utan G)inte har samma färg som en skimmel(med G)? Nånstans hänger jag inte med🤔😁

Jag kunde iaf inte vänta utan slösade en massa DP på att åldra upp fölet som startade diskussionen: https://www.horsereality.com/horses/320339/tanijz
Rätt läcker men han fick inte samma kalla fina skimmelfärg, antagligen för att huden är rosa istället för svart?

Nu förstår jag inte, klart att en dubbelgul(utan G)inte har samma färg som en skimmel(med G)? Nånstans hänger jag inte med🤔😁

Jag kunde iaf inte vänta utan slösade en massa DP på att åldra upp fölet som startade diskussionen: https://www.horsereality.com/horses/320339/tanijz
Rätt läcker men han fick inte samma kalla fina skimmelfärg, antagligen för att huden är rosa istället för svart?

Jättesnygg tycker jag :love: jag är riktigt svag för skimlar, varesig de är rosa eller svarta i botten :D

Jag köpte mig en jättesöt islänning på foundation, tänkte att jag kunde chansa eftersom det var ett sto + söt. Inte speciellt bra heller :D Tänkte spara tills den blir vuxen men frågan är hur väl man ser bläsen då.. Hmmm...

Screenshot_20190105-200558.webp

• Gilla
Reactions: Laa
Jag hade även lite tur på foundation igår när jag var ute och reste. Lyckades knipa den här lilla silverflickan. Helt okej GP och kommer att kunna få en stjärna. Hur söt? :love:
https://www.horsereality.com/horses/318407/cenobia
Dessutom helt obesläktad med Lancer. Hon är inte heller släkt med min andra egenuppfödda hingst som bär på RN. Så förhoppningsvis ska det kunna bli lite fina föl på så vis. :)

• Gilla
Reactions: Laa

Coolt ändå! Det var mindre rosa än vad jag trott, i mina ögon ser kroppen väldigt lik en vanlig pärlvit skimmels men huvudets färg är annorlunda. Snyggt ändå :love: men de blåa ögonen syns inte så tydligt dock, mörkblåa kanske :p

@SpanskaLoppan Bara för att jag blev så nyfiken nu så avlade jag ett av mina CR/CR ston med hingsten du nämnde ovan :rofl::p Det blir definitivt en CR/CR häst iallafall :p Kan vara en rätt bra kombination kanske. Få fram en likadan hingst som din med möjligen bättre confo och förhoppningsvis likadan eller högre GP :d

Rätt intressant att jämföra bilderna på dem dock, här är mitt sto som är nästan exakt likadan i generna (e/e A/a) men inte skimmel: https://www.horsereality.com/horses/170866/earl-am
Definitivt mera rosa.

@SpanskaLoppan Bara för att jag blev så nyfiken nu så avlade jag ett av mina CR/CR ston med hingsten du nämnde ovan :rofl::p Det blir definitivt en CR/CR häst iallafall :p Kan vara en rätt bra kombination kanske. Få fram en likadan hingst som din med möjligen bättre confo och förhoppningsvis likadan eller högre GP :d

Rätt intressant att jämföra bilderna på dem dock, här är mitt sto som är nästan exakt likadan i generna (e/e A/a) men inte skimmel: https://www.horsereality.com/horses/170866/earl-am
Definitivt mera rosa.

Kul! Men du kunde fått rabatt ju! Definitivt fri ombetäckning!
Jag tänkte nog faktiskt ge mig på att ta fram fler sådana som ett lite kul projekt.
Har som sagt redan gjort om kombon som gav Tanijz. Det borde gå att få en med samma gener och bättre egenskaper.

För oss som inte spelar på dator och har excel att kolla stats med, kan man lita på texten då vilken gren som hästen skulle vara bäst i? Och sen avla med hingstar som har samma om man satsar på en specifik gren?

För oss som inte spelar på dator och har excel att kolla stats med, kan man lita på texten då vilken gren som hästen skulle vara bäst i? Och sen avla med hingstar som har samma om man satsar på en specifik gren?
Texten stämmer nog rätt bra även om jag struntar i den ibland. Den räknar även med exteriören vilken man ju missar med GPberäkningar. Det den inte tar med i beräkningen är att det är färre exteriörkrav för tex distans än för galopp. Det gör att det är mindre chans att få galopp föreslaget även om hästen har betydligt bättre GP för den och det här gäller givetvis alla hästar. En annan sak den inte tar med i beräkningen är att det kanske är lite halvtrist att ha 10 hästar som blir vuxna samtidigt som rekommenderas till samma gren som då står på samma nivå i träning och sedan konkurrerar mot varandra på tävling. Jag sätter alltså ganska ofta andra grenar.
Jag för inte in siffrorna i excel annat än för hästar jag har i stallet och ska behålla. Resten räknar jag ihop aktuella siffror för i huvudet eller på mobilen.

Texten stämmer nog rätt bra även om jag struntar i den ibland. Den räknar även med exteriören vilken man ju missar med GPberäkningar. Det den inte tar med i beräkningen är att det är färre exteriörkrav för tex distans än för galopp. Det gör att det är mindre chans att få galopp föreslaget även om hästen har betydligt bättre GP för den och det här gäller givetvis alla hästar. En annan sak den inte tar med i beräkningen är att det kanske är lite halvtrist att ha 10 hästar som blir vuxna samtidigt som rekommenderas till samma gren som då står på samma nivå i träning och sedan konkurrerar mot varandra på tävling. Jag sätter alltså ganska ofta andra grenar.
Jag för inte in siffrorna i excel annat än för hästar jag har i stallet och ska behålla. Resten räknar jag ihop aktuella siffror för i huvudet eller på mobilen.

Ok. Och herregud hur ska jag klara av det. :laugh:Måste skaffa fusklapp eller nåt då jag inte kommer komma ihåg vad som är bra för vad, och wikin funkar inte på min mobil.

Jag fick också en fin AT idag! https://www.horsereality.com/horses/322345/izlayon Endurance-GP på 319 och 5VG och resten G. :up: Det hade iofs sett snyggare ut om totalGPn orkat över 700, men 692 är ändå bättre än mamman och det är helt ok ändå!

Sedan fick jag en söt welshhingst också, som iallafall färgmässigt är ungefär vad jag hoppats på - E, CR och Z. 12G och ok totalGP på 647, men lite sämre dressyrpoäng än jag hoppats på. Det blir nog mammans sista föl hos mig (hon är den sämsta dressyrmässigt av mina ston), så kanske att han får stanna ändå... Får se helt enkelt. https://www.horsereality.com/horses/323007/picellwyr-wynebwyn

Någon som har en mustanghingst med CRCR eller iallafall ett CR? GP på helst över 630 iallafall, men ju högre desto bättre. Helst inte en massa A :D Vill försöka avla fram en liten vit sötnos :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 860
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 076
Senast: Laa
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
69 128
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
65 942
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar