Horse Reality III

Status
Stängd för vidare inlägg.
En fråga - de som gör det, hur avgör ni om en häst är snarare G+ än "vanligt" G, dvs nära VG, i confon. Syns det i texten tycker ni?

Var det inte någon som hade samlat in text och sorterat dem efter olika nivåer? Texten är det område jag är lite sämst på just nu tror jag :cautious:

Jag räknade just avkommorna efter mina hästar och tittade på deras kön: 16 hingstar och 10 ston.
Lite ojämnt :cautious: Och jag märkte att det var definitivt trakehnarna som förde upp statistiken där, 4 ston och 1 hingst i den rasen. Alla andra raser har mest hingstar :grin:

Hah, köpte ett tag sedan ett sto med rätt hög GP och som hade några A. Trodde jag skulle kunna avla bort dom där A:na men nä, lägg till några extra istället på fölet. Fölet är totalt värdelöst 😆

Hur gör man så att man, när man använder pilen, faktiskt kommer till nästa häst i listan?
Spelar på iPhone så är lite träligt ibland så tog till mig tipsen om att göra ett stable block för färdigtränade hästar, sen gjorde jag ett för salu/pensions-hästar. Men ändå när jag klickar på hästen längst ner på listan i Undefined, så kommer alla hästar random, även från de stable blocks jag skapade, och jag kommer till första hästen inom nåt klick. Pallar inte hålla på och gå in och ur varje häst..

Någon nämnde prefix, hur ställer man in det och hur funkar det i namnlistan?

Hur gör man så att man, när man använder pilen, faktiskt kommer till nästa häst i listan?
Spelar på iPhone så är lite träligt ibland så tog till mig tipsen om att göra ett stable block för färdigtränade hästar, sen gjorde jag ett för salu/pensions-hästar. Men ändå när jag klickar på hästen längst ner på listan i Undefined, så kommer alla hästar random, även från de stable blocks jag skapade, och jag kommer till första hästen inom nåt klick. Pallar inte hålla på och gå in och ur varje häst..

Någon nämnde prefix, hur ställer man in det och hur funkar det i namnlistan?
Tyvärr funkar inte stalldelarna på det sättet utan det enda sättet att få hästarna i rätt ordning är att ge dem namn (eller prefix) som fixar att de kommer i den ordning man vill. Jag måste göra detta för det är hopplöst att behöva gå igenom alla hästarna för att träna några föl.

Nämen titta vilken fin liten present jag fick :love:. En söt tös som är Wild Bay. GP675 varav 303 för distans, och jag som letade distans sto igår som en idiot. Tur jag inte köpte något alla jag hittade var sämre. 1VG och 11G.
Far har GP662 varav 287 för distans och mor har GP652 varav 286 för distans så jag drog verkligen vinstlotten på alla sätt och vis.
https://www.horsereality.com/horses/319659/foal-doe-319659

Idag är avel lite roligare. Ett islandsföl med 598 GP (föräldrarna 589 och 597), dock bara två VG (föräldrarna har fem var...) och FUX?! :meh: Visade sig dock även ha fått silver, roan och grey, synd att bara det sistnämnda kommer synas. :p

Nummer två är en trakehner, föräldrarna har 694 och 699 i GP, fölet fick 706. Hingsten 5 VG, stoet bara G, fölet fick 5 VG! Och skäckanlag! https://www.horsereality.com/horses/319504/

:d
Vad säger du @Mistimed - får jag avla med honom? Han är inte ute för avel ser jag :o

Givetvis!
Jag är mitt i en flytt just nu så vet inte riktigt när vi kan sammanstråla, är du inne något ikväll kan jag lägga ut honom en viss tidpunkt?
Någon som har koll/förslag på ett skäligt buke-pris? Har inte funderat över vad jag ska ta för betäckning med honom offentligt än ens. :p

Vi var på minisemester över nyår där det inte funnits internet innan och täckningen har också varit jättedålig. Nu hade de fixat riktigt ”hemmainternet” där! Jag blev SÅ glad. :o:p:rofl:
Vi ska resa i sydostasien så har nog inte dator med ens, internet har jag ingen aningO_o. De kommer vara så eftersatta :arghh::arghh:

Jag får nog inse att jag är en pixelhäst-hoarder. ;P Har alldeles för många hingstar i vissa raser och hittar hela tiden på ursäkter för att behålla dem.

Och så kommer det inga föl på flera dagar, jag får abstinens!

Dagens två föl kom exakt samtidigt.

Först ett islandssto där jag hoppades att stoets EE och hingstens Z skulle ärvas - icke. Däremot klar förbättring av stoet till GP599 och 5VG 9G. Så stoet får en chans till med samma hingst sen säljs hon och så får fölet ta över :)
https://www.horsereality.com/horses/319739/

Nummer två var en suprise. https://www.horsereality.com/horses/319735/
Så himlans söt med dubbelt cream-anlag. Hingst och värdelös GP och confo, så han får säljas. Enda positiva var väl att GP för reining var bättre än total GP.

En fråga - de som gör det, hur avgör ni om en häst är snarare G+ än "vanligt" G, dvs nära VG, i confon. Syns det i texten tycker ni?

Var det inte någon som hade samlat in text och sorterat dem efter olika nivåer? Texten är det område jag är lite sämst på just nu tror jag :cautious:
Tror detta är bästa texten. Orkade inte leta upp en häst med bästa texten på galopp men det är nog nånting med smooth gallop tror jag.

X has a powerful and balanced step. He has an amazing two-beat rhythm. That is a very elegant looking canter with a nice three-beat gait! (Bla bla... smooth gallop...bla bla)

His posture is perfectly balanced. Looking closer at his head, he shows some nice proportions. X has great elasticity in the shoulder. His back will be heaven for a rider, flexible but sturdy! There's great engagement in the hindquarters. X's front legs are practically identical, nice symmetry and standing straight. His feathering is amazing and looks thick.

Dagens två föl kom exakt samtidigt.

Först ett islandssto där jag hoppades att stoets EE och hingstens Z skulle ärvas - icke. Däremot klar förbättring av stoet till GP599 och 5VG 9G. Så stoet får en chans till med samma hingst sen säljs hon och så får fölet ta över :)
https://www.horsereality.com/horses/319739/

Nummer två var en suprise. https://www.horsereality.com/horses/319735/
Så himlans söt med dubbelt cream-anlag. Hingst och värdelös GP och confo, så han får säljas. Enda positiva var väl att GP för reining var bättre än total GP.
Då tar vi ännu en genetiklektion! Ett föl kan inte ärva "ett helt" anlag från en förälder - det ärver en bokstav från vardera. Betäcker du en EE med en ee är det alltså 100% säkert att fölet får Ee - en bokstav från stoet och en från hingsten. :)

Då tar vi ännu en genetiklektion! Ett föl kan inte ärva "ett helt" anlag från en förälder - det ärver en bokstav från vardera. Betäcker du en EE med en ee är det alltså 100% säkert att fölet får Ee - en bokstav från stoet och en från hingsten. :)
Haha, stackars dig som behöver förklara så många gånger. :o
Trodde Ee och Z skulle räcka för silver? Nu ärvde ju fölet inte Z så hon blev bara svart.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 860
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 076
Senast: Laa
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
69 128
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
65 942
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar