Horse Reality III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag verkar vara inne i ett hingst flow nu :arghh:. I morse föddes ytterligare två hingstar som troligen inte går att sälja och definitivt inte är något jag vill spara. Hur vore det med något bra sto?

Har du testat att betäckta ston kvällstid? Sedan jag började med det så har det bara fötts ston 😊😍

Men alla D-hästar har sådana märken (ränder på benen också). Fuxar också, men det syns inte så tydligt på dem. :)
Åhå det visste jag inte! :o Ränderna på benen visste jag om men inte att det skulle finnas ett märke vid manken också. Intressant :up:

Oooh Grattis! Vilken sötnos! :love:
Tack! Skräckblandad förtjusning att klicka upp henne, tänk om det blivit tvärt om, mammans confo, usel GP och ingen w3 :D
Väntar ett liknande föl imorgon: samma pappa som betäckt ett flaxigt w19-sto med sisådär confo, så jag håller tummarna för en trevlig julklapp :)

Händer det er andra att sidan loggar ut en när man håller på med hästarna?
Av och till. Men inte alls lika ofta som det verkar drabba en del andra, att döma av rapporterna på bug-forumet.
För mig händer det någon gång om dagen (utom när mitt wifi krånglar hemma)

Har du testat att betäckta ston kvällstid? Sedan jag började med det så har det bara fötts ston 😊😍
Betäcker i princip bara kvällstid och dessa har jag skrivit upp på och ja det var kväll. Har också hört det där med kväll kontra förmiddag men tyvärr verkar det inte stämma.

https://www.horsereality.com/horses/280178/foal-doe-280178
Som den här lilla pinglan som stod i boxen för en stund sedan :love:
Mkt bättre confo än mamma, bra GP och fick behålla w3 :D
Ge mig :love:
Har råkat se att jag har ett par ston på gång så förhoppningsvis är de bättre än dagens bottennapp. För övrigt ska jag egentligen inte klaga jag har ju fått en Idunn och en Urdr som bägge är superfina. Bara trist när man vet att en hingst är osäljbar.
/Och för övrigt anser jag att tävlingarna måste fixas ;)

• Gilla
Reactions: Laa
Betäcker i princip bara kvällstid och dessa har jag skrivit upp på och ja det var kväll. Har också hört det där med kväll kontra förmiddag men tyvärr verkar det inte stämma.
Jag har testat alla möjliga varianter, morgon, förmiddag, eftermiddag, kväll... Ser inget mönster alls. Är högst troligt en 50/50-slump oberoende av tid. :)

Jag har testat alla möjliga varianter, morgon, förmiddag, eftermiddag, kväll... Ser inget mönster alls. Är högst troligt en 50/50-slump oberoende av tid. :)
Det tror jag också. Läste en som igår talade om att betäcker man mellan 17 och 19 så ger det 100% hingst. Att det inte stämmer vet jag ju så antagligen rör det sig om rykten.

Två föl har fötts :love:
Oldenburgare, stoföl - inte alltför illa siffror: https://www.horsereality.com/horses/281219/foal-doe-281219 (nyfiken fråga, vet någon hur det där med mörka ben ärvs? Bägge föräldrarna har mörka ben men inte fölet.)
Oldenburgare, hingstföl - njä gpn hamnade på samma som den sämre föräldern och confon bara lite bättre än den sämre föräldern, hade hoppats på att de skulle kunna ge de bästa till varandra: https://www.horsereality.com/horses/281289/foal-doe-281289
Och dessutom har föräldrarna en del vitt som man var snål med på fölet :cautious:

Oldenburgare, stoföl - inte alltför illa siffror: https://www.horsereality.com/horses/281219/foal-doe-281219 (nyfiken fråga, vet någon hur det där med mörka ben ärvs? Bägge föräldrarna har mörka ben men inte fölet.)
Oldenburgare, hingstföl - njä gpn hamnade på samma som den sämre föräldern och confon bara lite bättre än den sämre föräldern, hade hoppats på att de skulle kunna ge de bästa till varandra: https://www.horsereality.com/horses/281289/foal-doe-281289
Och dessutom har föräldrarna en del vitt som man var snål med på fölet :cautious:

Bara skimlar som föds med mörka ben, den får mörka ben som vuxen. :)

Och jag tyckte hingstfölets teckning var supersött ju :love:

Fölet får svarta ben när det växer upp. De kommer med tiden, bruna hästar föds i regel inte med svarta ben, utan max svarta kotor eller liknande. Är benen svarta är det i regel för att det är en häst som kommer skimla av, då skimlar föds med mer jämn färg och färre nyanser i pälsen.

Bara skimlar som föds med mörka ben, den får mörka ben som vuxen. :)

Och jag tyckte hingstfölets teckning var supersött ju :love:
Fölet får svarta ben när det växer upp. De kommer med tiden, bruna hästar föds i regel inte med svarta ben, utan max svarta kotor eller liknande. Är benen svarta är det i regel för att det är en häst som kommer skimla av, då skimlar föds med mer jämn färg och färre nyanser i pälsen.
Tack bägge två! Bra att veta! :up: Jag tyckte bara att jag hade sett bruna föl med svarta ben .... Men de kanske hade bara det upp till kothöjd.
@Mistimed Jo den är ganska söt men det är bara det att jag har haft ett antal hästar med exakt den teckningen ... :cautious::laugh:

Tack bägge två! Bra att veta! :up: Jag tyckte bara att jag hade sett bruna föl med svarta ben .... Men de kanske hade bara det upp till kothöjd.
@Mistimed Jo den är ganska söt men det är bara det att jag har haft ett antal hästar med exakt den teckningen ... :cautious::laugh:

Ändå rätt imponerande hur många olika vita tecken de lagt in tycker jag! Och med anpassning för varje ras, och föl kontra vuxen, och sto kontra hingst. :D

Det jag tycker är jobbigast med spelet är att det går så segt när det är "många" inloggade. Att det finns problem och buggar med nya spel är ju inget konstigt, men just när det går så otroligt segt blir jag frustrerad. Jag hoppas att det löser sig snart!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 861
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 086
Senast: Laa
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
69 132
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
65 946
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar