Horse Reality III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderar på att göra mig av med kanske 80% av mina hästar. Snabba ryck här som sagt :D Jag tröttnar fort på spel och jag tror jag vill gå tillbaka till att ha det småskaligt och alltid ha lediga platser i stallet. Vi får se :D

Jag funderar på att göra mig av med kanske 80% av mina hästar. Snabba ryck här som sagt :D Jag tröttnar fort på spel och jag tror jag vill gå tillbaka till att ha det småskaligt och alltid ha lediga platser i stallet. Vi får se :D
Första tjing på bra islands- och trakehnerston! :angel: Även bra trakehnerhingstar är intressant (om du har den rasen? :D)

Tyvärr har jag inte en enda från den rasen! Och de få islänningar jag har kommer nog få stanna. Dem är ju så söta :D

Några intressanta Oldenburgs då? :angel: :D

Jäkla tur jag behöll min Exmoorehingst som maskot. Det är den enda DC jag har kvar i stallet. :rofl:
Lyckades även lägga ut honom för betäckning för 1DP av gammal vana... :banghead: Så någon fick ju betäcka med honom billigt iaf! :cautious: :meh: Förstår inte alls varför de skulle ändra DP till så ointuitiva siffror. Sjukt irriterande. :(

Jäkla tur jag behöll min Exmoorehingst som maskot. Det är den enda DC jag har kvar i stallet. :rofl:
Lyckades även lägga ut honom för betäckning för 1DP av gammal vana... :banghead: Så någon fick ju betäcka med honom billigt iaf! :cautious::meh: Förstår inte alls varför de skulle ändra DP till så ointuitiva siffror. Sjukt irriterande. :(
Jag tycker det är jättebra, 1 dp (gamla systemet) var ju väldigt mycket, nu kostar det ju mindre att åldra upp fölen, t.ex, och man kan lägga ut avelshingstar för mindre än ”en hel” DP. :)

Jag tycker det är jättebra, 1 dp (gamla systemet) var ju väldigt mycket, nu kostar det ju mindre att åldra upp fölen, t.ex, och man kan lägga ut avelshingstar för mindre än ”en hel” DP. :)

Men varför inte bara göra DP "billigare" (t.ex 1 DP = 1 år) hellre än att man ska behöva jobba med 75/150/225 osv. Eller göra dem mycket dyrare så att 1 DP = 1 månad men istället dela ut dem mycket mer generöst, mer som hrc. Något typ av system som fungerar bättre med hur människor tänker och resonerar för att minimera risken för misstag.
Om någon lägger ut en hingst för 450DP så måste jag räkna och dubbelräkna för att veta att det är 3 år jag kan åldra en häst till, det behövde jag inte innan. Måttligt road. :p #tvingamigintetillhuvudräkning

Men varför inte bara göra DP "billigare" (t.ex 1 DP = 1 år) hellre än att man ska behöva jobba med 75/150/225 osv. Eller göra dem mycket dyrare så att 1 DP = 1 månad men istället dela ut dem mycket mer generöst, mer som hrc. Något typ av system som fungerar bättre med hur människor tänker och resonerar för att minimera risken för misstag.
Om någon lägger ut en hingst för 450DP så måste jag räkna och dubbelräkna för att veta att det är 3 år jag kan åldra en häst till, det behövde jag inte innan. Måttligt road. :p #tvingamigintetillhuvudräkning
Fast det är ju bara att tänka att 1 gammal DP = 100 nya. Fast det blivit lite billigare att åldra hästar. :)

Levande föl-garanti. Hur gör ni? Bestämmer en tid där priset sänks till 0 eller köper stoet och sedan säljer tillbaka den dräktig?

Levande föl-garanti. Hur gör ni? Bestämmer en tid där priset sänks till 0 eller köper stoet och sedan säljer tillbaka den dräktig?
Jag har skrivit att folk får skicka hästen till mig. Det kan hända att jag sänker priset (när den buggen är fixad) men man förlorar kontrollen på om det är rätt person som använder hingsten eller om det är rätt sto eller om ägaren är ful och betäcker mer än en märr osv.

Jag har skrivit att folk får skicka hästen till mig. Det kan hända att jag sänker priset (när den buggen är fixad) men man förlorar kontrollen på om det är rätt person som använder hingsten eller om det är rätt sto eller om ägaren är ful och betäcker mer än en märr osv.
Hmm, svårt om man har mer hästar än lediga platser. Men okej, tack för svar :)

De DP vi hade gångrades med 100 och vi fick 500 DP, motsvarande 5 DP, efter buggen. De som skrivit att 1 gammal motsvarar 75 baserar det antagligen på fölens åldrande. Enligt utvecklarna är det 100.

Huh, I see!
Well, det är ju bra att det blev billigare. Men det makes no sense to me att sätta det primära användarcaset på en udda siffra. Hur mycket en gammal dp var värd är rätt oviktigt egentligen, hur mycket jag kan använda en (eller nu 100) nya dp till är vad jag behöver veta. Och med det nya systemet är det inte lika enkelt att omedelbart se värdet av DP i antal månader jag kan åldra ett föl. Jag gillar't inte. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 861
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 086
Senast: Laa
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
69 132
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
65 946
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar