Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ringde min bror och hans flickvän en morgon när vi skulle iväg, o skulle kolla så dom var vakna. Dock råkade det blir helt fel o jag sa " jag skulle bara kolla så ni var nakna?" :rofl: Kan säga att det tog flera minuter innan vi kunde prata normalt efter, först blev jag helt chockad för vad jag sa, sen kunde jag inte sluta skratta...

Min älskade sambo tar dock priset i att säga fel och läsa fel.. Han var helt övertygad om att dolce & Gabbana hette dolce & grabbarna, och att septembers mikrofonkåt hette mikro-falukorv ?!? :confused::rofl::bow:

Jag ringde min bror och hans flickvän en morgon när vi skulle iväg, o skulle kolla så dom var vakna. Dock råkade det blir helt fel o jag sa " jag skulle bara kolla så ni var nakna?" :rofl: Kan säga att det tog flera minuter innan vi kunde prata normalt efter, först blev jag helt chockad för vad jag sa, sen kunde jag inte sluta skratta...

Min älskade sambo tar dock priset i att säga fel och läsa fel.. Han var helt övertygad om att dolce & Gabbana hette dolce & grabbarna, och att septembers mikrofonkåt hette mikro-falukorv ?!? :confused::rofl::bow:

Åh, det påminde mig om när jag var barnvaktt en kompis 1-åring, innan jag fått barn. Jag var lite ovan vid blöjbyten, och tyckte det var intressant att hennes nr 2 luktade pepparkaka (damen hade säkert satt i sig en del pepparkaka helt enkelt).

Skulle berätta detta för föräldrarna och sa; "Det var inte alls äckligt att byta blöja, bajset smakade pepparkaka!"...
Deras miner alltså. :eek::eek:

Jag såg på AFV tidigare idag, två ur publiken skulle tävla och den ena hette Satmara.

O_o

Kollade en gång till och det stod visst Satara.

i Britney Spears låt I'm a slave 4 u sjunger hon väl: "Little girl, don't step into the glove" eller var det kanske: "Little girl, don't step into the club?"

Club kanske är mer logiskt när jag tänker efter:D

Jag har lyckats läsa fel på en sak jag skrivit själv!

"Har provat såna där silikonplattor man sätter under/runt banden men de lossnar ju!"

blev: "Har provat såna där silikonpattar man sätter under/runt banden men de lossnar ju!"

Mina senaste bravader:

• "Vill du ha bananer på Bukefalos?" [Vill du ha en banner på Bukefalos]

• "Excuse me, where can I find your eggs?" [till kvinnligt biträde i mataffären, jag insåg hur det kunde låta ungefär 2,3 sekunder efter att orden lämnat min mun]

Jag insåg just att jag läste lite fel, det finns ju en kategori som ni vet som heter senior ikväll fick jag det till att det stod semlor.

Ikväll när jag skulle ut genom porten så öppnade en kille åt mig. Jag sa "tack" och han sa: "tack".
Jag tror han sa fel. :D

Jag har en ask Viscotears ögongel i badrumsskåpet. Ungefär varannan gång jag öppnar skåpet läser jag "örongel". :wtf:

Förresten så känns det verkligen som om jag spammar den här tråden. :angel:

Förklarade nån grej för sambon och hänvisade till en tråd här på Buke. Fick sen förklara för den oförstående sambon att det va Bukefalos jag menade med Buke. Han såg dock fortfarande ut som ett frågetecken. Visade sig att han hela tiden trott att forumet heter Bunkeflos :rofl:

Och du som är moderator och allt... :cautious:

:rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 040
Senast: Bison
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 481
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 207
Senast: Flixon
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 780
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar