Hoppning med islandshäst

Sv: Hoppning med islandshäst

Granz skrev:
så länge jag får hoppa ibland så behöver inte jag tävla :p Men Islandshästarna är faktiskt rätt duktiga hoppare :d
ja det är dom men dom som är mera markbundna har svårare att få ett snyggt språng än dom som är lite lättare

Ja, det är faktist fler än många tror som hoppar bra :) Finns bara viljan där kan man ofta utveckla hästens hoppning.
När jag köper unghäst nån gång i framtiden ska den få samma träning som vilken häst som helst - dvs med hoppning och allt redan från början :)

Granz skrev:
okej, har ÄNTLIGEN köpt en bomsadel, hästen är väldigt känslig för sadlar så vi hade en bomlös innan. Islandssadlen vi har nu fungerar också utmärkt att hoppa i :) Måste fota nästa gång jag hoppar ;) :idea:

haha okej, vilken tur! ja, det får du allt at och göra :D
kan man adda din msn ? om du har =)

Jag hoppade med min Reykur. Vi tävlade inte så mycket men han fixade banor upp till 90-110 ungefär..:) min duktige grabb.. *sakna*

Molvi skrev:
har en väldigt pigg & hoppglad ponny, mest blir det höjder som 70 - 90, jätte duktiigt. vart med på klubbmästerskap, clearrpunder, serie hoppningar osv :D

bilder ;

Molvi-Hoppis.jpg

molvihopp8-paint.jpg

Molvihopp5-paint.jpg

Molvihopp3-paint.jpg

P1000795.jpg

sådär :)

Är det en ren isis?
Ser hur fin som helst ut!

Molvi skrev:
haha okej, vilken tur! ja, det får du allt at och göra :D
kan man adda din msn ? om du har =)

haha jag tror du har den redan ;) kanske på min gammla, men jag kan ju adda dig på min nya om jag inte redan har den där ;) :)

Berömmer er med islandshästar som man hoppa med dem oxå :o :) :D

Granz skrev:
haha jag tror du har den redan ;) kanske på min gammla, men jag kan ju adda dig på min nya om jag inte redan har den där ;) :)

addat nu ;) elelr om det är den ; tessan ?

Inga mer bilder/filmer?? E såå roligt at kolla:)

Hoppar också en hel del med mina isisar, den ena ca. 132 cm och den andra ca 140 cm.

Den ena är hoppad längre, det är Brandy som är ca 132 cm alla har säkert sett alla bilder på honom tusen gånger så jag slänger bara in en...
130 cm
4808560.jpg

Han har som högst hoppat 130 cm, men har alldrig provat högre, och med ryttare har han hoppat 110 cm

Den andra, som är ca 140 cm och heter Kopar är inte tränad i hoppning lika länge. Han har en gudomligt bra hoppteknik men är inte världens modigaste häst och dessutom har han inte världens bästa självförtroende:p
så med honom har jag tagit det lungt och hopat 1 meter med som mest, och då med ryttare. Dock skulle han klara BRA mycket högre för han klipper 1 meter som ingenting men vi tar det lungt och så får allt komma sen...
även alla bilder på hoom är uttjatade så jag slänger bara in en:p
95 cm
4403470.jpg

Jag har hoppat lite på skojj med min isis..
Det var väl några natur hinder på 60 cm tror jag :D
Men hans riktiga ägare har inte hoppat han på länge så jag ska börja hoppa han lite grann :) Han är duktig för att vara 19 år och inte hoppad så mkt ..Min lilla kille :love:

Jag hoppade min islandshäst på minst 60cm, men just nu går det inte så bra eftersom det känns som han ska gå omkull. Hur gör man egentligen för att de inte ska göra det?:( :confused:

Jag hoppade min islandshäst på minst 60cm, men just nu går det inte så bra eftersom det känns som han ska gå omkull. Hur gör man egentligen för att de inte ska göra det?:( :confused:

Träna, träna och träna...:p

Tråkigt svar, jag vet, men det är det det handlar om...

Det är ju viktigt att man gör en nogran anridning och kommer mot hindret i balans, speciellt om hästen kanske inte är så tränad...

Men VARFÖR känns det som att han ska gå omkull, det kan ju vara olika orsaker och då också olika lösningar...

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 023
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 004
Senast: fio
·
Svar
221
· Visningar
9 205
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
763
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka