Hopphästarnas bildtråd

Sv: Hopphästarnas bildtråd

Jättefin, jag var inackorderad hos hennes uppfödare i somras/höstas så har träffat mamman en del. Jättefina hästar.

KL

Puttar igång tråden och hoppas på lite härliga vårbilder! Idag är det, i alla fall här, sol och fågelkvitter!

Jag har för första gången under 2014 ridit på min Banan. Jag räknade med en explosiv häst och kanske ett bocksprång eller två men fick inget av detta. Bara en trevlig ridtur!

screenshot_2014-02-12-17-39-14_52fbce96e087c32812c21402.png

La fram lite bommar för att höja "rolighetsgraden" men det gjorde väl egentligen varken till eller från. Idag ska vi ut och galoppera i skogen! :D

*KL

Puttar upp tråden med lillpojken fick gå lite dressyr idag. Superladdad till en början, men jättefin och lydig i slutet, känns fint inför lite banhoppning imorgon :)

Ser härligt ut! Jag väntar på att ängarna här ska torka upp tillräckligt för att man ska kunna köra lite galoppjobb/konditionsträning på dem. Lär väl dröja till maj. :meh:

+ Heulwen

Åh tack :D

Kastar in lite printar från gårdagens hoppning med när jag ändå är igång! :)

Tack! :D

Nej hon fick tyvärr kotledsinflammation som först blev bedömt som "hon är bara stel i kotan - hon är trots allt 14 år.." När sen rätt diagnos blev ställd bet inte behandlingen :( Men nu går hon som promenadhäst, inte så långt från mig, och ska bli mamma nästa vår, året därpå ska jag få en egen fölis efter henne om allt går enligt planerna :)

Nej, vad synd. Gillade henne. Hoppade ju verkligen hur trevligt som helst! Skönt att hon fick 'va kvar' iaf och ägna sig åt annat =)

Är den bruna din nya? =)

Ja det var himla tråkigt att det blev så, men hoppas nu på att kommande förlisar ärver hennes hoppförmåga :D

Tyvärr är han inte min. Valack -09 e. Fetcher N. Jag har ridit in och utbildat honom sen början på 2013 så han är min lilla bäbis :) Han ska säljas men är tyvärr för dyr för min studentplånbok :(

Åh, är det din nya? Fiiin! :love:

Raider_: så himla fin pålle! ni passar så fint ihop, du har gjort ett superfint jobb med honom :)

IterBis: snygg pålle!

Hehe ja, det blir nog finfina fölisar =)

Vad trist att du inte har möjlighet att köpa när du gjort allt jobb =/

aprilia: Tack :D

Tusen tack, verkligen jättekul att höra! :D

IterBis: Ja det är rätt tråkigt tyvärr :( Men det är bara att gilla läget och hitta en ny stjärna så småning om :)

Fina tjejen :love: som jag hopptränar åt ägaren

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
995
Senast: Niyama
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 927
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 482
Senast: Svartkatt
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
918
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama