Hopphästarnas bildtråd

Sv: Hopphästarnas bildtråd

Härligt med fler som inte helklipper.
Känner mig så ensam när jag tävlar. Verkar som om alla helklipper i dagens läge.

Vilken härlig häst du har!! Ser så underbart positiv ut!! :love:

**KL**
I helgen stod tävling - hopptävling!! - på schemat för oss, både jag och hästen var mycket glada! :D

Vi satte två dubbelnollor med en tredjeplats i 1,05 och vinst i 1,10!! :banana: Min häst är otrolig!! :bow: :love:

969252_225396167661959_1757486561_n.jpg

Vad du är gullig!! :love: Fast jag vidhåller att det är hästen - eller alligatorn som hon kallas av vissa, har ett j*vla humör - som är otrolig :D

Det är faktiskt inte så läskigt att hoppa i damsadel, det är bara annorlunda. Det är dessutom mer avslappnat exempelvis när man rider jakt och andra situationer där det kan blir lite lustiga språng. Kan man vara mer oberoende i sin sits, skulle hästen kränga så drar man inte den i munnen utan kan mjukt följa med :) Dock är det lite teknik att rida snäva omhoppningar i hög fart, gäller att hålla tungan rätt i mun :p

kl

Min 10a sätter höjdrekord :D
Bakbommen är hela 90 cm, lätt som en plätt, hon såg inte ut att anstränga sig direkt.

1625484_10152140110223113_379934462_n.jpg

Lite trim en annan dag
10152464_10152142453863113_173390562_n.jpg

Ja så kanske det är, har ju aldrig ridit i en riktigt damsadel så vet ju inte riktigt hur det är :p Men hade varit riktigt häftigt att prova ;)

Jag trodde inte ens man fick tävla i damsadel på "vanliga" hopptävligar :o Men vem vet, det kanske blir modernt igen :D

Du bor ju också här nere i södern så det är bara att prova ;)

Ja, man får tävla hoppning i damsadel, det är dresssyr som det är lite gnälligare med men vi jobbar på det :p

Bara säg var och när, så jäklar! :bump:

Ja det kan jag tänka mig, dressyrnissar kan ju va lite kinkiga :angel:

Men hur är det med passform och sånt på en damsadel? Är det samma som på en vanlig? Med bomvidd och allt det där?

Haha, det låter kanon!! :banana:

Ja, kinkiga är dom allt, dressyrarna :D

Man anger damsadlarnas storlek bomvidd och rak/svängd på precis samma sätt som gränslesadlar och precis som bland ex. hoppsadlar så finns det många olika märken och modeller och det är inte säkert att dessa använder samma skala. Man kan säga genrellt att ju äldre damsadel ju mindre då både hästar och ryttare var mindre förr, dock "känner" jag mina sadlar och vet vilken typ av häst respektive sadel passar på :)

Gillar verkligen din färgmatchning. :D
Tror Turbo-kusen passar in här också även om hon för dagen är utklädd till dressyrhäst. ;)

Wow! Grattis, det är verkligen imponerande att du fixar att hoppa så bra i damsadel!

Delvis KL:
En bild på oss från idag, första starten på 2,5 år :)
wixioal_533847962a6b229e7c20443a.jpg

Kul!
åren går så fort, snart är det inridning;)
nej ska inte betäcka någon då det stoet vi har hemma nu är för gammal, hon tog sig inte senast.
men ska köpa en 2åring istället.

*kl*

Gul börjar ju bli riktig hopphäst igen, så vi får väl börja hänga lite här :D
Hoppning igår, lite styrkearbete och för att "testagränsen" lite. Racét tyckte det var kul, men behöver mer styrka.

DSC_0064red.jpg

DSC_0072red.jpg

DSC_0092red.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
995
Senast: Niyama
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 921
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 482
Senast: Svartkatt
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
918
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama