hööks nya tygel

P

piggis_83

Den med gummisnoddar, som mildrar en hård hand osv. Tror ni det är nåt att ha? Jag tror aldrig jag sett en sådan tygel förr! Eller har det funnits länge, bara jag som inte sett sådana? :confused:

inget bra enligt min åsikt...ryttaren måste lära sig att rida med lättare hand, annars kallar ja inte det konst... *där konsten slutar tas våldet vid*...man kan inte ta några genvägar till att bli en bättre ryttare...då blir det bara senvägar och trassel av alltihop igen, tro mig! :smirk:

Såna gummisnoddar borde finnas på varenda ridskolehäst! Skulle bli trevligare för hästarna då...

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 234
Senast: skiesabove
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
664
Senast: Shaggy
·
Hemmet Jag ska flytta till hus där det inte finns torktumlare. Det är tveksamt om det ens får plats en (huset är litet). Jag har tvättmaskin i...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
2 350
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!