Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dom vita ser ut att vara lite värphybrid. Tror du inte det är gatukorsningar? Den grå är ju jättefin i färgen.Vad liten bilden blev.. försöker igen..
Mycket möjligt att de är. Ja, gillade också den grå.Dom vita ser ut att vara lite värphybrid. Tror du inte det är gatukorsningar? Den grå är ju jättefin i färgen.
Släpp du in kycklingarna. Men gör det på tidig kväll när allt är lungt så ser du om det blir livligt. Kycklingarna lär nog få sig några nyp men är dom så många så borde det gå bra.En liten fundering. Jag har fyra hönor och en tupp. Och så har jag 19 kycklingar som är 13 veckor nu. Skulle vilja släppa in dem till de andra nu. Men tuppen ska bort. Han har attackerat flera gånger nu. Fått sina chanser men nu är det bra. Kan det vara idé att göra det i samband med att vi släpper in kycklingarna till hönorna? Är det tuppen eller hönorna som kan vara elaka?
Fast varför jobba med det? Övertaliga tuppar finns det typ 13 av på dussinet. Känns ännu mer onödigt när beteendet är ärftligt.Och angående tuppen. Har du kväst honom när han anfaller? En del behöver få sig en tryckning av en sopkvast för att förstå. Inte slå alltså utan trycka ner. Det är inte omöjligt att han lugnar ner sig när han får större flock. Jag antar att det är ungtuppar bland kycklingarna? Då är det ju bättre att spara någon av dom.
Nu blev jag nyfiken. Vad är det för tillstånd du har och uppenbarligen behöver? Jag har inte hört att man behöver sådant. Är det något alla måste ha eller bara vissa?En enda värpande höna är verkligen ALLDELES för lite...! Och eftersom båda mina två som uppnått värpande ålder är ganska lika gamla tänker jag mig att även den andra säkert får för sig att rugga snart... Och övriga är ju så unga att det är först till vintern de börjar värpa... Därför blev jag jätteglad när jag idag fick erbjudande om att köpa en "fullt värpande" ettårig isbar! Har tre vita isbarer sedan tidigare och det här är en jättevacker blå! Då är jag uppe i nio hönor och har fortfarande gott om "utrymme" till gränsen för mitt tillstånd - max 20 stycken. Eftersom Bjurholmshönorna nu fått börja säljas även utanför genbank är min förhoppning att jag ska kunna få köpa några sådana hönskycklingar nästa vår/sommar. Då kommer jag förutom fyra olika raser även ha tre olika "generationer" så att jag förhoppningsvis inte ska behöva ersätta alla på en gång i framtiden.
Bor du inom stadsplanerat område får du kolla med kommunen.Nu blev jag nyfiken. Vad är det för tillstånd du har och uppenbarligen behöver? Jag har inte hört att man behöver sådant. Är det något alla måste ha eller bara vissa?
Bor du inom stadsplanerat område får du kolla med kommunen.
En enda värpande höna är verkligen ALLDELES för lite...! Och eftersom båda mina två som uppnått värpande ålder är ganska lika gamla tänker jag mig att även den andra säkert får för sig att rugga snart... Och övriga är ju så unga att det är först till vintern de börjar värpa... Därför blev jag jätteglad när jag idag fick erbjudande om att köpa en "fullt värpande" ettårig isbar! Har tre vita isbarer sedan tidigare och det här är en jättevacker blå! Då är jag uppe i nio hönor och har fortfarande gott om "utrymme" till gränsen för mitt tillstånd - max 20 stycken. Eftersom Bjurholmshönorna nu fått börja säljas även utanför genbank är min förhoppning att jag ska kunna få köpa några sådana hönskycklingar nästa vår/sommar. Då kommer jag förutom fyra olika raser även ha tre olika "generationer" så att jag förhoppningsvis inte ska behöva ersätta alla på en gång i framtiden.
Här, Blocket eller alternativ.nu. Du kan få en tupp av mig om du är i närheten, så slipper Gulle oroa sig att någon av ungtupparna blir kvar istället. Han är ett år, röd med grön stjärt.är i behov av en tupp.. var hittar man en sån? har nu bara 5 hönor kvar (räv) och en är lite hackad så det behövs en tupp igen.
en nödlösning kan vara en dvärgtupp från grannen men vet inte hur det kommer gå med 5 stora damer .
hur hittar man folk med höns?
bor mitt i skåne om det är i närheten .Här, Blocket eller alternativ.nu. Du kan få en tupp av mig om du är i närheten, så slipper Gulle oroa sig att någon av ungtupparna blir kvar istället. Han är ett år, röd med grön stjärt.
Ett stenkast bara.bor mitt i skåne om det är i närheten .
får se lite på blocket då .