Det här är kanske helt i sin ordning och en ganska fånig fråga. Men jag blir galen!
Dottern är knappa 2 veckor bara och jag antar att man inte kan skapa rutiner ännu...?
Men hon somnar så sent om kvällarna (eller nätterna snarare). Runt halv 1-1. Jag som inte är någon kvällsmänniska smäller av. Och hon somnar vid amningen = jag kan inte flytta över henne till hennes säng utan hon blir kvar i våran. Som egentligen inte gör mig något förutom att sängen bara är 1,40. Så det är väldigt trångt.
Idag var jag riktigt hoppfull när hon somnade i min famn när jag gick runt i lägenheten redan kl 22. Gick runt i en halvtimme och hon sov så skönt. Jag la ner henne i spjälsängen och efter 3 minuter hör jag hur sambon kommer med henne, då har hon vaknat. Sen dess ikväll har hon inte somnat om.
Vi provade med nappflaska och lite ersättning bara för att vi har det i reserv om hon skulle bli hungrig medans jag är i stallet. Tänkte då passa på att prova och ge det när hon låg i spjälsängen i förhoppning om att hon ska somna efter målet. Hon åt, men somnade inte.
Napp tar hon men finner ingen ro till att somna med den.
Inatt somnade hon kvart i 1, vi gick upp kvart över 9. Hon sover väldigt bra när hon väl somnar (vaknar bara nångång under natten för mat). Hon sov sen en kortis runt 12 och sen sov hon från 13.30-15.30. En kortis runt 18 och sen en halvtimme vid 22 då. Försöker hålla henne vaken iaf efter kl 19 i hopp om att hon ska somna vid kl 23 iaf. Men icke.
Vi släcker ner lägenheten runt 22 för att prenta in att det är kväll/natt. Det verkar inte hjälpa nått.
Nu blev det svamligt, men jag är jätte trött och halvt panikslagen iom att klockan igen snart är halv 1 och hon verkar inte ha planer på att somna än.
Jag vet egentligen inte vad jag vill med tråden, för har ju hört att bebisar är oruckbara första tiden. Vill väl bara höra att alla andra haft likadant och att det blir bättre... SNART!