Hon somnar så sent

Sv: Hon somnar så sent

Man ska inte heller prata med dem. Lixom göra allt tråkigt och värdelöst att vara vaken ;)

Jösses.....bebisen är 2 veckor gammal.
till TS

Jag förstår att det känns jobbigt. Kan inte du amma som vanligt vid 22 och sen går du och lägger dig och din sambo tar över och vaggar?
Om Ni båda är trötta kanske det går att göra så varannan dag.
Jag läste om en kvinna som hade det jobbigt och hon och hennes sambo började köra varannan kväll. De bäddade ner barnet i vagnen eftersom det sov gott där, och tog kvällspromenader. (det var iof. sommar)
gulan

Kan du inte passa på att sova när hon sover mitt på dagen etc. så orkar du längre på kvällen? Sedan kan ni ju turas om att ta henne om det inte bara är maten hon vill åt.
Hon är ju bara 2 veckor, ge det hela lite tid och passa på att sova när hon sover.

Det har funkat bra för oss, vi har aldrig pratat med Rasmus efter vi sagt god natt. Har han behövt höra oss, tex för att bli tröstad så har vi sjungit för honom.
För bebisar på några månader som börjar bli lite mer om sig och kring så köper jag ditt resonemang.
gulan

*kl*

Jag följde bara Elinas rytm. Sov när hon sov och så. Men på nätterna var vi i sovrummet och hade lite mörkare, på dagarna var vi nere i vardagsrummet och det var ljust och ofta radio/TV på. Det löste sig rätt okej ganska fort, tror jag... ett tag sov hon alltid den längsta perioden vid 10 på förmiddagen, men det vreds till natten själv sen. Jag levde i ett bebisvakuum där rytman var i 3 eller 6-timmarscykler :D Ganska mysigt på ett konstigt sätt.

Jag håller med, ingen behöver godkänna vad jag ger min bebis :eek:. Men man skall väl vara medveten om riskerna och om det konkurrerar med amningen etc. Min dotter tog ersättning och mammamjölk blandat, men numera är det bara flaskan som funkar :crazy:

Amma och be din sambo ta henne ett tag så du får sova en sväng innan hon somnar för natten.

Det kommer inte att vara för evigt! Jag tyckte att allt svängde med 2-3 veckors mellanrum :) Men just då och där så tror man att det ska vara så månader framöver. Men så är det inte! Du måste sova på dagarna! Ta det lugnt och låt alla måsten komma sen.

Senast ändrad:

Natten har varit suverän inatt!

Gjorde henne klar för kvällen kl 21 igår. Släckte helt i sovrummet, tv:n på väldigt låg volym och sambon och jag viskade bara till varandra. Ammade henne liggandes kl 21 och 21.30 sover hon :banana:
Hon vaknade runt 03 06 och 08 (tror jag) för mat. Hon sover fortfarande nu.

Hoppas det här är något vi kan fortsätta med och att det inte är en engångsförteelse.

Tack för tipsen alla.

Va ? Vad har det med saken att göra ? Andra människor besämmer väl inte om man vill ge ersättning eller inte.
Extra ur flaska alltså om det så är urpumpad mjölk eller ersättningsmjölk. Sjuksystern ville först se att lilltösen hade bra amningsteknik innan hon godkände att vi skulle använda flaska. Annars är det risk att de sedan ratar bröstet, men med lilltösen är det ingen risk. Hon nästan matvägrar om flaskan kommer fram.

Jag håller med, ingen behöver godkänna vad jag ger min bebis :eek:. Men man skall väl vara medveten om riskerna och om det konkurrerar med amningen etc. Min dotter tog ersättning och mammamjölk blandat, men numera är det bara flaskan som funkar :crazy:
Det var just konkurransen med bröstet, som då sjuksystern pratade om. Vi ville ju att hon skulle äta bröstet och att hon inte skulle få för sig att bara vilja ha flaska, men det är ingen risk med henne. Hon föredrar att få direkt ifrån "pumpen". :cool:

Jag har frågat bvc-sköterskan om det var grönt att vi provade flaska och det var det.

Fast vadå, ska en sköterska godkänna vad folk vill göra eller inte ? Nuförtiden behöver man inte amma barn om man inte vill, vill man ge flaska så får man faktiskt det utan tillstånd. Vill man göra både ock så får man det med.

Det var just konkurransen med bröstet, som då sjuksystern pratade om. Vi ville ju att hon skulle äta bröstet och att hon inte skulle få för sig att bara vilja ha flaska, men det är ingen risk med henne. Hon föredrar att få direkt ifrån "pumpen". :cool:

Fast min dotter hade inga amningsproblem alls, men efter 3,5 månad vägrade hon amma på dagen, och snuttade HELA nätterna :crazy: Till slut började jag med ersättning på dagen (för den tog hon då), amning nätter/kvällar. Men sista veckorna har hon ratat bröstet helt ändå. Så nu blir det inget mer ammande :(. (5 mån)
Jag tycker inte BVC har med det att göra, man vet ju själv om amningen 'funkar' eller inte och om man vill ta risken. Att rådfråga är en annan sak, jag tyckte bara inte om ordet 'godkänna' ;) Men jag fattar vad du menar.

Våran Alice sover med oss i sängen.
Det är omöjligt att få henne att sova i sin säng. Hon somnar vid bröstet i sängen medans vi har högläsning av Illustrerad vetenskap :D
När vi har försökt flytta henne till sin säng, vaknar hon samma sekund som vi lägger ner henne.

Så vi sover gott alla tre i vår säng.

Så mitt tips.... skaffa en större säng och njut!! :love:

Helt normalt med maratonätningar i början. Hon är bara två veckor och ska ha igång mjölkproduktionen.

Det låter som vår dotter. Hon somnade i början vid 00.30-1.00 men eftersom vi är kvällsmänniskor så gjorde det inte så mycket.
Vi laddade med mycket bra film och tv-serier och jag hade bra support av maken som sprang med thé, mackor och saft till mig i soffan:)

Hon somnade då vid 1-snåret, sen vaknade hon vid 4 och vid 7 för mat och sen sov vi till 10 ungefär då vi brukade gå upp.

Vid 2,5 månad ungefär började hon sova över 4-målet och vakna vid 7... nånstans vid 4 månader började vi försöka flytta tillbaka hennes tid en kvart i taget och runt 6 månader hade vi henne i säng för natten vid 21.30 och där är vi fortfarande. Nu är hon 11 månader.

Hon sover oförskämt bra mellan 21.30 och 9.30 på morgonen och det passar oss alldeles utmärkt då vi själva är kvällsmänniskor och morgontrötta!

Så var W med de första 2 veckorna, så började jag ge ett mål ersättning vid 21 tiden och han har börjat somna tidigare och tidigare. Han är nu 8 v och somnar mellan 21 och 22. Fortfarande får han ersättning mellan 20.30 och 21. Han vaknar nångång på natten och äter och somnar om sen direkt.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 903
Senast: G-uldlock
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 705
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
1 017
Senast: Nepenthe
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom snön kom, det frös och dörröppnaren på baksidan som är enda vägen jag tar mig ut och in med manuell rullstol, promenadscooter...
Svar
0
· Visningar
495
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama