Vi kommer behöva hyra en lastbil och i den köra iaf två vändor. Jag har en Ford Focus och det kommer att krävas otroligt många lass om vi kör i enbart den. Hon misstänker att han kommer att bli arg när hon packar ner en del saker som är hennes men han förmodligen anser sig ha rätt att behålla, och vill därför gärna inte lämna saker kvar efter att ha packat dem, eftersom hon inte litar på att han inte gör något med hennes saker om han är arg. Därför vore det bäst och lugnast om vi tar det samma dag.
Han har nu sagt att han kan vara hemma från jobbet om han kan säga till tre dagar innan, så vi ska föreslå en dag nästa vecka och hoppas det funkar.
Jag har sagt åt henne att inte säga något om skulden innan hon fått sakerna iom att hon tror han kan göra något med dem (jag känner honom inte väl nog för att uttala mig om han skulle göra något med dem eller inte), utan ta upp det när hon inte kan förlora dem också. Men hon ser dem som förlorade, visst är det svårt att driva in en skuld som enbart finns muntligt? Finns ev något sms där han bekräftar den.