Hollywoodfruar - the Robinson Edition (ulvlek)

Så som det nu skrivs och divideras tillsammans med att @Sasse inte ens vill försöka förklara sig och att @ElenaBelle inte heller kan vara på fråga att ha en god roll jag faktiskt funderat över om hon hade iom att hon inte var i tid att rösta i DL2, då rollen ifråga har dagDL som villkor för att kunna göra sin grej
Så är jag också inne på att det högst troligt är de som är de sista onda

@GW_Persson och @MariaMontazami har definitivt tippat över till den goda sidan för mig nu, och jag vet ju vart jag har mig själv:D

Det är ofta så att käket bara kan stjälas en gång, men jag tror inte @Paddington har angivit det, så alltså kan det förmodligen stjälas igen om tjuven prickar en annan ulv.

Om det är så tycker jag definitivt det stärker @Pullan s aktier. För jag ser inte riktigt att hon som ond skulle ha någon poäng i att godförklara en god spelare när godförklaringen baserar sig på info som endast AA hade tillgång till (=spioninfo). Skillnad om en ond spelare hittar något i leken som gör att någon lutar över till god. Då kan det ju vara värt att lyfta det för att verkar godare själv. Men info som ingen vet att någon har?

Beträffande dig tror jag att jag vet din roll, @MariaMontazami . Så då är det tillbaka vid @Sasse och @ElenaBelle som möjliga ondingar. Om det är två kvar så kan förhoppningsvis en lynchas ikväll. Sedan bör någon stackare bli tuggad, för jag tror som du att beskyddspaketet sedan länge är levererat och om nattvakten har kvar sitt skydd så har nog ulvarna koll på vem det är. Så med en lynchad ulv och död god så står det 2-1 imorgon om det finns två ulvar till, vilket jag tycker att det borde göra.

Jag tror att detta summerar saken så som jag också ser på det hela.

Jag kan tänka mig att rösta nu.

MariaMontazami önskar att Sasse blev synad. Jag skulle kunna återanvända gårdagens teori, för ingenting har ändrats som gör att hon inte aspirerar på en ulvposition. Snarare har jag stärkts i att det är hon och den ogifta som är ulvar (såvida det finns två kvar, annars är det bara en av dom). Professorn och gullehönan är nog goda som guld.

Tjuven kan bara tjuva en gång från varje spelare
Tack!

Då innebär det att käket kan stjälas mer än en gång och att kombon "tjuven stjäl från..." och "ulvarna käkar" i spioninfon verkligen kan godförklara en spelare. Jag står fast vid att det vore konstigt av En Ond Anka (något att klä ut sig till på Halloween?) att godförklara bollen baserat på detta.

Uteslutningsmetoden där bara Sasse och den ogifta finns kvar som möjliga onda plus att jag kan återvinna min förra teori gör att
MariaMontazami röstar på Sasse

Det återvunna ->
Detta hur hon vill invagga oss i att BM nog är god i ett inlägg jag tagit på tidigare här ovan, kombinerat med hemligs kommentar som jag och gullehönan har lyft. Hennes röstrad är väldigt streamline och ingenting sticker ut. Precis som en smart rackare spelar.

Tillägg: Hon röstade nog på sin kollega igår för att få någon form av alibi

Jag tror att detta summerar saken så som jag också ser på det hela.

Jag kan tänka mig att rösta nu.

MariaMontazami önskar att Sasse blev synad. Jag skulle kunna återanvända gårdagens teori, för ingenting har ändrats som gör att hon inte aspirerar på en ulvposition. Snarare har jag stärkts i att det är hon och den ogifta som är ulvar (såvida det finns två kvar, annars är det bara en av dom). Professorn och gullehönan är nog goda som guld.

Jag är inne på samma tankar som dig
och tänker också börja med Sasse tror jag

Lägger också min röst nu då jag nog inte kommer ändra tankebanor som det känns nu

AnnaAnka röstar på Sasse
Främst för att jag tror att hemlig skrev som hon gjorde om Sasse, att hon skrivit många inlägg och verkar leta efter onda när hon de facto skrev endast ett inlägg i leken Jag misstänker att hon skrivit mer i lyan.

Sedan så är Sasse inte ens benägen att försvara sig , känns som det skulle vara något en ulv som tror sig vara påkommen kan göra ...:p

En sak jag reagerat på med @Sasse är det här inlägget. Där svarar hon på något som Ankan skriver beträffande hur brevbäraren spelar. Ankan menar att det är möjligt att brevis är osäker och inte delat ut något paket. Då skriver Sasse:

Gud, jag hoppas inte brevbäraren spelat på det sättet. Man kan väl inte lita på någon alls så tidigt? Och dör rollen är det försent. Men det finns ju inget att göra nu om brevbäraren ändå spelat så.

Här funderade jag redan när inlägget kom för flera dagar sen om det här var ett sätt att försöka påverka en förmodad brevis, d v s Ankan (nej, jag tror inte hon har den rollen) att dela ut paket. Jag ser det nämligen från annat håll och det är att paketen kan göra större nytta hos onda än hos goda, i alla fall flera av dem. Jag tolkar det också som att det finns ett begränsat antal paket i leken som dessutom är rätt stor. Då är det än större anledning att vänta.

Vad jag menar är att jag tror onda har mer att vinna på att få paketen än goda har att förlora på att inte få dem. Paket är ganska osäkert ändå för goda sidan. Extrarösten är direktverkande och kan läggas vid en lynch. Om det är "rätt" lynch är det bra. Förhäxning måste ju bestämmas i förväg och valet kanske inte alls är relevant när det väl är lynch. Sia är alltid bra, men för onda kan den användas för att hitta specialroller. Vore jag brevis skulle jag definitivt vänta med att dela ut en sådan till jag kände mig säkrare. Beskydd är bra, men får inte sparas.

Som sagt, jag tycker att det finns mycket att vinna att ta det lugnt som brevbärare i den här leken. Och drabbas ju av misstanken att Sasse trodde att Ankan var brevis och ville påverka henne.

Först skulle jag kunna skriva en lång uppsats om att jag naturligtvis nojjar ändå, men jag struntar i det.

GW röstar på Sasse

Efter visst tankearbete tycker jag det känns som att hon mycket skickligt dels har försökt få in tvivel om att BM trots allt kunde vara god, dels lagt ut trådar för att få brevbäraren att förhasta sig.

Röstlista DL 7 kl ???
13.50 MariaMontazami röstar på Sasse
13.55 AnnaAnka röstar på Sasse
14.06 GW röstar på Sasse

Sasse 3

Info!
Då jag fått önskemål om att snabba upp leken men inte fått tag på alla kvarvarande spelare ännu så blir det så här:

Vi kör dubbellynch ikväll!

Alla ska rösta på de två personer de vill ska lynchas.
Eventuella kvarvarande nattval lämnas med fördel in lite tidigare...........

Anledningen till att jag inte tidigarelägger DL och gör två stycken är att jag inte vet när övriga deltagare kommer in och om de kan rösta tidigare.

Inkomna val1
Röstlista DL 7:1 kl 21.30
13.50 MariaMontazami röstar på Sasse :.
14.06 GW röstar på Sasse

Sasse 3

Inkomna val2
Röstlista DL 7:2 kl 21.30

Åhå ser man på.

Får man alltså rösta på en till?

I så fall så röstar MariaMontazami på den ogifta ElenaBelle

Detta är genom uteslutningsmetod. Gullehönan borde vara god, dels för att jag inte tror att en ulv hade röstat ut en möjlig tjuv i DL1 när det fanns så många andra val. Dels så hade hon inte behövt godförklara boll2-an på det viset hon gjorde om hon inte var god eftersom det baserades på information som endast hon hade tillgång till. DenRiktige mannen kan jag inte heller se som annat än god. Till exempel när han ifrågasatte gullhönans vims om att boll2 kunde blivit bestulen på något viktigt. Jag tror att DenRiktige mannen ifrågasatte just för att det enda viktiga som fanns att stjäla var något som han hade i sin besittning och han var ju ostulen. Den ogifta har inte heller direkt lyst med sitt ulvletande.

Så en till att rösta på nu alltså?:D

Jag tyckte ju redan i lekstarten att det var skumt att en förlovad en skulle vara med i hollywoodfruarna:p
Sedan har jag haft en kommentar från den där @paow i huvudet sedan nån dag

Asså den där Gunilla typen gissa på 4-5 ulvar. Ja tänkte då lixom att LL riggat lottningen, kan Hollywoodfruarna va ulvar

Asså Ankan, Gunilla, Maria, Agnes å ev Elena?

Ba en vild tanke såhär i efterdyningarna av gårdagens mys med GW.
Gunilla var god, Agnes var god, Maria känner jag måste vara god, och så jag vet jag vart jag har och det som leget och gnagt i mig är det där sista EV Elena? Varför eventuellt på henne just?

Och nu har jag ingen god roll kvar till den där wannabe-bruden så även jag röstar på elenabelle

AnnaAnka röstar på ElenaBelle
Mest för att hon inte grävt och analyserat på ett sätt som jag tycker att en god spelare skulle ha gjort
Samt att jag får inte in henne på en god roll i mitt pussel

Röstlista DL 7 kl 21.30
13.50 MariaMontazami röstar på Sasse
14.06 GW röstar på Sasse

Sasse 3

röstlistan DL 2 kl 21.30
16.51 I så fall så röstar MariaMontazami på den ogifta ElenaBelle
17.01 AnnaAnka röstar på ElenaBelle

ElenaBelle 2

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Då är det äntligen dags för en ny säsong av Svenska Hollywoodfruar! Men vad händer bakom kulisserna innan strålkastarna tänds och...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
23 004
Senast: LenaH
·
Tjatter Äntligen! Det har varit på gång länge men ikväll är det äntligen dags för tredje säsongen för Robinson-Buke – nu i Allstars edition...
85 86 87
Svar
1 737
· Visningar
64 487
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar