Hollywoodfruar - the Robinson Edition (ulvlek)

Gullehönan - du baserar alltså dina god-teorier om bollen__ på att hon har blivit bestulen av något viktigt?

Jag för min del tror att tjuven var en kass tjuv som knappt lyckades med nånting, dvs det blev inte många roliga skills för henne att lattja med

Uppdatering

Efter att ha tagit över Hedinns anti-insektsimpregnerade tält tänkte bollen att det var lugnt på insektsfronten och hon sov som en stock varje natt.
Hennes högljudda snarkningar hördes över halva Tengah och förstörde nattsömnen för de flesta, men några blev mer störda än andra och började smida planer... Insektsspray, ja visst - men hur är det med ödlor?

I nattens mörker baxade de in en varanödla i bollens tält och sedan satt de sig att vänta på reaktionen och de behövde inte vänta länge. Bollen sprang för livet ner till vattnet, hittade en av BSFs "pontoner" och rodde halvvägs till Malaysia innan hon blev upplockad av kustbevakningen.

Bollen var tvilling

Mmmm. Inte helt oväntat vare sig käk eller roll.

Och då kanske @Gullehönan förstår varför jag blev supernojjig igår när hon, som jag förstod det då, började snacka om att hon godförklarat bollen baserat på att bollen blivit bestulen. För tvillingar har inget att stjäla.

Jag måste rösta :arghh:

Jag förstår att jag är i trion bland de misstänkta. Men att jag inte skriver lååånga inlägg har inget med min roll att göra. Jag kommer vara borta hela kvällen så jag kan inte försvara mig om det skulle behövas. Ni kan väl lyncha en ulv idag så kan jag försvara mig imorgon? (om jag lever då).

Jag tror att Emma siade bsf andra natten och det tror jag Ankan fick info om. Vilket Emma pekade ut. Visst kan Ankan ha skrivit så oavsett om hon visste det eller inte men jag tycker Ankan. Bollen och Ankan verkar säkra på varandra och jag tror det finns info bakom det.

Jag är osäker på GW och Maria.

Sasse känns det som jag missat. Intressant det där med Hemligkommentaren. Men jag hinner inte ta ställning till det nu. Risken finns att Hemlig ville ställa sig in hos Sasse om hon hört att Sasse är duktig.

ElenaBelle röstar på FarmenQristina

Jag tror att rösten i DL 3 på mig kom ifrån en ulv som ville göra det lätt för sig

Jag ska försöka kolla leken med mobilen men jag är ingen mobillekare.

@ElenaBelle hänvisar senare till ett tidigare teoriinlägg, men med nyktra ögon och utan tidspress tycker jag ändå att hennes röstinlägg känns rätt skumt. För av inlägget att döma är det ju ändå Sasse som EB reagerar mest på, men sen röstar hon på FQ med en synnerligen lam motivering.

Sen har vi @AnnaAnka som bedyrar sin egen godhet högt och lågt. Jag tycker det är fullständigt möjligt och kanske t o m troligt att hon är god, men nu tänker jag visa varför hon ibland gör det svårt för sig.

I förrgår röstade jag först på FQ, men ändrade sedan till BSF. Jag har för mig att bollen redan då röstade på FQ och alltså röstade avvikande i förrgår när lynchen gick mot BSF. Igår hade både jag och bollen dåligt med tid och var osäkra. Detta manifesteras bland annat i detta inlägg av bollen.

Jag vet inte riktigt var jag ska rösta. Kikar in och läser men har inte bestämt mig och snart är det dags. .
Är ju samma trio jag funderar på .

Ankan tycks inte ha dåligt med tid utan är around vid DL. Hon skriver bl a:

jag blir vääääldigt nervös över att det fattas röster nu ! utöver @bollen__ som jag tror liksom jag funderar hårt nu

Ankan är nervös över att det fattas röster. Själv väntar hon till sista minuten med att rösta. Om man är god, vet att andra man tror är goda har dåligt med tid medan man själv inte har det varför inte försöka rösta tidigare för att visa vägen? Som god spelare med tidsbrist är det ju inte ovanligt att följa en annan spelare man tror är god när man väljer mellan två kandidater i röstning. Nu misstänkte visserligen Ankan också FQ men valde att rösta på Sasse. Men just det här att sitta och vänta i ett läge när godas röster kan behöva samlas (nu kan det ju ändå bara vara två ulvar kvar, då var det fortfarande möjligt att det var tre) är något jag reagerar på.

Sen kommer den totala överreaktionen efter DL när jag frågar hur hon vet att bollen är god:

Alltså, Ankan - det här du skrev tidigare att tjyven snott något viktigt från bollen typ... får mig att fundera på bollen. Jag erkänner att jag inte är helt nykter och inte orkar leta. Men jag undrar lite...

vofför därå??
:confused::confused::confused:O_o
Du hamnade just på min absoluta skumlista!!!
Du och Sasse känns ju rätt troliga att vara i lyan nu för mig
Jag VET att inte jag är där (ja det kan jag säga utan att hinta- eller hur :angel:) För man får säga att man är god -väl?
Jag är väldigt övertygad om att @bollen__ inte heller är där - hänvisar ånyo till tidigare teorier och inlägg - annars kann jag citera in absurdum om någon känner att de vill ha dem serverade "på fat " sort of?
Sedan har vi ElenaBelle - som numera tippar över till goda sidan för mig - tror jag?
men det KAN stå 3-3 nu i leken som jag räknat på det
så antingen lyckas käket inatt
och onda vinner
eller så käkar de en god och leken forsätter
OR
så går de bet på käket man ska aldrig säga aldrig ;)
det beror ju liksom på- right?;)

Nu när bollen är död kan jag förklara: jag misstänkte att Ankan och Bollen var tvillingar som först höll det diskret men blev mer tydliga när tvillingteorin om BSF och hemlig surfade upp. Men sedan var det väldigt fram och tillbaka, Ankan tog själv upp teorin (alltså hemlig - BSF), bollen avfärdade den mm. Jag tänkte att det är möjligt att det är ett spel just för att inte outa sig.

Sedan dog Gullan och i hennes testamente (inlägget hon skrev på morgonen före sin död) fanns två alternativ till vem som var hennes tvilling: bollen och Ankan. Min egen ledande teori under gårdagen var att det var bollen. När Ankan sedan drar upp att hon tror att bollen är god baserat på att något stulits från henne blev jag ytterst osäker och började fundera på om jag missförstått allt. Jag får väl erkänna att jag inte läst alla AA-inlägg supernoga. De är lite väl många.:p Dessutom är det inte intressant för mig vilka alla andra håller som goda förrän det hela ställs på sin spets. Jag är ingen pussel-spelare utan spelar strikt efter "en ulv i taget" och är beredd att ompröva allt jag inte vet, d v s fått genom info, på tre röda sekunder. Även mitt spel kan ibland innebära visst pusslande, men jag har aldrig en karta där jag stoppar in folk i olika roller förrän ganska sent i leken. Med andra ord är det inte förrän då jag finner anledning att ifrågasätta andras bedömningar - om det inte är fråga om en lynch och jag väljer mellan två spelare. Men bollen hade inte varit aktuell för att få min röst.

Så när jag ställer en enkel - men faktiskt väldigt relevant - fråga och då genast placeras in i lyan, då blir jag ju skeptisk!

Detta till trots är jag långt ifrån säker på att Ankan är ulv. Hon var drivande i lynchen mot hemlig och har verkligen grävt en massa. Så hon lutar nog ändå åt den goda sidan. Detta med att sitta och vänta med att rösta och göra det i (eller efter:angel:) sista minuten är ju också något hon gör oavsett roll. Men som god i gårdagens lynch är det inte optimalt. Å andra sidan var hon väl inte säker på att Sasse är ulv.

Mmmm. Inte helt oväntat vare sig käk eller roll.

Och då kanske @Gullehönan förstår varför jag blev supernojjig igår när hon, som jag förstod det då, började snacka om att hon godförklarat bollen baserat på att bollen blivit bestulen. För tvillingar har inget att stjäla.

Jodå jag hänger med!
Men även om nu bollen__ visade sig vara tvilling och inget hade att stjäla i ett sådant tänkt scenario, så skulle hon ändå vara god- om hon vart bestulen och förutsatt att raden "ulvarna käkar ANW" fanns med i bilden- eller hur? Det var iaf i de banorna jag funderade igår och det jag haft i bakhuvudet sedan jag började godförklara bollen__

Jag hade faktiskt inte bollen__ på den rollen får jag medge -
Jag behöver fundera lite och läsa lite tillbaka känner jag !

Angående @ElenaBelle så vill jag gärna höra hur hon försvarar sig idag eftersom hon är kvar i leken och hon utlovat det i så fall.
Jag känner mig mest inriktad på @Sasse forfarande om jag ska vara ärlig - hennes svar till mig inatt kändes inte som något en god Sasse skulle ha gjort?
Jag väntar även där på att hon ska övertyga mig om sin godhet- om hon har någon

Vad de gäller er två andra , @MariaMontazami och @GW_Persson , jag tänker även läsa igenom er igen. ffa 1:a och andra dagen tänker jag

vi är 5 kvar och det innebär att det max (och kanske troligast) är 2 ulvar kvar. Är det bara en så är det ju bra- men bara 3 ulvar + en ficktjuv som inte känner till lyan dvs 4 onda av 15 ( 26,67%) känns faktiskt lite lite väl?

@AnnaAnka Vilket svar syftar du på från gårdagen? Förövrigt tror jag inte det går att övertyga dig. Du är så inne i ditt tänk att jag är ulv redan.

Jag kommer inte ha så mycket tid idag (heller). Ska snart ut på stan, sedan till gymmet, sedan vidare till en kompis därefter. Så... Jag får se hur mycket jag hinner med i leken idag.

Men hur kunde du inte överväga bollen som tvilling? @AnnaAnka Gullan skriver ju rakt ut i sitt testamente att det är två spelare hon tror att hon väljer att lita på. En av dem måste ju vara tvillingen.

Jag måste åka till jobbet nu och har inte hunnit igenom vad ni skrivit under natten, men om jag överlever ska jag försöka titta närmare på FQ idag, för mig har hon flutit under radarn helt. Även Sasse tänkte jag fundera över, samt ElenaBelle. Dessa tre vet jag inte alls vart jag har.

Emma ska jag också fundera över och se om jag kan hitta det där jag letade efter igår.

Bsf har ju stötta och blötts, just nu, kvart över fem på morgonen känns hon inte prioriterad. :p

Bollen och Ankan väljer jag att lita på. Tror jag.

GW och MM behöver också kollas mer, men det känns inte lika akut som de andra. Är jag lurad då?

@AnnaAnka Vilket svar syftar du på från gårdagen? Förövrigt tror jag inte det går att övertyga dig. Du är så inne i ditt tänk att jag är ulv redan.

Jag kommer inte ha så mycket tid idag (heller). Ska snart ut på stan, sedan till gymmet, sedan vidare till en kompis därefter. Så... Jag får se hur mycket jag hinner med i leken idag.

Alltså det är väl mest att du inte ens försöker som får mig mest fundersam över dig?
Jag kan förvisso bita mig fast, men jag får ju svårare att lossa bettet (vågar man skriva så?:grin:)
om jag inte hittar någon anledning att göra det?

@GW_Persson
Jag fastnade mest på detta:
Då jag tänkte att hon trodde att jag hade på fötterna ang bollen__ och därför höll mig som god tillsammans med bollen__
Det där med att det inte kändes så akut ....
GW och MM behöver också kollas mer, men det känns inte lika akut som de andra. Är jag lurad då?
Det står ju ,tror jag i denna raden:
Bollen och Ankan väljer jag att lita på. Tror jag.

Man läser nog olika antar jag utifrån sin egen roll och det man kommit fram till .....

@GW_Persson
Jag fastnade mest på detta:
Då jag tänkte att hon trodde att jag hade på fötterna ang bollen__ och därför höll mig som god tillsammans med bollen__
Det där med att det inte kändes så akut ....

Det står ju ,tror jag i denna raden:

Man läser nog olika antar jag utifrån sin egen roll och det man kommit fram till .....

För mig är det rätt tydligt att du och bollen är de hon litar mest på. Gullan reserverar sig hela tiden, men just er skriver hon först att hon litar på (tror hon). Ni behöver inte kollas vidare.

Jag fattar inte ditt inlägg 1388 angående ANW och raden "ulvarna käkar"? Vad menar du där? Ska citera i ett inlägg under.

Jodå jag hänger med!
Men även om nu bollen__ visade sig vara tvilling och inget hade att stjäla i ett sådant tänkt scenario, så skulle hon ändå vara god- om hon vart bestulen och förutsatt att raden "ulvarna käkar ANW" fanns med i bilden- eller hur? Det var iaf i de banorna jag funderade igår och det jag haft i bakhuvudet sedan jag började godförklara bollen__ [...]

Det här. Jag hänger inte med över huvud taget.

@ElenaBelle hänvisar senare till ett tidigare teoriinlägg, men med nyktra ögon och utan tidspress tycker jag ändå att hennes röstinlägg känns rätt skumt. För av inlägget att döma är det ju ändå Sasse som EB reagerar mest på, men sen röstar hon på FQ med en synnerligen lam motivering.
Jag ska iväg och titta på hästar med min syster nu. Jag är tillbaka i god tid innan DL

Men jag håller inte med om att jag reagerade mest på Sasse, hon är den jag har minst koll på. Det enda var igår var Hemligs kommentar om henne som jag fann intressant. Då hade jag mer misstankar mot FQ men det hann jag inte få fram. Men jag tycker ändå att tidigt i leken är det vanligt att ulvar väljer att rösta på en oaktiv som FQ gjorde.

Eftersom ryktet säger att du är rutinerad i den här branschen förvånar det mig att du inte är säker på min hemvist. För min del ökar det bara misstankarna mot dig.

Vill du att jag lämnar ett citat där min roll mer eller mindre står utskriven? Ett som jag inte har skrivit själv, men det krävs inte en Einstein för att fatta min roll? jag har tjatat om det inlägget flera gånger för att mina goda kollegor ska fatta och därför inte rösta ut mig. Ulvarna fattade nog på en gång när de såg det inlägget.

Vilket inlägg? :confused:

@ElenaBelle

Detta inlägg som jag har refererat till inte mindre än 2 gånger tidigare. Läser inte du vad jag skriver?

Noterar även att mariontazami plötsligt blivit säker på att jag skulle vara tjuv... Högst intressant det med...
Någon funderade kring mm som tjuven - måste gå tillbaka och se om det skedde före eller efter mm tror jag är tjuv.
Tänker att en påkommen mm väljer att gå ut hårt för att vända blickarna från sig själv...

Men även om nu bollen__ visade sig vara tvilling och inget hade att stjäla i ett sådant tänkt scenario, så skulle hon ändå vara god- om hon vart bestulen och förutsatt att raden "ulvarna käkar ANW" fanns med i bilden- eller hur? Det var iaf i de banorna jag funderade igår och det jag haft i bakhuvudet sedan jag började godförklara bollen__

@GW_Persson :idea::idea::idea::idea: Jag har fattat innan proffessorn har fattat :banana::banana:

Om raden att ulvarna käkar någon finns med i spioninfon så betyder det att en ulv inte blivit bestulen. (enligt LL tidigare så hade en sån rad inte funnits om ulvarna inte käkat utan blivit av med käket) Oh my god så många inte det blev.

Antaligen så fanns raden "tjyven tjyvar av bollen__ " med i infon. Då har infomottagaren listat ut att bollen__ är inte en ulv. Jag tror att infomottagaren var orolig äver att bollen__ hade brev att dela ut och blev bestulet på detsamma, när det yrades om att bollen__ kunde blivit av med något braigt.

Senast ändrad:
@GW_Persson :idea::idea::idea::idea: Jag har fattat innan proffessorn har fattat :banana::banana:

Om raden att ulvarna käkar någon finns med i spioninfon så betyder det att en ulv inte blivit bestulen. (enligt LL tidigare så hade en sån rad inte funnits om ulvarna inte käkat utan blivit av med käket) Oh my god så många inte det blev.

Antaligen så fanns raden "tjyven tjyvar av bollen__ " med i infon. Då har infomottagaren listat ut att bollen__ är inte en ulv. Jag tror att infomottagaren var orolig äver att bollen__ hade brev att dela ut och blev bestulet på detsamma, när det yrades om att bollen__ kunde blivit av med något braigt.

Vad bra att din tänkarhatt fungerar:D
Det var precis så jag menade:up:

Det är ofta så att käket bara kan stjälas en gång, men jag tror inte @Paddington har angivit det, så alltså kan det förmodligen stjälas igen om tjuven prickar en annan ulv.

Om det är så tycker jag definitivt det stärker @Pullan s aktier. För jag ser inte riktigt att hon som ond skulle ha någon poäng i att godförklara en god spelare när godförklaringen baserar sig på info som endast AA hade tillgång till (=spioninfo). Skillnad om en ond spelare hittar något i leken som gör att någon lutar över till god. Då kan det ju vara värt att lyfta det för att verkar godare själv. Men info som ingen vet att någon har?

Beträffande dig tror jag att jag vet din roll, @MariaMontazami . Så då är det tillbaka vid @Sasse och @ElenaBelle som möjliga ondingar. Om det är två kvar så kan förhoppningsvis en lynchas ikväll. Sedan bör någon stackare bli tuggad, för jag tror som du att beskyddspaketet sedan länge är levererat och om nattvakten har kvar sitt skydd så har nog ulvarna koll på vem det är. Så med en lynchad ulv och död god så står det 2-1 imorgon om det finns två ulvar till, vilket jag tycker att det borde göra.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Då är det äntligen dags för en ny säsong av Svenska Hollywoodfruar! Men vad händer bakom kulisserna innan strålkastarna tänds och...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
23 004
Senast: LenaH
·
Tjatter Äntligen! Det har varit på gång länge men ikväll är det äntligen dags för tredje säsongen för Robinson-Buke – nu i Allstars edition...
85 86 87
Svar
1 737
· Visningar
64 487
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar