Hollywoodfruar - the Robinson Edition (ulvlek)

Eh, jag förstår faktiskt inget.

Om vi ska reda ut tjuvens jäkla verksamhet:

1. Stal käket från hemlig
2....
3....

Tjuven får bara lyckas 3 ggr. Innebär det att tjuven bara har tre försök eller att hen kommer att få (max) tre grejor/förmågor?
Brukar det inte vara att tjuven får tjuva tills den lyckats tjuva tre förmågor?!

Jo, det förstås. Eftersom jag inte kunde tänka idag alls så ville jag följa dig och ankan för jag tror ju att vi är på samma sida. Men fick så brått med rösten så hann inte se bägge era röster.
Fast du röstade före mig. Och Ankan röstade på Sasse medan du och jag röstade på FQ.

Fast du röstade före mig. Och Ankan röstade på Sasse medan du och jag röstade på FQ.
Jag vet! Jag hade liksom inte tid att vänta när jag var på jobbet. Nu tror jag väl att jag hade röstat på FQ idag ändå med tanke på hur lite tid jag haft idag. Har liksom inte haft tid att läsa om tråden idag utan fick plocka ur skallen då och det var ju hon jag kände mig mest misstänksam mot igår.

Men vad innebär "lyckats"?

Sorry, jag är nära bekant med den som skrev de där reglerna och det finns tolkningsutrymme i dem.
Ficktjuven – stryker omkring i byn och stoppar händerna där de inte ska vara. Tre gånger lyckas stölderna och om offret har någon specialförmåga övergår den följande natt på tjuven (om t ex siaren ficktjuvas får hon inte sia den natten, förmågan går över på tjuven). Tjuven kan bara stjäla från en spelare en gång. Deadline dagDL för att använda vid NattDL/kommande dag.

om offret har ngt av värde så ja - då får den veta direkt e DL.

Jag hittar inget bättre än detta - men det är så jag grundat alla mina tankar hittills i leken iaf
:)
Om inte offret haft en specialförmåga så har inte stölden lyckats?

Se särskilt det understrukna i rollbeskrivningen- att om Stölderna lyckas och offret har en specialförmåga övergår den följande natt på tjuven '
För mig har det varit glasklarat att den tjuvade har haft en förmåga för att tjuven ska kunna lyckas med tjuveriet?
ungefär det jag baserat alla tankar jag haft - förutom att den tjuvade borde vara god om inte den varit @hemlig dådrå samt att det inte varit troligt att @agnesnicolewinter skulle pekat så mot hemlig utan belägg
Letar vidare efter inlägget från LL som fastslår att det är tre lyckade tjuverier av förmågor och inte 3 tjuveriförsök som gäller- för jag har precis som @bollen__ för mig att det HAR stått?
edit fixade stavfel!!

Senast ändrad:
jag säger så här (och det går att anse som ett testamente om man så vill och jag inte lever imöra)
Jag tror ju inte att @Sasse försökt vara aktiv som god i att föra fram leken och först idag efter DL 6(!) börja försvara sig när hon för första gången blir ifrågasatt ordentligt? Hon är dessutom tillräckligt erfaren för att kunna "läsa" lekarna lite bättre än så här - när de pågått i princip en hel vecka- jag har efterlyst lite mer än bara frågor och ffa hur ser du på de som är kvar? Vart är reflektionerna och seriösa funderingarna? och här ber jag verkligen verkligen om ursäkt om du inte haft tid att delta bara- @Sasse :heart men jag får liksom inte ihop leken utan att du borde vara hårig Och detsamma gäller även för @ElenaBelle faktiskt

eftersom @FarmenQristina visade sig vara bybo . och jag verkligen vill tro att GW och bollen__är goda ( och för mig är enda alternativet att det är GW som luras- men det känns inte så i eftersnacket idag )
så om det bara finns 1 ulv kvar så är den sasse
finns det två så förutom sasse så bör ElenaBelle också vara en
Det är de alternativ jag har så sett till hur leken framskridit och hur folk har bemött olika saker - det syns liksom vilka som har grävt och vilka som inte har gjort det;)
@MariaMontazami måste jag motvilligt medge att hon faktiskt bör vara god som guld - puss !:heart

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Då är det äntligen dags för en ny säsong av Svenska Hollywoodfruar! Men vad händer bakom kulisserna innan strålkastarna tänds och...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
23 004
Senast: LenaH
·
Tjatter Äntligen! Det har varit på gång länge men ikväll är det äntligen dags för tredje säsongen för Robinson-Buke – nu i Allstars edition...
85 86 87
Svar
1 737
· Visningar
64 487
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar