Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
KWPN är ingen ras, det är en förening för olika holländska varmblodsraser.
"The KWPN (Royal Warmblood Studbook of the Netherlands) is the Dutch breeding organization for jumping and dressage horses, harness horses and Gelder horses"
Sedan finns det raser utanför KWPN såsom Frieser och Groningen.
Tack så mycket för svaren, Frieser, Gelderländare och Groninger visste jag om.
Ingen som har koll på om det finns fler raser?
Om jag benar upp mina frågor:
1. Vad finns det för holländska raser?
2. Vad finns det för holländska stamböcker?
3. Vad finns det för stamboksförkortningar (alltså som våra SWB, RNF, RW osv)?
4. Vad betyder GPS, Sgldt, FPS, NSTg, NWP?
Jag har större förtroende för vad som står på KWPNs egen hemsida.
"The KWPN (Royal Warmblood Studbook of the Netherlands) is the Dutch breeding organization for jumping and dressage horses, harness horses and Gelder horses", alltså 3 olika distinkta stamböcker inom KWPN familjen.
Hundavel & Ras
Hej!
Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :)
Kan...
Hundavel & Ras
Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
Hundavel & Ras
Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
Hundavel & Ras Ingen har skrivit att de är "nöjda" det som skrivit är att brukshundar (som är 20 raser till utöver belgare) ofta accepterar det utan...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.