Fast om barnen finns regelbundet i hemmet sa vaxer de ju upp tillsammans och om man da lar valpen att barnet ar "no-no" sa ar barn inga problem.
Min Malle ar klart osaker pa vuxna ibland (framfor allt de som tar stadig ogonkontakt, ler stort och pratar med honom medan de ror sig mot honom
) medan han inte bryr sig i barn. De far en slick pa vagen forbi ibland, men han ignorerar dem nar de ror sig runt huset.
Atminstone har i USA ar Mallar normalt sett valdigt forarveka, vilket jobbar till ens fordel om man verkligen ser till att trana (och ger hunden ett klart "sluta med det du gor nu" ord). Mina hundar har "leave it" som betyder att sluta vad de an focuserar pa och titta pa mig. Vid en "leave it" kommer Mallen rusande for en godis, lite lek, eller bara en klapp. Alltid. Det var superlatt inplanterat i honom, jag behovde bara anvanda en lite djupare rost med "Ah-ah" ett par ganger nar han inte reagerade direkt och nu sa sitter det. Som sagt, valdigt forarveka och darfor ganska enkla att bryta.
De HHs jag kanner ar likadana. Forarveka men med lite mer stadga an Mallen, sa det ar inte riktigt lika manga, "Oh, shiny ... lat mig bara kolla det shiny forst".