Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du är så strukturerad, jag är impad, jag får hoppa fram och tillbaka för att läsa rollerna och sen förstå dina frågor.Okej, första gänget frågor @Myrten
1. Kan ormviskaren skicka meddelanden tillbaks till Delfin eller är det en envägskommunikation?
2. Fortsätter reglen för hur långt meddelandet från Delfin får vara och vad det får innehålla för alla meddelanden även efter om den hittar ormviskaren, eller är det bara under letandet dom reglerna gäller?
3. Kan Delfin skicka obegränsad mängd meddelanden efter att ha hittat ormviskaren eller bara ett per DL?
4. Kan Filch dödas av svärdet precis som de andra Slytherin's?
5. Det står att om en god spelare inte skickat vidare ett föremål i tid så blir det oanvönt nästa dl, gäller det onda också? Kan de alltså genom att med flit vänta minska antalet användningar goda kan få ut av föremålet?
6. Kan onda bara använda svärdet en gång under leken även om dom får det flera gånger?
7. Kan svärdet bara användas om den som har det själv blir lynchad/käkad? Måste de då i förväg säga att "om jag blir lynchad/käk vill jag använda svärdet på x"?
8. Bara så jag fattat rätt, bägaren skyddar automatiskt, utan att man meddelar LL att man vill skydda sig själv?
9. Bara så jag fattat rätt 2, alla tre "goda" objekt måste skickas vidare varje nattDL, oavsett om det i frågan om bägaren och svärdet, användts eller inte?
Jag som tyckte att jag tänkt på allt!
tror det var min lekSkulle inte förvåna mig! Var ju i nån lek det var en roll som hette Ulvhedin. Jag var med i den leken, som ulv.
Fast de hamnar väl i goda lyan om den som bär föremålet dör ? Eller fattade jag det fel?När innehavaren dör försvinner föremålen ur leken, precis som välsignad, spion och jägare försvinner om de dödas.
Ja, två av föremålen hamnar i goda lyan. Där kan de användas en gång. Sen är de borta.Fast de hamnar väl i goda lyan om den som bär föremålet dör ? Eller fattade jag det fel?
Ah ok. Jag trodde det var kontinuerligt i goda lyan så bra att du förtydligade det (sig inte att det stod något om ett dygn i beskrivningen men kanske redan behöver använda min trollformel månneJa, två av föremålen hamnar i goda lyan. Där kan de användas en gång. Sen är de borta.
Spioninfo kan de inte dela med sig av -men givetvis själva ta del av menar jag.Ah ok. Jag trodde det var kontinuerligt i goda lyan så bra att du förtydligade det (sig inte att det stod något om ett dygn i beskrivningen men kanske redan behöver använda min trollformel månne
Sedan ser jag att bara bägarens egenskap att skydda är den enda som goda lyan kan använda i leken aktivt en gång är det korrekt?
Mina fetningarAh ok. Jag trodde det var kontinuerligt i goda lyan så bra att du förtydligade det (sig inte att det stod något om ett dygn i beskrivningen men kanske redan behöver använda min trollformel månne
OM spelaren som har bägaren dör (t ex om en Gryffindor har bägaren och blir lynchad) hamnar bägaren i goda lyan som kan använda den en gång och skicka ett beskydd
När spelaren som har diademet dör går det till goda lyan på samma sätt som bägaren.
Ja jag såg det om bägaren men inget om spioninfonMina fetningar
Jag förstår inte riktigt frågan, men det är som alla förmågor hos specialroller. Ibland glömmer/väljer spelaren att inte använda dem. Föremålen stannar bara ett speldygn hos varje spelare och här räknas lyan som en. Så de kan inte hålla på föremålen.
Citera biten i rollistan jag grubblar på.Dessa föremål har alla natt-DL och vandrar i leken. LL lottar vid lekens början ut dem till spelare av rätt hus. Vid natt-DL lämnar spelaren sedan över föremålet till någon hen själv väljer. Om spelaren missar DL blir föremålet oanvänt den kommande natten. Det är inget krav att använda föremålen. Om föremålen hamnar i lyan måste de lämnas ut nästa gång.
Jag försökte göra en mental frågelista när jag läste igenom, men gick själv tillbaks för att dubbelkolla formuleringar medan jag skrevDu är så strukturerad, jag är impad, jag får hoppa fram och tillbaka för att läsa rollerna och sen förstå dina frågor.
Jag älskar själv att ha en massa mindre vanliga specialroller som LL, så jag taggar igång riktigt på en rollista som dennaFolk ställer så himla smarta frågor. Jag känner att jag mest flyter med och hoppas att andra ställer smarta frågor för mig?
Jag gillar också nyttJag älskar själv att ha en massa mindre vanliga specialroller som LL, så jag taggar igång riktigt på en rollista som denna