Högskolebetyg

Ackela

Trådstartare
Halloj!
Jag har nyligen läst klart en kurs på distans som är på högskolenivå. Jag fick VG i den och det var det högsta man kunde få, MVG fanns alltså inte. Är det så på alla högskolekurser? Om inte, syns det då i mina betyg på något sätt att jag ändå fick högsta betyg i just den kursen? För jag tänker att annars kanske någon tror att jag "bara" fick VG och inte MVG om ni förstår hur jag menar? :p
 
Det är olika på olika kurser. Vissa har upp till VG, andra har bara godkänt/underkänt och vi har B/BA/AB som skala. Skalan A-F finns också numer.
 
Och för att svara på din fråga så står det såhär som notis på mitt studieintyg:
"För denna kurs ges betyget A Utmärkt, B Mycket bra, C Bra, D Tillfredsställande, E Tillräckligt, Fx Otillräckligt, F Helt Otillräckligt."

Så för din del borde det framgå att VG är högsta betyg :)
 
Tror förövrigt inte det ges ut MVG på högskoleutbildningar. Utan det är antingen U-VG, 1-5 (eller varianter på denna på ingenjörsutbildningar?) eller A-F som jag förstått det som?

Jag tror inte det framkommer på mitt studieintyg att VG är högsta betyget.
 
Tror förövrigt inte det ges ut MVG på högskoleutbildningar. Utan det är antingen U-VG, 1-5 (eller varianter på denna på ingenjörsutbildningar?) eller A-F som jag förstått det som?

Jag tror inte det framkommer på mitt studieintyg att VG är högsta betyget.

Det finns väl någon tanke med allt får man väl anta.. ;)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Halloj! Jag ska börja plugga på universitet! Det är något jag verkligen, verkligen kämpat för och jag så peppad på utbildningen...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 660
Senast: Araminta
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 274
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 060
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 773
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp