Högre höjder

Sv: Re: Högre höjder

Notorius skrev:
Du gav mig inget bra råd, du skrev helt förvirrande, typ höj 1 dm från 50 och sen 1 dm till och sen några gånger till och när du slutar är du på 60 cm,, hmm 1 dm är liksom 10 cm, alltså borde ju hindret då ligga på minst 70.
Jag anklager er inte att vara spydiga, och jag är heller inte kaxig, men när folk som inte sett mig rida lr ens sett min häst börjar klaga på hur jag rider(!) så tycker inte jag att ni är särskilt trevliga lr hjälpsamma!

asså snacka om patetiskt.. förresten.. va ere för fel på detta tipps? tycker detta tipps är helt ypperligt. höj lite i taget.. 5-10 cm i taget är alldeles lagom. höjer du 20 direkt är de klart att hästen får en chock om den är van att hoppa 50.låt de ta tid! rom byggdes inte på en dag!! tänk på de!
sen håller ja me alla andra om allt annat som skrivits i tråden, om du är så duktig, varför får du itne över hästen över 70 om du själv säger att alla hästar kan hoppa 90? får inte de att gå ihop. å din tränare.. hon borde juhe kunna hjälpa dej om någon liksom.......

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 112
Senast: zarmino
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 016
Senast: Nova123
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 473
Senast: Brynja
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 033
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar