Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

gud jag måste sätta obs på oss, asså vi är så fett insnöade :crazy: står ju i garage och de lixom plogar fast garageportarna, hände bara tre gånger igår lalala suck. men jag vill inte säga inte ännu! jag PM'ar er båda mitt nr!
sen vet man aldrig hur lång tid det tar till o från stallet i det här väglaget haha, en gång tog det 12h för jag råkade krocka med en galen danska :p

förresten har Lykke likadana kläder som moa där, fast rööööda! sååå söta, min svägerska ääälskaaar får hahaha! hon har till o med en får-tatuering :rofl:

Betyder det att hon är... cheap? ;)

jag är inte så himla impad av polarn kläder som andra verkar vara, tycker färgerna släppte rätt fort - fåren är mer mörkblå än svarta nu, och det är väl tvättad.. 3 gånger kanske:crazy:
Byxorna däremot, är kanon! och extra plus för att de är eko!

Men den är omlott, till moas stora lycka! hon hatar trä-över-huvudet-kläder!

Knappt vart på pop faktiskt! Nu fick ju C så mkt kläder när hon föddes, så inte behövt handla så mkt, men jag tycker att Lindex har jättefina roliga kläder!
Och så hade de billiga pyjamasar på babyproffsen som jag köpte ett gäng av som jag gillar skarpt.
Sen kommer jag nog köpa en del på mitt gamla jobb, "kan" ju kläderna där eftersom jag var ansvarig på barnavdelningen hehe. Billigare kläder, men då kan jag istället köpa fleeer.
Håller med, omlott är såå mkt skönare. Men C fixar dra över huvudet hyfsat bra, ibland utan gnäll ibland med skrik hehe.

Idag var C med till mitt jobb som hade jullunch för alla anställda! I princip första gången vi är på "besök" någonstans som krävt att vi sitter vid ett bord och äter :D Men hon fixade det riktigt bra! Vaknade lagom till vi kom dit, så klart. Sen satt hon i mitt knä rätt länge utan ett pip. Sen kom en massa tårar så jag fick dra fram tutten (men hade rätt bra kläder på mig så behövde inte flascha alla arbetskamrater haha). Då blev hon nöjd ooch var lugn ända tills vi gick igen. Är supernöjd! :banana:

Sen drog vi till stallet efteråt och hon sov dit, där, hem och även nästan en timme till hemma! Blev väl mkt intryck på lunchen hehe.
I natt somnade jag när jag nattammade, hon ligger då bredvid mig och jag liggammar. Sen när hon somnat lägger jag henne i korgen. Men i går så stängde sambon av tv:n medans vi ammade, så jag somnade! Ingen aning om hon hann äta klart, men hon måste ha somnat för hörde inget gnäll :idea:
Vet att hon vaknade ett par gånger på natten, och då lade jag bara in tutten i munnen sen somnade jag igen! Måste varit mkt trött tror jag. Men som sagt, hon protesterade ingenting så hon måste vart nöjd!

mmm det röda släppte oxå sjukt mycket! hela lykke var rosa där hon hade kräkts :crazy: jag gillar faktiskt hm, lindex o baby mexx bäst just nu...

nej jag har aldrig satt min fot på PoP:p hon fick två bodys och ett par byxor av morfar. Aldrig att jag skulle ge så mycket för kläder som jon kommer ha ett par gånger - never.
jag kan säga att det enda i klädväg jag köpt sen hon kom är en sparkdräkt och en body, syrran lånar ut kläder till henne + att jag har fått låna tre bananlådor (en 56, en 62 och en 68) av min kusin + allt annat jag innan - så hon har kläder! :cool:
Vi var på julmiddag igårkväll med, hos mina svärföräldrar. Först hade jag varit och julhandlat hela dagen och Moa hade sovit hela tiden. När vi kom hem vid 17 var hon jätteledsen, blev lite bättre efter mat och mycket fjanterier:p

Väl där vid 19 ville hon gärna vara i knät (inte så konstigt ju) men med tanke på att vi var elva pers var det många aspirater på att hålla:D sen jäklar vid 21 somnade hon först i famnen och sen lade vi henne i en soffa i grannrummet. Hon vaknade till efter ett par minuter men det räckte att hon fick min hand så somnade hon om efter typ 20 minuter, hon vill gärna hålla i handen när hon ska sova, med handflatan tryck mot nappen - hårt, hur nu det kan vara skönt. Hon sov väl en kvart kanske sen vaknade hon igen, då gick sambon in - och fick henne att sova i två timmar - ensam!

Nu ligger hon i babygymet och pratar och kollar sig själv i spegeln - egoungen!:love:

babymexx har hon fått en del av med. De byxorna använder vi som långkalsonger på henne:crazy: sjukt dålig resår och jättelånga ben,och jäkligt tunna. Det är de byxorna med miljarder små blommor på. Tröjorna däremot tycker jag är bra!

jag har mest bodys o så från mexx så jag vet inte om byxorna, jag har mest hm byxor o så massa velour.

för övrigt har jag världens mest irriterande helg...
idag dog bilen på väg hem, nära nog för att mammas kille kunde komma o hämta oss fort men det blev kallt jävligt fort, var ju en del minusgrader...
väglaget hela helgen har vart åt helvete, i fredags tog det lixom 1 h till o 1h från stallet :crazy:
mobilens knappsats har gett upp och bara blä!
dessutom är det kallt o gå ut med hunden och bara bläää!
näe för fan, jag hatar bilhelvetet!

Har eft en riktigt liten gnällunge senaste dagarna. Direkt när inget passar så skriiiker hon, blir helt röd i ansiktet. Ser literolig ut så vi brukar mest skratta då :p Men ibland vänder det till en jätteledsen bebis istället och tårarna rinner och hon hulkar.
Mest är det att hon vill vara hos mig och snutta (och äta) heeeela tiden! Pappa duger inte alls och han har varit lite deppig senaste dagarna, för om han tar upp henne så kan det i bästa fall duga ngn minut men annars skriker hon bara tills jag tar henne.
Hon blir antingen lugn hos mig eller skriker vidare tills hon får snutta. Om man går runt med henne på armen så hon får kika på saker brukar hon också vara nöjd. Lägga henne ner går inte alls om hon är på detta humöret hehe.

Tror mkt beror på övertrötthet, hon vägrar ju sova på dagarna! Nätterna går bra, sover först 3-4 timmar i sin korg (efter att ha somnat vid tutten bredvid mig). Sen får hon komma över till mig och sover resten av natten (med några uppvak där).
Men på dagarna slumrar hon bara, sover kanske en kvart i min famn. Kan inte lägga ifrån mig henne då vaknar hon direkt.
I vagnen sover hon så länge den rör på sig. Och i bilen sover hon jättebra.
Så tror hon varit så gnällig pga trötthet, men är inte säker heller.

Kan sitta själv i babysittern eller så, men det är mkt korta stunder. Förut började hon smågnälla när det var nog, nu börjar hon skriiika direkt. :crazy:

På mornarna är det en helt annan unge, då kan vi ligga och mysa vakna hur länge som helst. Så blir ofta lååånga mornar :D:love:
Men antar att det bara är en fas, bara varit så här ett par dagar så ska inte klaga ännu haha.

ja det är jobbigt när det är så, men Moa blev faktiskt bättre efter ca två veckor. Hon sover alltid bra ute ( innan var det bara när vagnen rörde sig men nu börjar hon lära sig) så när jag vet att hon har sovit dåligt går vi ut och är ute ett par timmar minst så hon får sova ordentligt.
Nu är hon rätt rolig för hon somnar alltid medan man tar på overallen. Hon har väl förknippat den med vagnåkning/bil = sova!:D

Vi har dock fortfarande problem med att hon inte känner sig trygg hos sin pappa. Han kommer hem från jobbet vid 18.30 som tidigast, och han har problem med panikattacker och så. Det har blivit bättre men han är fruktansvärt lättirriterad när han är trött på grund av detta vilket resulterar i att han antingen går och lägger sig en stund eller att att jag får höra en massa saker så jag blir ledsen - och det känner hon ju och blir orolig. Han kliver upp innan vi gör det med.

Igår var Moa jättekonstig. Hon var på bra humör och kollade på TV med oss (hon ÄLSKAR när tvn är igång:p) sen plötsligt började hon gallskrika. Hon kom till mig och blev lugn ett par minuter , sen gallskrik igen. Då snackar vi högröd bebis som skriker för allt lungorna håller och tårarna sprutar. Skötbordet funkar alltid som tröst och gjorde så även då. Hon låg och skrattade och vi busade, sen pang så stortjut igen:confused: Hon sparkade inte mot magen eller nåt sånt utan var bara helt knäckt:cry:

När vi gick och lade oss efter det somnade hon vid bröstet omedelbums. Det konstiga är att såhär brukar inte hennes övertrötthet visa sig.

Nu tycker jag att man mer och mer börjar haja vad hon har för personlighet... hon är grymt bestämd! Hon har börjat skälla på mig när jag inte ta upp henne snabbt nog, som nu tex har hon legat vid gymet en stund och låtit som hon gör när hon vill upp. Nu har lätena övergått till mycket mer stötiga och arga:D

Fast hon är så söt när hon ska äta. Har det inte gått så långt att hon behöver hungerskrika utan blir lagd till bröstet direkt ligger hon och ler och ser överlycklig ut när jag plockar fram juvret:love:

vad jobbigt det måste vara att ha ett barn som är så mammig, jag är lite pessimistisk o tror att det kommer komma med Lykke med men hittills har hon alltid bara vart glad o trevlig med alla; mormor, morfar etc. Hon har ju fått vara med överallt och på allt från början kanske är därför?
hon har iaf inte vart superledsen på aslänge, hon har ett oklanderligt humör och alla i stallet är avis hihi! :D hon gråter typ aldrig och oavsett vem som tar upp henne om hon skulle vara ledsen blir hon bara aslycklig :)
snart ere dax att sluta med babysittern oxå, hon vill sitt rakt upp det syns väääldigt väl. och hon kan typ inte ligga kvar på mage för hon rullar bara över till rygg, var ett tag sen hon gjorde tvärt om dock men hon är glad ändå haha!
dessutom håller hon låda heeelaaa tiden, gudars vad hon snackar! haha.
hon har fått en julklänning oxå som hon ska ha på torsdag, jättefin röd i sammet :)

lykke verkar ju ha ett härligt humör :love:

C har inget emot andra människor, men börjar hon bli otålig så gråter hon tills jag kommer... och gärna med tutten i hlgsta hugg. :D
provade ju napp, men hon tog den bara i ngn vecka sen har hon ratat den totalt, testat fleera sorter... så blev ingen nappunge inte :p

idag skrämde hon oss rejält. pappan gick och höll henne medans jag griljerade skinka. jag tittar på henne och ser att ena benet är helt blåmelerat!! :eek: från ankeln till knäet.
tusen tankar rusar: förfrusit benet? Är det av??! typ...
och i samma veva börjar hon gallskrika också!
jag tar henne för att trösta för kan ju ej avgöra om det gör ont närr vi tar på benet om hon redan gråter. ger lite tutte och ser då att benet återfått normal färg, hon gråter lite till men är sen helt normal!

hann få ont i magen o tårar i ögonen, men verkar ju inte varit ngt... men vad kan det ha varit??
kanske att sambon klämde benet så blodet inte kom fram? men foten var ju ej blå?

haha ja man bör vara snabb när de börjar grymta, annars får man höra sen ;)

idag var vi o julhandlade + åt pizza och hon sov heeela tiden, nästan 4 timmar!!
sen finfint humör tills benincidenten ovan. men hon blir alltid gnällig efter 5 typ :p
nu sover hon, vid tutten såklart :D

skojja inte haha! vi har vart i stallet o hos min bror idag, hon är bara glad hela tiden, det underlättar nåt enormt! i think i'm lucky with lykke höhö!
har hämtat julklappar till henne, treee stycken. inte för att jag tror hon hajjar något... haha.
jag köpte en löstagbar hals till hästen istället för nåt till luckan, jag tyckte det var bra :angel:

äh nä jobbigt är det inte, kanske har fått det att låta mer allvarligt än vad det är:p
Om kvällarna när hon är trött och vill sova är det bara min arm som duger, men annars är det sån himla skillnad från i början, nu kan hon vara hos andra ett bra tag, det går även bättre och bättre med hennes pappa. Det är just att ha henne när hon är störd av nåt som inte går, annars skrattar hon järnet med honom.

Hur ska ni fira jul? vi ska vid 13 äta middag hos svärföräldrarna, kolla på kalle och sen tärningsdela ut klappar. Sen åker vi till min pappa och mina syskon med kille och barn kommer, äta och dela klappar:laugh:

jag är så himla familjekär så jag tycker det ska bli underbart!

jag tror att jag har gjort nåt dumt.. Moa har blivit beroende av Tvn:p Igår låg hon och kollade på ett helt avsnitt av Simpsosns, och sen efter det kollade vi på tv4play på Bonde söker fru:D men då fick iallafall sambon och jag chansen att titta på nåt i lugn och ro, och bara mysa med mozartkulor:d

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
32 33 34
Svar
679
· Visningar
45 723
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 905
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 519
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Mata småfåglarna
  • Senast tagna bilden XV