Höanalys vara eller icke vara

Höanalys eller inte?


  • Antal omröstningsdeltagare
    105
Status
Stängd för vidare inlägg.
Första gången jag lärde mig räkna foderstat var på ridskolans teori...

Känns som grundläggande hästkunskap. Hur kan man vara anti-kunskap?
Jag har faktiskt stött på det IRL. Jag började en mening "Jag läste en studie". "Det tror jag inte på". Hann inte avsluta meningen ens. Jag fortsatte "Tror du inte på studier?" Svaret, "Nej det gör jag inte."


Jag försökte förstå, men hon ville inte förklara. Och i övrigt så var hon den otrevligaste människan i hela stallet. Vägrade flytta sin häst ur stallgången så jag ibland fick vänta 45 min innan jag kunde gå ut med min häst O_o
 
Vänta, vad? Du gav ju bristerna som argument. Brister som du kan se IRL är okunskap, oavsett "källan" till det.
Är det inte så att du med flit missförstår allt jag skriver nu🥹

Min kärnpoäng är följande
Övertro på analys är ett faktum
Därför ser vi också människor som hela tiden har felgödda och övergödda hästar
Självklart är inte analys farligt om den används med sunt förnuft och erfarenhet.
Att uteslutande sätta lit till en analys som i värsta fall (och ofta) inte stämmer det är farligt

Tar du analys själv och besitter erfarenhet men framförallt gott djuröga så ju inte det en motsättning
 
Är det inte så att du med flit missförstår allt jag skriver nu🥹

Min kärnpoäng är följande
Övertro på analys är ett faktum
Därför ser vi också människor som hela tiden har felgödda och övergödda hästar
Självklart är inte analys farligt om den används med sunt förnuft och erfarenhet.
Att uteslutande sätta lit till en analys som i värsta fall (och ofta) inte stämmer det är farligt

Tar du analys själv och besitter erfarenhet men framförallt gott djuröga så ju inte det en motsättning
Är övertro på analys ett faktum? Har du någon länk till någon studie som visat det?
 
Är det inte så att du med flit missförstår allt jag skriver nu🥹

Min kärnpoäng är följande
Övertro på analys är ett faktum
Därför ser vi också människor som hela tiden har felgödda och övergödda hästar
Självklart är inte analys farligt om den används med sunt förnuft och erfarenhet.
Att uteslutande sätta lit till en analys som i värsta fall (och ofta) inte stämmer det är farligt

Tar du analys själv och besitter erfarenhet men framförallt gott djuröga så ju inte det en motsättning

Du vet ju inte ens vad faktum betyder
 
Därför ser vi också människor som hela tiden har felgödda och övergödda hästar

Fast du vet väl inte vilka som har analys eller inte?

Att inte ta till sig kunskap är brett förekommande oavsett om du ska räkna analys eller inte. Att då använda argument som "övertro" där det mer är en fråga om okunskap blir ju fel och det finns extrem övertro i sunda förnuftet eftersom vetenskaplig kunskap saknas och det kan bevisas eftersom vi i vissa företag vartannat år utbildas i "sunda förnuftets" (mänskliga faktorns) brister.

Jag har ju själv varit där när det gäller hästarna och jag gör inte om det.
 
Ibland vill man inte förstå

Du tror på analyser
Jag tror att det är farligt med övertro
Jag tror på andra värden
jag tror inte du läser, du bara upprepar dig. Ja jag tror på analyser för det hjälper mig att som ägare till min hästar att göra det bästa jag kan för att de ska må bra. Jag tror på att jag ser när fullblodet rasade i vikt när hon var ny för mig att hon behöver extrema mängder protein vid pälsfällning och det har gjort att vi aldrig hamnat i den svackan sen dess. Då hjälpte det mig att se analysen också för att veta ungefär hur mycket hon behöver.
Sen hade min fånghäst kunnat vara död utan analys, så jag tror på analyser och ögon.
 
jag tror inte du läser, du bara upprepar dig. Ja jag tror på analyser för det hjälper mig att som ägare till min hästar att göra det bästa jag kan för att de ska må bra. Jag tror på att jag ser när fullblodet rasade i vikt när hon var ny för mig att hon behöver extrema mängder protein vid pälsfällning och det har gjort att vi aldrig hamnat i den svackan sen dess. Då hjälpte det mig att se analysen också för att veta ungefär hur mycket hon behöver.
Sen hade min fånghäst kunnat vara död utan analys, så jag tror på analyser och ögon.
Det är klart jag upprepar mig

Det blir massor av upprepningar i en forumtråd
 
Men om du är övertygad så är det ju bra

Uppenbarligen är det här ett rött skynke
Ditt beteende är lite av ett rött skynke faktiskt
Eftersom du inte kan ta till dig att andra inte delar din självsäkra uppfattning när du som sagt ägnar dig åt kunskapsförakt på ett nedlåtande sätt där du gång på gång dissar andras ”värden”
Har du en livskris av något slag eftersom du plötsligt bestämmer dig för att delge oss all din eminenta kunskap
 
Ett solklart fall av faktaresistens/kunskapsresistens.
Nejdå

Det är så roligt bara att ”Andalusienv
Ett solklart fall av faktaresistens/kunskapsresistens.
Så det kommer inte ofta rapporter och undersökningar som motsäger varandra. Forskare som käbblar

Det är ju det att det är svårt att svälja att någon vågar tycka annorlunda än majoriteten

Jag har nu gjort det och drevet går
Det är påhopp, ren elakhet och det är för att det är jobbigt att inte få rätt i en diskussion

Det finns nu en drös personer som på allvar följer mig i varje tråd
Skriver elaka nedvärderande saker
Och snokar på andra sociala media

Om man tycker att jag är helt fel ute så är det ok men nivån här?!😂😂
 
Nejdå

Det är så roligt bara att ”Andalusienv

Så det kommer inte ofta rapporter och undersökningar som motsäger varandra. Forskare som käbblar

Det är ju det att det är svårt att svälja att någon vågar tycka annorlunda än majoriteten

Jag har nu gjort det och drevet går
Det är påhopp, ren elakhet och det är för att det är jobbigt att inte få rätt i en diskussion

Det finns nu en drös personer som på allvar följer mig i varje tråd
Skriver elaka nedvärderande saker
Och snokar på andra sociala media

Om man tycker att jag är helt fel ute så är det ok men nivån här?!😂😂
Men du har startat ett helt gäng trådar som alla mer eller går ut på hur duktig du är på hästar foder och meditation och hur dåligt det är att analysera sitt foder?
Plus att du anser jag har en överlägset nedvärderande ton många gånger
 
Nejdå

Det är så roligt bara att ”Andalusienv

Så det kommer inte ofta rapporter och undersökningar som motsäger varandra. Forskare som käbblar

Det är ju det att det är svårt att svälja att någon vågar tycka annorlunda än majoriteten

Jag har nu gjort det och drevet går
Det är påhopp, ren elakhet och det är för att det är jobbigt att inte få rätt i en diskussion

Det finns nu en drös personer som på allvar följer mig i varje tråd
Skriver elaka nedvärderande saker
Och snokar på andra sociala media

Om man tycker att jag är helt fel ute så är det ok men nivån här?!😂😂
Det är väl ändå du som startat diskussionerna och därmed satt nivån?
 
Nejdå

Det är så roligt bara att ”Andalusienv

Så det kommer inte ofta rapporter och undersökningar som motsäger varandra. Forskare som käbblar

Det är ju det att det är svårt att svälja att någon vågar tycka annorlunda än majoriteten

Jag har nu gjort det och drevet går
Det är påhopp, ren elakhet och det är för att det är jobbigt att inte få rätt i en diskussion

Det finns nu en drös personer som på allvar följer mig i varje tråd
Skriver elaka nedvärderande saker
Och snokar på andra sociala media

Om man tycker att jag är helt fel ute så är det ok men nivån här?!😂😂
Jag har bett dig flera gånger om sakliga argument, om källhänvisning osv osv, men det vill du ju inte lägga in. Så du har satt nivån som du vill ha i tråden.

Om du vill ha en annan stämning så börja med sakliga argument och källhänvisning så ska du se att det blir en helt annan stämning.
 
Nejdå

Det är så roligt bara att ”Andalusienv

Så det kommer inte ofta rapporter och undersökningar som motsäger varandra. Forskare som käbblar

Det är ju det att det är svårt att svälja att någon vågar tycka annorlunda än majoriteten

Jag har nu gjort det och drevet går
Det är påhopp, ren elakhet och det är för att det är jobbigt att inte få rätt i en diskussion

Det finns nu en drös personer som på allvar följer mig i varje tråd
Skriver elaka nedvärderande saker
Och snokar på andra sociala media

Om man tycker att jag är helt fel ute så är det ok men nivån här?!😂😂
Den enda som bedriver ett drev är du som startar inte en utan två identiska trådar vars enda syften verkar vara att du ska kunna håna de som vill ge sina hästar den näring de behöver utan att behöva gissa.
Det är rätt pinsamt att läsa dina inlägg och se den gigantiska offerkofta du drar på dig bara för att andra inte håller med dig och blir irriterade på ditt hån och kunskapsförakt.
 
Gott djuröga, erfarenhet och bra höbonde=okunskap?

Jag tror inte du tillhör den kategorin människor faktiskt med tanke på alla foliehattsåsikter du delger i denna tråden.
Sådana personer är ofta livsfarliga för både djur och människor och gör mer skada än nytta.

Det mesta av vetenskapen är ute och cyklar...bah!🤦‍♀️

Vigvatten någon innan jag svimmar här!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 036
Senast: Gabby_Ossi
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 111
Senast: Grazing
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
40 574
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 442
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp