Höanalys !

C

Clanny

Nåt vart fel...jag gör en ny tråd med samma fråga!!:confused:
Är det för sent att göra en höanalys nu i Oktober på ett hö som togs i sommras , alltså -06? får man ett korrektare värde på höet om man gör analysen direkt efter höbärgning ?

En undrande Clanny

Sv: Höanalys !

Du kan lika gärna göra en analys nu. Det innehåller samma saker nu som då. Jag har just skickat in min analys.

PUTT!!!
Jag vill veta om det räcker med EN påse?
Var kan man köpa sådana förslutbara påsar?
Hur mycket ska man ta?
Vad ska man skriva när man skickar in det?

Senast ändrad av en moderator:

Jag har tagit hjortens i år.

Jag la mitt hö i en icaplastpåse och pressade ner det i ett stort kuvert tillsammans med den där lappen man skriver ut från hemsidan.

Värdet i sig påverkas inte av att det tas nu, då skulle ju en annalys tagen vid bärgningen vara värdelös. Skillnaden är att det kan vara svårare att få ett bra representativt prov från fodret nu av rent praktiska problem som att gräva fram från samtliga partier o s v.

David

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 960
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 231
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 411
Senast: qitis
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 482
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hundrelation
  • Katthår