Hmmm dum fråga kanske?

H

Hallonkvist

Har ju fått 2 kanariefåglar.Dessa har aldrig varit ute ur buren och är ej tama(har läst att man inte kan få de handtama)men kan man släppa ut de en stund ur buren? Flyger de tillbaka till buren och klättrar in själva eller är det dumt att ens prova.Har ett fönster i rummer (givetvis:angel: ) bör jag hänga för det så de inte flyger in i det?
Jag har aldrig haft så små fåglar utsläppta (frånsett underlater men de har jag fått tama då).

Sv: Hmmm dum fråga kanske?

Hänga för är en bra idé, och jag tror knappast att de flyger tillbaka självmant.
Snarare sätter de sig till slut på gardinstången, och två timmar senare springer du fortfarande runt med håv och jagar:D

Sv: Hmmm dum fråga kanske?

:D Så mycket för min tanke gång mao. Jag tror nog jag avstår då.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 343
Senast: Juli0a
·
Relationer jag och min man har haft våra motgångar men hänger ändå ihop, vi har snart klarat av två år som föräldrar. Även om det varit med nöd och...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
18 545
Senast: rutans
·
Hundhälsa Inlägget jag aldrig trodde jag skulle skriva... Det tar emot såå, men jag behöver lite input från människor utifrån tror jag.. Jag har...
2
Svar
26
· Visningar
7 241
Senast: Modig_Korn
·
Övr. Hund Förvarnar för en väldigt lång "skriva av sig-tråd".. Vet knappt vad jag ska börja med.. Eller ja, kanske "början" vore bra... Efter...
2
Svar
35
· Visningar
5 613
Senast: Philosophia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar