Sv: hm

man har ju koefficienter på de 4 nedersta sakerna, som tex allmänt intryck, hästens gångarter med mera, då kan total poängen bli högre.

Men vad jag inte fattar är hur dommaren kunde sätta SÅ höga poäng på alla ekipagen.. De bästa i en klass brukar väl hamna på 68-75 % inte uppåt 98-105% väl??? Jag har då aldrig sett det förut

Procenten påverkas ju inte av koefficienterna eftersom det dubbla är räknat i maxpoängen.

Haha jaa dom två första klasserna verkar ju stämma, sen vette sjutton vad dom gjort!

Har varit med om en tävling där det var två domare och poängen adderades, dvs maxprocenten blev 200. Fast enligt TR får det väl inte vara ett jämnt antal domare... :confused:

ja det där såg snurrigt ut... :crazy:
för det brukar väl vara så att även om det är flera domare, så blir väl maxprocenten 100?
har aldrig varit med om nåt sånt här iaf...

de e nog något som blivit fel...annars e de ju rena proffsen vi har i svergie som ride på 90% som ponnyryttare :)

Dem har skrivit in procenten fel bara!!!!

Räknar man ut procenten själv så ser man tex att

LA:2 Camilla Bergström egentligen fick 63,02% (om poängen stämmer) men det låter rimligt.

Och man kan inte få över 100%!

Nu är det kanske bara jag som är dum men jag ser inga procent överhuvudtaget bara poängen på sidan som du har länkat till.

När tråden startade så stod "procenten" efter poängen! Jag var inne och tittade då. Troligen har någon varit inne och ändrat i listan, vilket ju behövdes.

tjoho.. jag är med där ju.. är poängen, inte procenten.. då skulle det ju stå ett % efter :smirk: :bump: :rofl:

jo det vet jag också :smirk:

men dom har ändrat sidan förut stod både procent och poäng med och då var procenten felaktig!!!

_Peplis_ skrev:
inte kan man väll få mer än 100% på ett dressyrprogram??

dom verkar ju ha räknat totalt fel..eller är det något nytt jag missat :D :angel:

kolla här

Tänkte bara säga,
Jag var medpå den där tävlingen, det är inte % dom skrivigt ju!! det e ju POÄNG!! hehe kollademina egna o skäms :o .. haha

megasus skrev:
ja det där såg snurrigt ut... :crazy:
för det brukar väl vara så att även om det är flera domare, så blir väl maxprocenten 100?
har aldrig varit med om nåt sånt här iaf...

det var bara EN dommare och vart har ni fått %-räkningen ifrån? finns inte ensngn sån m där :confused:

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 023
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 207
Senast: Thaliaste
·
L
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 378
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag är ny linsanvändare och har bara använt linser i några månader. När jag provade ut linserna hos optiker så var det typ bara en sort...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 417
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30